Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@06:24:05 GMT

آلمان: مناقشه تجاری ترامپ، رشد را نابود می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۲۲۸۰۵

آلمان: مناقشه تجاری ترامپ، رشد را نابود می‌کند

وزیر اقتصاد آلمان از رئیس‌جمهوری آمریکا بابت مناقشه تجاری جهانی او و تلاش‌هایش برای دیکته تعاملات اروپا با ایران از طریق تجدید تحریم‌های آمریکا انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، پتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان در مصاحبه با بیلد آم زونتاگ نسبت به تبعات ویرانگر جنگ تجاری آمریکا – چین هشدار داد و نسبت به تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا برای اعمال تعرفه‌های سنگین فلزات علیه ترکیه با بالا گرفتن تنش‌های دیپلماتیک ابراز نگرانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آلتمایر گفت: این حنگ تجاری رشد اقتصادی را کند و ویران می‌کند و جو عدم اطمینان به وجود می‌آورد. تجربه ثابت کرده است که در جنگ‌های تجاری مصرف‌کنندگان بیشترین آسیب را می‌بینند زیرا کالاها گران‌تر می‌شوند.

وزیر اقتصاد آلمان همچنین از کاهش تنش‌های اخیر دو سوی آتلانتیک که حاصل توافق ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپایی و ترامپ است، استقبال کرد. این توافق اعمال تعرفه‌های تلافی‌جویانه را در دوره کنونی متوقف کرده است.

آلتمایر گفت: این توافق صدها هزار شغل را در آلمان و اروپا نجات داد اما گام اول بود. در نهایت ما به تجارت جهانی با تعرفه‌های حداقلی، بازارهای باز و حمایت کمتر از تولید داخلی نیاز داریم.  

وزیر اقتصاد آلمان با اشاره به اعمال دوباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران، بر اهمیت حفظ توافق‌های تجاری اروپایی در ایران تاکید کرد و گفت: اجازه نخواهیم داد که واشنگتن روابط تجاری ما با سایر کشورها را دیکته کند و برای همین است که ما به توافق هسته‌ای وین پایبند هستیم. ما در داخل و در اروپا به دنبال راه‌هایی هستیم که کانال‌های مالی را باز نگه داریم.

هم‌زمان با سخنان پتر آلتمایر، ماشین‌سازی Dürr از ترک ایران خبر داد. مدیر مالی این شرکت می‌گوید دو قرارداد بزرگ در سال گذشته با ایران داشته‌اند که البته سر به فلک نمی‌زد اما قابل توجه بود. پیش از Dürr، خودروسازی دایملر فعالیت در ایران را معلق کرد. شرکت هرن‌کنشت هم که دستگاه‌های حفر تونل تولید می‌کند، در واکنش به تحریم‌های آمریکا از یک پروژه میلیونی کنار کشید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۲۲۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا اعلام کرد که با جو بایدن، صلح در خاورمیانه به دست نخواهد آمد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2024 که با بایدن رقابت می‌کند، گفت که با رئیس جمهوری مثل جو بایدن صلح در خاورمیانه به دست نخواهد آمد.

ترامپ امروز سه‌شنبه هنگام حضور در دادگاه برای رسیدگی به پرونده موسوم به «حق السکوت»، گفت که بایدن بدترین رئیس جمهور در تاریخ ایالات متحده آمریکا است.

وی با اشاره به برگزاری اعتراضات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های بزرگ آمریکا، بیان کرد: آنچه در دانشگاه‌های کلمبیا، نیویورک و سایر آنها می‌گذرد، مایه شرمساری است. این واقعاً تقصیر بایدن است. او لحن اشتباهی دارد. او کلمات اشتباهی دارد. نمی‌داند از چه کسی حمایت می‌کند و این یک آشفتگی است.

ترامپ بایدن را به مناظره تلویزیونی فراخواند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • صدور فرمان جنگ از ورشو!
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • تصمیم مهم اردوغان درباره رژیم صهیونیستی ؛ روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • اردوغان : روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • اردوغان: روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • نویسنده صهیونیست: نتانیاهو اسرائیل را نابود خواهد برد
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم