Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-05@19:58:34 GMT

پرداخت بیش از ۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۲۱۱۲۴

پرداخت بیش از ۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی

فرماندار خلیل آباد گفت: 6 میلیارد و 630 میلیون تومان تسهیلات در قالب 74 طرح اشتغال روستایی و بالغ بر 170 میلیون تومان تسهیلات در قالب 2 طرح اشتغال فراگیر در شهرستان خلیل آباد پرداخت شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، مجتبی شاکری، شب گذشته در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری خلیل آباد که با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی و نماینده مردم خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: شغل 90 درصد مردم خلیل آباد کشاورزی است و این شهرستان مقام اول تولید انگور در استان را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بیش از 20 هزار تن انگور شهرستان خلیل آباد در سال های گذشته به کشورهای همسایه صادر شده است، خاطرنشان کرد: خشک‌سالی و سرمازدگی باعث کاهش پنجاه درصدی محصولات کشاورزی شهرستان در سال گذشته شد.

فرماندار خلیل آباد با تأکید بر اینکه در سال جاری میزان بارش باران در شهرستان خلیل آباد حدود 120 میلی‌متر بوده است، تصریح کرد: شرایط محصول انگور و کشمش تولیدی سال جاری شهرستان تا به امروز با کیفیت بهتر و پربارتر است و تجار روسی برای صادرات این محصول در شهرستان مستقر هستند.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی و دامداری بیشترین سهم را در حوزه اشتغال شهرستان دارند، اذعان کرد: ایجاد اشتغال یکی از اولویت های اصلی دولت یازدهم و دوازدهم است که دولت معتقد به ارمغان آوردن عزت و سربلندی برای جوانان با ایجاد اشتغال است.

شاکری همچنین در ادامه بر ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان تأکید کرد و افزود: کاهش بیکاری و افزایش اشتغال در سطح شهرستان و استان به خوبی مشهود است و از ابتدای اجرای طرح توسعه اشتغال روستایی 1572 نفر در شهرستان خلیل آباد ثبت نام کرده اند و از این تعداد 1421 طرح مربوط به توسعه روستایی، 151 طرح مربوط به اشتغال فراگیر بوده است.

وی با بیان اینکه با توجه به اولویت هایی که از استان ابلاغ شد، 349 طرح توسط دستگاه های اجرایی و کارگروه های شهرستان و استان تصویب و به بانک های عامل ارسال شده است، عنوان کرد: 73 طرح توسط بانک های عامل استان در دست بررسی و 276 طرح نیز به بانک های عامل شهرستان ارسال شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه 74 طرح با اعتبار 6 میلیارد و 630 میلیون تومان از اشتغال روستایی و 2 طرح با اعتباری بالغ بر 170 میلیون تومان از اشتغال فراگیر پرداخت شده است، تشریح کرد: از 276 طرح مصوب، 266 طرح با اعتباری 29 میلیارد و 800 میلیون تومان مربوط به اشتغال روستایی و 10 طرح با حدود 3 میلیارد تومان  مربوط به اشتغال فراگیر است.

وی با تأکید بر اینکه بیشترین تسهیلات پرداختی مربوط به حوزه کشاورزی با 66 طرح و اعتباری بالغ بر 6 میلیارد و 90 میلیون تومان است، بیان کرد:  صندوق امید با 54 طرح و مبلغ 4 میلیارد و 250 میلیون تومان بیشترین پرداختی تسهیلات را در بین بانک های شهرستان داشته است.

شاکری با اشاره به وضعیت اشتغال شهرستان خلیل آباد، تأکید کرد: سال 96 در سامانه رصد، 783 نفر تعهد اشتغال شهرستان بوده و 817 نفر با 114 درصد تحقق تعهدات اشتغال شهرستان بود و در سال 97 تعهد اشتغال خلیل آباد 949 نفر است که تا به امروز اشتغال ثبت شده در سامانه رصد 299 نفر و تحقق 32 درصدی را در شهرستان خلیل آباد شاهد هستیم.

وی در ادامه به تعهد 60 نفری شهرستان خلیل آباد در طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کسب و کار در سال 96 و تحقق 70 نفری اشاره کرد و افزود:  در سال 97 تعهد شهرستان 70 نفر است که تا به امروز 22 نفر محقق شده است.

فرماندار خلیل آباد با بیان اینکه یک میلیارد و 960 میلیون تومان تسهیلات موضوع بند دال تبصره 16 کمیته امداد بوده که جذب صد درصدی را به دنبال داشته است، اظهار داشت: در سال 97 این میزان به دو میلیارد و 142 میلیون تومان افزایش یافته که 34 طرح با مبلغ 600 میلیون تومان به بانک معرفی شده و در مرحله پرداخت تسهیلات هستند.

وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد:  کمیته امداد شهرستان خلیل آباد 3 میلیارد تومان تسهیلات از محل سامانه کارا و تسهیلات روستایی دارد که تا به امروز یک میلیارد و 300 میلیون تومان برای 40 نفر به بانک ها معرفی شده اند.

شاکری با تأکید بر اینکه بهزیستی در سال 96 بالغ بر یک میلیارد و 50 میلیون تومان تسهیلات داشته که صد در صد محقق شده است، تصریح کرد: در سال 97 بالغ بر 450 میلیون تومان به بهزیستی ابلاغ شده که با به امروز 200 میلیون تومان را به بانک ها معرفی کرده است.

وی با بیان اینکه اعتبارات مشاغل خانگی شهرستان خلیل آباد در سال 96 صد در صد جذب شده است، اذعان کرد: در سال 97 بالغ بر 600 میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی خلیل آباد و در مرحله تشکیل پرونده است.

استعداد خوبی در حوزه خدمات گردشگری و کشاورزی خلیل آباد وجود دارد

شکوه میرشاهی در این نشست با بیان اینکه کمیته نظارت شهرستان خلیل آباد بر تسهیلات پرداختی تشکیل شده است، عنوان کرد:  نظارت قبل از ارائه تسهیلات، حین پرداخت و بعد از پرداخت انجام می شود.

وی با بیان اینکه در حوزه نظارت به دنبال مچ گیری نیستیم، تشریح کرد: باید بتوانیم با کمک دستگاه های اجرایی این تسهیلات منجر به ایجاد اشتغال و توسعه پایدار و ماندگاری روستایی در روستا شود.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی با تأکید بر اینکه باید کمک کنیم و از توان فارغ تحصیلان دانشگاهی استفاده کنیم و اشتغال را به جایگاه مد نظر برسانیم، بیان کرد: اگر بتوانیم از کمک فارغ تحصیلان در طرح ها استفاده کنیم می توانیم به اشتغال این افراد و هدفمند کردن طرح توسعه کشاورزی کمک کنیم.

وی با بیان اینکه استعداد خوبی در حوزه خدمات گردشگری شهرستان خلیل آباد وجود دارد، تأکید کرد: اگر به حوزه خدمات کشاورزی و گردشگری توجه شود اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

 

باید فارغ التحصیلان کشاورزی را به سمت تسهیلات اشتغال سوق دهیم

بهروز بنیادی در این نشست با بیان اینکه تلاش بر این است تا بحث اشتغال یک گام رو به جلو بر دارد، ابراز کرد: بعد از ارائه تسهیلات باید در بحث تأمین انشعابات آب و برق و گاز و ساخت جاده دسترسی طرح های اشتغال نیز باید تدبیری اندیشیده شود و زمینه استفاده راحت تر صاحبان طرح های اشتغال فراهم شود.

وی با تأکید بر اینکه اگر در کنار دامداری ها و کشاورزی ها یک فارغ تحصیل رشته کشاورزی حضور داشته باشد قطعاً اتفاقات مؤثرتری خواهد افتاد، خاطرنشان کرد: سعی کنیم تا فارغ التحصیلان رشته کشاورزی را به سمت تسهیلات اشتغال سوق دهیم تا ارتباط بهتری بین افراد تحصیل کرده و جهاد کشاورزی برقرار شود.

نماینده مردم خلیل آباد همچنین در پایان خاطرنشان کرد: امروز از روش های سنتی در برخی از طرح های کشاورزی و تسهیلات اشتغال استفاده می کنند و شاید نتوانند بهره وری خوبی از این وام داشته باشند قطعاً حضور فارغ التحصیلان کشاورزی در کنار آن‌ها مثمرثمر خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۲۱۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، مسعود ایرانی اظهار کرد: در این راستا نسبت به برگزاری ۳۶ نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و ۱۸۵ نشست تخصصی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال گذشته اقدام گردید و واحد‌هایی احیا شده با سرمایه‌گذاری افزون بر ۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال برای ۱۶۱ نفر فرصت اشتغال دوباره ایجاد کردند.
وی افزود: همچنین با اقدام‌های صورت گرفته در سال گذشته ۳۱۱ فقره مجوز تاسیس با سرمایه‌گذاری حدود ۱۷۴ هزار و ۳۰۶ میلیارد ریال صادر شد که دارای ظرفیت اشتغال‌زایی برای ۶ هزار و ۴۳۸ نفر در استان اردبیل بود.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به تولید ۱۲۰ میلیون دلار کالا‌های جایگزین واردات، گفت: برای کمک به رونق تولید نیز بیش از ۱۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات نیز از محل تبصره ۱۸ و منابع داخلی بانک‌های عامل تسهیلات پرداخت شد.
ایرانی با اشاره به ارایه ۴۳۰ مورد مشاوره سرمایه‌گذاری در سال گذشته اضافه کرد: همچنین در راستای رونق تولید ۷۰ فقره معرفی‌نامه پرداخت تسهیلات برای طرح‌های در حال احداث در استان اردبیل ارایه گردید.
در حال حاضر در مجموع افزون بر یک هزار و ۱۲۴ واحد صنعتی، بیش از ۲۰۰ واحد معدنی و نزدیک به ۶۰ هزار واحد صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی دارای پروانه بهره‌برداری در اردبیل فعال هستند.

دیگر خبرها

  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد
  • مراسم عزاداری روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در خلیل آباد
  • بانک ها هیچ دلیل و علاقه ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!
  • رتبه اول خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات اشتغال در کشور
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • چهره واقعی آمریکای بزک کرده برای دنیا مشخص شد
  • مشارکت‌های مردمی چشم انتظار تسهیلات پروژه‌های نهضت ملی هستند
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • پرداخت بیش از ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به نیازمندان البرزی