Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@05:58:41 GMT

توییتی که سهام تسلا را کاهش داد

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۲۶۹۲۸

توییتی که سهام تسلا را کاهش داد

ایلان ماسک با ارسال یک پیام توییتری سهام تسلا را تنزل داد و بابت همین پیام کوتاه و 9 کلمه ای خود وارد یک مشاجره سنگین با سهامداران خواهد شد.

ایران آنلاین /ایلان ماسک توییت کرد: "من تسلا را با رقم سهام 420 دلار خصوصی در نظر گرفته ام و مطمئنم این یک سرمایه گذاری کاملا امن است."

این در حالی است که سهام تسلا پس از سخنان ایلان ماسک در مورد خصوصی سازی روندی به شدت نزولی را طی کرده بودایلان ماسک با این پیغام ثابت کرد که وقتی رئیس یکی از بزرگترین شرکت های جهان هستید، توییت های شما می تواند باعث موج هایی شوک آور شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


درواقع توییت های ایلان ماسک در خصوص گمانه زنی در مورد آینده تسلا و بررسی این ماجرا توسط کمیسیون اوراق بهادار و بورس ایالات متحده از هفته پیش آغاز شد. اما ایلان ماسک و تسلا هم اکنون با موانع قانونی متعددی رو به رو هستند و تعدادی از سرمایه گذاران تسلا شکایت هایی حقوقی علیه شرکت و بنیانگذار خود دارند.

تا پیش از اعلام نظر ماسک در مورد خصوصی سازی، قیمت سهام تسلا در حال افزایش بود اما پس از انتشار خبرها درحوزه خصوصی سازی، قیمت سهام ها کاهش پیدا کرد. کار تا جایی پیش رفت که یکی از سهامداران به نام کالمن ایساک، در شکایت خود نوشت: "نظرات ایلان ماسک موجب سقوط ارزش سهام ما شد و رفتار وی هیچ نوع توجیه قانونی ندارد ."
سوال در مورد خصوصی سازی تسلا هنوز ادامه دارد اما برای افرادی که خارج از حباب وال استریت ارتزاق می کنند، یک درس بزرگ ثبت شد؛ هنگامی که مدیر مجموعه ای مهم هستید، هر موضوعی را توییت نکنید.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۲۶۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام نحوه واگذاری سهام به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس توضیحاتی درباره نحوه واگذاری سهام این باشگاه به کارکنان و پیشکسوتان ارائه کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سایت رسمی باشگاه پرسپولیس در این مورد نوشت: «در روزهای اخیر مطالب نادرستی درباره دخالت و اعمال‌نظر مدیران باشگاه پرسپولیس در تخصیص سهام ترجیحی به کارکنان و پیشکسوتان باشگاه منتشر شده است.

در این ارتباط به اطلاع می‌رساند؛ مطابق ماده یک آیین‌نامه نحوه واگذاری سهام ترجیحی، حداکثر پنج درصد از سهام شرکت می‌تواند در قالب فروش سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان شرکت واگذار شود.

مواد قانونی در این ارتباط وجود دارد و در دسترس عموم است. تاکنون 95 درصد سهام باشگاه پرسپولیس در قالب عرضه بلوکی و عرضه عمومی از محل افزایش سرمایه به بخش خصوصی واگذار شده است.

درخواست برای تخصیص سهام ترجیحی به اعضای باشگاه (حداقل دارای یک سال سابقه بیمه‌ای نزد باشگاه) نیز انجام شده است و سازمان خصوصی‌سازی سقف سهام اعطایی به هر فرد را مشخص می‌کند. در این ارتباط سازمان خصوی‌سازی افراد شاغل در باشگاه با حکم مشاور را نیز اصلاً در زمره کارکنانی که به آنها سهام تعلق می‌گیرد، قرار نداد.

حسب اطلاع این باشگاه با توجه به حضور شرکت پیشکسوتان کهن و با تصمیم مقام‌های ذیربط، امور سهام مربوط به پیشکسوتان نیز از آن طریق در حال پیگیری است و تاکنون در خصوص اسامی و نحوه شناسایی پیشکسوتان، مکاتباتی با باشگاه صورت نگرفته است.

در نهایت تصمیم‌گیری درباره سهم‌بندی و نحوه واگذاری سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان، سازمان خصوصی‌سازی و هیئت واگذاری است. باشگاه پرسپولیس نیز مانند تمام مراحل قبلی، مجری دستورالعمل ابلاغی در جهت انجام تکالیف مربوط به خود خواهد بود».

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت
  • ثروت ایلان ماسک روی دور افزایش افتاد
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ رشد ۶ درصدی ارزش سهام تسلا
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ ارزش سهام تسلا ۶ درصد رشد کرد
  • تلاش ایلان ماسک برای افزایش فروش تسلا در سفر سرزده به چین
  • دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن
  • اعلام نحوه واگذاری سهام پرسپولیس ترجیحی به پیشکسوتان
  • اعلام نحوه واگذاری سهام به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس
  • ایلان ماسک راه جولان خودروهایش در چین را باز کرد
  • جزئیات سفر محرمانه ایلان ماسک به چین!