Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا، در کانال تلگرامی خود نوشت:

«اواخر دهه 40 و اوایل دهه 50 رفتار تازه ای در بازار کسب وکار تهران رونق گرفت به این شکل که مغازه هایی با پسوند "نو" ایجاد شدند. به عنوان مثال خاطرم هست که تابلوهایی با عنوان"خیاطی لاله زار نو"، "چلوکبابی طریقت نو" ،"چاپخانه ایران نو" بر سر در مغازه ها در حول وحوش منطقه بازار تهران نصب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تابلوها از یک طرف، نام برند قدیمی(در مثالهای بالا،چلوکبابی طریقت،خیاطی لاله زار و...) را یدک می کشید و از سوی دیگر واژه "نو" می خواست در چشم مخاطب فروکند که من ویژگی های مثبت او را دارم و با "نو" شدن تابلو،نقایص آن را ندارم.

این "نو" ها گاهی همان کاسب قبلی بود که برای رونق بیشتر به این کلک متوسل می شد، گاهی نیز توسط شریک یا شاگرد همان برند قبلی ایجاد می شد، اما مهم نتیجه بود که غالبا موفقیتی به همراه نداشت و "نو" ها بعد از مدتی مغازه را تخته می کردند . اما زیانی که می رساندند این بودکه علاوه بر آنکه یخ شان نمی گرفت، اعتبار برند قبلی را هم از بین می بردند.

***

نواصولگرایی آقای قالیباف هم از همین جنس است.یک خیاطی لاله زار نو یا چلوکبابی طریقت نو درست می کند و بعد ازمدتی سرگرم شدن به آن ناگزیر ، بدلیل کسادی کار، کرکره را پایین خواهد کشید. دلیلش هم روشن است.مشتریان چلوکبابی طریقت نو می دیدند که در بهترین حالت،این همان چلوکبابی قبلی است که تابلو مغازه اش عوض شده و چلو و کبابش  کیفیت همان مغازه قبلی را دارد و دلیلی نمی دیدند به آنجا مراجعه کنند.

آقای قالیباف هم سرنوشت مشابهی پیدا خواهد کرد چون به مصداق آن ضرب المثل شیرین همشهری هایش ، مردم وقتی بیایند و ببینند به جای"مَنَم"همان "مُیُم" است، دست آقای قالیباف رو می شود.

فقط نمی دانم چه اصراری دارد آقای قالیباف که با راه اندازی دکان "نو" برند قدیمی "اصولگرایی" را هم نفله کند؟

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت محمدباقر قالیباف محمد مهاجری نو اصولگرایی نو اصولگرایی قالیباف رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۲۷۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطفاء حریق مغازه شیرینی فروشي در قزوین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قزوین؛ افسرکشیک سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين گفت:  طي تماس مردمي با سامانه 125 آتش نشاني قزوين در ساعت ۱:۳٠ دقيقه بامداد جمعه ۷ ارديبهشت ماه از آتش سوزي مغازه شيريني فروشي واقع در خیابان شهدای قزوين خبر داده شد، که بلافاصله ستادفرماندهی این سازمان ۱ اکيپ اطفاء حريق از ايستگاه ۳مولوی اين سازمان در کمترین زمان ممکن به محل حادثه رسيده و آتش نشانان مشاهده کردند، حریق از تابلوی مغازه شروع ودرحال سرایت به داخل مغازه بود که دود غليظي در حال خروج است.

معروفی افزود : آتش نشانان با سرعت عمل با ورود به داخل مغازه و شناسايي کانون حريق نسبت به خاموش کردن آتش با کمترين خسارت ممکن و تخليه دود از مغازه اقدام کرده و محل حادثه را ايمن سازي کردند.

وي گفت : علت بروز آتش سوزي از سوي کارشناسان علل حريق سازمان آتش نشاني شهرداري قزوين در دست بررسي است.

دیگر خبرها

  • اطفاء حریق مغازه شیرینی فروشي در قزوین
  • خسارت میلیاردی آتش در مغازه لوازم‌خانگی
  • کهگیلویه و بویراحمد رویشگاه بزرگ لاله های واژگون
  • عکس/ جشنواره لاله‌های باغ ایرانی
  • آتش سوزی مغازه لوازم خانگی در فریمان
  • تاکید بر انتخاب شهردار پس از قطعی شدن حکم شهرداِر قبلی
  • راهنمای خرید چرخ خیاطی (8 نکته‌ای که باید بدانید)
  • فیلم| کوهرنگ سرزمین لاله‌های واژگون
  • قرق مطلق دشت لاله‌های واژگون کوهرنگ
  • تولید، اشتغال و تأمین معاش خانواده، ثمره پشتکار بانوی اراکی