Web Analytics Made Easy - Statcounter

چابهار-معاونت امور زیربنایی پدافند غیر عامل کشور در رأس هیأتی به منظور بازدید از طرح های توسعه ای بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری و مطالعات مفهومی پدافند غیر عامل وارد بندر چابهار شد.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستانمعاون امور زیربنایی پدافند غیر عامل کشور در رأس هیأتی به منظور بازدید از طرح‌های توسعه ای بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری و مطالعات مفهومی پدافند غیر عامل وارد بندر چابهار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در نشست مشترکی که با موضوع بررسی مطالعات مفهومی پدافند غیر عامل در بندر شهید بهشتی چابهار برگزار شد اظهار داشت: اختصاص بخشی از کالاهای اساسی کشور از طریق بندر چابهار به منظور بهره مندی از ظرفیت‌های ایجاد شده در این بندر و با هدف تمرکززدایی از بنادر حوزه خلیج فارس و تأمین نیازهای اساسی استان سیستان و بلوچستان و استان‌های همجوار کرمان، خراسان جنوبی و سمنان ضروری است.

آقایی برقراری تعادل، کاهش هزینه و زمان و حرکت و مقاوم سازی، بازدارندگی و آمادگی در برابر تحریم‌ها و تهدیدات آینده را در راستای اهداف پدافند غیرعامل ضروری خواند و تدبیر و جدیت در مباحث مربوط به دریای عمان را از اولویت‌های دریایی کشور خواند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان بر تکمیل و احداث راه آهن چابهار – ایرانشهر – زاهدان بعنوان یکی از زیرساخت های اصلی توسعه محور شرق کشور تأکید و ایجاد دسترسی‌های ریلی در بنادر و اتصال به شبکه حمل و نقل ریلی کشور را بعنوان مهمترین عوامل کاهش بهای تمام شده کالا و ایجاد مزیت رقابتی حائز اهمیت خواند که سرمایه گذاری دولت همراه با ایجاد مشوق های بخش خصوصی بمنطور ورود و تکمیل کننده این حوزه ضرورت دارد.

معاونت زیربنایی پدافند غیر عامل کشور در این نشست اظهار داشت: اهمیت بندر راهبردی و اقیانوسی چابهار از دوران دفاع مقدس و به عنوان بندر پشتیبان خارج از محدوده خلیج فارس عینیت یافت.

سردار ساسانی پیشرفت و توسعه حاصل شده در بندر چابهار در زمینه واردات، صادرات، ترانزیت و پیوند با کشورهای همسایه را مثبت و قابل تقدیر خواند و افزود: بندر شهید بهشتی با توجه به توسعه و ظرفیت هایی که در آن ایجاد گردیده و با رعایت مباحث پدافند غیر عامل؛ نقطه قوت کشور در برون رفت از محدودیت ها و تحریم‌های یکجانبه‌ای است که تسریع در توسعه آن برای دشمنان و تهدیدکنندگان، بازدارندگی ایجاد می نماید.

وی پیش بینی‌های لازم و مطالعات پدافند غیرعامل را در حوزه‌های واردات، صادرات، خدمات بندری و خطوط کشتیرانی مورد تأکید و بر اجرای آیین نامه مرزبانی زیستی پدافند غیر عامل، طرح مدیریت بحران در حوادث احتمالی، تعریف و تعیین مسئولیت در مواجهه با شرایط اضطرار، برگزاری مانورهای سالیانه با موضوعات سایبری و دریایی و برگزاری دوره های آموزشی را جهت آمادگی در شرایط بحران تصریح کرد.

معاون زیربنایی پدافند غیر عامل کشور پیشرفت طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار و تأمین تجهیزات استراتژیک در زمان کوتاه مدت برجام را بسیار مثبت و حائز اهمیت ارزیابی کرد و گفت: حمایت و پیگیری سازمان پدافند غیر عامل در جهت تصویب راه های دسترسی و اتصال به پسکرانه بندر و درهای خروج بندر شهید بهشتی و همچنین الحاق فاز ۵ به طرح کنونی امری ضروری است.

در پایان مدیر کل مدیریت بحران، پدافند غیر عامل و HSE سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این جلسه گفت: دستورالعمل طرح مدیریت بحران در سازمان بنادر و دریانوردی مدون و مصوب و به بنادر ابلاغ گردیده است.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: چابهار سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۲۲۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، محمدعلی موسی‌ پور، مدیرکل بندر امیرآباد به همراه معاونان خود در سفر به گلستان، از کانال آشوراده، ایستگاه رادیویی دریایی  unmanned بندرترکمن و ساختمان اداری بنادر گلستان در گرگان بازدید کردند و سپس با سیدمحسن طیرانی، سرپرست و‌مسئولان بنادر گلستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این نشست ضمن بررسی روند همکاری بین دو بندر همجوار شمالی کشور، مشکلات و نقاط ضعف و قوت مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و راهکارهای لازم برای ارتقای کیفیت خدمات رسانی ارائه شد.

سرپرست بنادر و دریانوردی استان گلستان در این نشست اظهار داشت : لایروبی کانال آشوراده و تبادل آب بین دریا و خلیج موجب شده تا شناورهای سبک به راحتی در خلیج گرگان تردد داشته باشند.

وی با بیان اینکه افزایش ۲۰ سانتی‌متری ارتفاع سطح آب خلیج گرگان باعث کاهش شوری آب و مهاجرت پرندگان به خلیج گرگان شده است، ادامه داد: لایروبی کانال آشوراده حدود ۴۰۰ متر به پهنای سواحل اضافه کرده است.

سیدمحسن طیرانی در ادامه با اشاره به اینکه در راستای اجرای طرح سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ بیشترین جذب مسافر در سفرهای دریایی از مسیر اسکله بندرترکمن به جزیره آشوراده انجام شد، افزود: در این ایام حدود ۴۱ هزار و ۴۹۰ نفر مسافر و گردشگر تردد داشته‌اند که نیاز به علائم کمک ناوبری جهت ایمن سازی آبراه بوده  و با هماهنگی بعمل آمده واحد دریایی بنادر گلستان با واحد دریایی بندر امیرآباد فراهم شده و به زودی در مسیر تردد شناورها قرار خواهد گرفت.

به گفته سرپرست بنادر گلستان، یکی از اتفاقات مهمی که در نوروز ۱۴۰۳ محقق شد، قرار دادن شناور جستجو و نجات دریایی توسط واحد دریایی بندر امیرآباد برای اسکله‌های بندرترکمن و بندرگز بود که در تامین امنیت ترددهای دریایی بسیار مثمر ثمر بود.

دیگر خبرها

  • امین مدنی:‌ «وعده صادق»؛ عبور از قوی ترین نقطه پدافندی جهان
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد
  • توسعه بهداشت ودرمان
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد