Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@20:52:48 GMT

تلف شدن 40 هزار قطعه مرغ بر اثر ویروس

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۲۱۹۱۴

تلف شدن 40 هزار قطعه مرغ بر اثر ویروس

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ دکتر فاتحی نیا تلفات این تعداد مرغ را ناشی از سرایت ویروس پرندگان دانست و  گفت : پس از دریافت گزارش در اسرع وقت گروه واکنش سریع شبکه دامپزشکی در محل حضور یافت .

وی افزود: اعضای گروه دامپزشکی نسبت به نمونه برداری از مرغ های تلف شده اقدام کردند و پس از بررسی های آزمایشگاهی ، مشخص شد از این بابت نگرانی در خصوص بیماری های مشترک بین انسان و حیوان وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول ادامه داد: این گروه از بیماری ها می تواند خسارت جبران ناپذیری را برای مرغداری ها ایجاد کند که برای پیشگیری از بیماری ها، واحدهای پرورش طیور ملزم به رعایت الگوی ایمن سازی پیشنهادی اداره کل دامپزشکی استان یزد هستند.

فاتحی نیا خاطرنشان کرد: توصیه های لازم به مدیریت واحد تولیدی برای دفن بهداشتی لاشه مرغ های تلف شده ارایه شد و دفن بهداشتی طیور تلف شده با نظارت کارشناسان شبکه دامپزشکی صورت گرفت ، که این کار موجب پیشگیری از اشاعه بیماری به واحدهای همجوار شد.

رئیس شبکه دامپزشکی ابرکوه از مردم و مرغداران خواست با رعایت برنامه واکسیناسیون گله های پرورشی طیور خود، در صورت مشاهده هرگونه تلفات غیرعادی در واحدهای صنعتی و طیور بومی در اسرع وقت به شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند .

هم اکنون 63 واحد مرغداری این شهرستان سالانه 2 میلیون و 120 هزار قطعه طیور پروش داده می شود و ابرکوه یکی از قطب های مهم پرورش مرغ گوشتی استان است .

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پرندگان حیوان واکسیناسیون ویروس یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۲۱۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطار پنج ستاره به شبکه ریلی همدان اضافه می‌شود

  مسلم مخفی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر قطار همدان همه روزه در حال سرویس دهی به مسافران است گفت: روزانه این قطار ۴۰۰ نفر ظرفیت دارد که این تعداد برای جمعیت همدان و شهر‌های هم جوار کفایت نمی‌کند.

او با اشاره به نارضایتی شهروندان از ارائه خدمات توسط راه آهن همدان گفت: در جلسه‌ای با مدیرکل راه آهن مسائل و دغدغه‌های مردم مطرح و پیگیری شد که امیدواریم به زودی برطرف شود.

فرماندار همدان با بیان اینکه ترمینال ایستگاه راه آهن همدان ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: این ساختمان که از محل سفر رئیس جمهور نیز اعتبار دارد، به زودی تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

مخفی با انتقاد از عملکرد شرکت ساخت و توسعه زیرساخت گفت: متاسفانه پروژه راه دسترسی به راه آهن همدان استاندارد لازم را ندارد البته برخی اقدامات ایمنی انجام شده است.

او گفت: مجموعه عوامل راه آهن همدان به دنبال رضایتمندی مسافران هستند و امیدواریم با ایجاد زیرساخت‌های لازم این امر به طور کامل محقق شود.

فرماندار همدان گفت: راه آهن همدان به ملایر نیز به طول ۷۵ کیلومتر در ۲ قطعه کارگاهی در حال ساخت است که قطعه یک ۴۵ درصد و قطعه دوم ۲۰ درصد پیشرفت دارد.

منبع ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • ساماندهی بهداشتی اسکله‌های صیادی و محصولات شیلاتی استان بوشهر
  • ورود قطار ۵ ستاره به شبکه ریلی همدان
  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • قطار پنج ستاره به شبکه ریلی همدان اضافه می‌شود
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره