Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رشت - ايرنا - مدير عامل آب منطقه اي گيلان از تملک 85 درصد زمينهاي اطراف سد در حال ساخت پلرود در شرق استان خبر داد .

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومي آب منطقه اي گيلان به ايرنا ، کاظم لطفي اظهار داشت : تعيين وضعيت تملک بيش از 85 درصد زمين‌هاي اطراف سد انجام شده و مطالبات سال 96 پيمانکار اين سد نيز پرداخت شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود : سد مخزني پل رود يکي از طرح‌هاي بزرگ تأمين آب استان گيلان است که رسماً از تاريخ 17 فروردين 1389 کار ساخت آن آغاز و با تعيين وضعيت تملک بيش از 85 درصد زمين‌هاي اطراف سد، تاکنون 63 درصد پيشرفت فيزيکي دارد.
لطفي گفت : طرح سد مخزني پل رود يکي از طرح‌هاي بزرگ تأمين آب استان گيلان به ارتفاع 100 متر و حجم مخزن 132 ميليون مترمکعب و قدرت تنظيم سالانه 205 ميليون مترمکعب است که مطالعات شناسايي اوليه آن از سال 56 آغاز شد و مطالعات تکميلي آن بين سال‌هاي 1362 لغايت 1384 خاتمه يافته و در سال 1386 مصوبه کميته تخصصي وزارت نيرو توسط شرکت سهامي آب منطقه‌اي گيلان اخذ شد.
مديرعامل شرکت آب منطقه‌اي استان گيلان با اشاره به چگونگي آغاز ساخت پروژه سد مخزني پلرود اظهار کرد: قرارداد عمليات اجرايي پروژه سد مخزني پلرود در فرآيند مناقصه عمومي در سال 88 با قرارگاه خاتم‌الانبيا منعقد و رسماً از تاريخ 17 فروردين 1389 پروژه سد با نظارت شرکت مهندسي مشاور مهاب قدس آغاز شد.
کاظم لطفي با اشاره به اينکه مبلغ قرارداد اوليه پروژه بالغ‌بر 890 ميليارد ريال و مدت اوليه قرارداد 66 ماه بود افزود: هدف از ساخت سد مخزني پل رود، ذخيره و تنظيم آب رودخانه پل رود، دومين رودخانه بزرگ استان گيلان است.
وي با اشاره به مزيت‌هاي ساخت سد مخزني پل رود بيان کرد: با ساخت اين سد امکان آبياري بالغ‌بر 27 هزار هکتار اراضي شالي‌کاري و باغهاي شهرستان‌هاي رودسر، املش و تأمين آب شرب هفت شهر بزرگ شرق گيلان رحيم‌آباد، رودسر، لنگرود، واجارگاه، کلاچاي، املش و کومله به ميزان 40 ميليون مترمکعب در سال و نيز تأمين انرژي برق‌آبي به ميزان 70 گيگاوات در سال ميسر مي‌شود.
لطفي با اشاره به اينکه از سال 1389 عمليات اجرايي پروژه عظيم سد مخزني پلرود در هفت کيلومتري شهر رحيم‌آباد شهرستان رودسر آغاز شد تصريح کرد: در اين مدت دو رشته تونل انحراف آب به طول 608 و 640 متر به قطر پنج‌متر که علاوه بر حفاري توسط بتن مسلح پوشش شده احداث‌شده و سازه‌هاي ورودي تونل نيز ساخته‌شده است که اين نوع تونل، در سطح کشور، منحصراً در سد پلرود اجراشده و امکان کليه تزريقات و عمليات کنترلي سد را در دوران بهره‌برداري ميسر خواهد کرد.
مديرعامل شرکت آب منطقه‌اي استان گيلان با بيان اينکه تاکنون براي پروژه مذکور 170 ميليارد تومان هزينه شده و بيش از 85 درصد زمين‌هاي اطراف آن تملک شده است گفت: انحراف آب در اسفندماه 95 انجام شد و تاکنون بيش از دو ميليون 200 هزار مترمکعب خاک‌ريزي بدنه سد اجراشده است.
وي با اشاره به اينکه پروژه سد مخزني پلرود تاکنون 63 درصد پيشرفت فيزيکي داشته است افزود: با عنايت به کاهش سهم گيلان از آورد رودخانه سفيدرود که به‌واسطه احداث سدهاي بالادست سد منجيل است، سد پلرود مي‌تواند نيازهاي آبي کامل شهرستان رودسر را تأمين کرده و کمبود آب بخش زيادي از اراضي انتهايي شبکه آبياري سفيدرود در شهرستان لنگرود را نيز تأمين کند.
در حال حاضر سد سفيد رود با حجم مخزن 2 / 1 ميليارد متر مکعب تنها مخزني آب کشاورزي و سد آيت الله بهجت با بيش از 105 ميليون متر مکعب ذخيره مخزن تنها سد تامين آب شرب گيلان است .
6070 /6030
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۲۳۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزشگاه ماهفروجک قبل از شهریور باید تکمیل شود

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نوری عصر چهارشنبه در بازدید از ورزشگاه ماهفروجک ساری با بیان که کنگره بزرگ شهدای استان در پیش است، افزود: ما نیز تمام هم خود را خواهیم گذاشت تا این طرح و مراسم اجرا شود.

وی با بیان اینکه ورزشگاه ماهفروجک باید راه اندازی شود تا خدمات رسانی کند، افزود: برای تأمین مالی پروژه با وزیر صحبت و رایزنی برقرار شد تا اعتبار مورد نیاز تأمین شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه هزینه‌های پیش بینی نشده نیز باید تأمین شود تا دچار مشکل نشویم، گفت: پروژه ورزشگاه ماهفروجک باید تا قبل شهریور ماه تکمیل و پایان یابد.

نوری زیرساخت‌های آب و برق پروژه را از دیگر نیازمندی‌ها بیان کردو گفت: همچنین باید تأمین آب پایداری داشته باشیم تا فشاری بر روستاهای اطراف وارد نشود.

کد خبر 6094515

دیگر خبرها

  • ورزشگاه ماهفروجک قبل از شهریور باید تکمیل شود
  • احداث متروی رباط کریم؛ اجرای طرح بعد از تملک اراضی
  • آغاز احداث متروی رباط کریم/اجرای طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با متروی تهران و تأیید نقشه‌ها
  • تأمین زمین ۲۶هزارواحدی مسکن ملی در کردستان
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • دفتر نظارت و ارزیابی ویژه استاندار در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • تکمیل پارکینگ محله چهل اختران قم
  • خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) قم احداث می‌شود
  • تأکید شهردار مشهد بر تملک پلاک‌های در مسیر و بازگشایی بولوار کرامت
  • پیش‌بینی ۱۵ میلیارد تومان برای تملک پارکینگ در منطقه دو شهرداری قم