Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیمی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف با دانش روز و ایده‌ای نو سامانه انتخاب آنلاین معلم خصوصی را در سراسر کشور راه‌اندازی کردند.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محیا معصومی؛ تابستان را همه با تعطیلات و فرصت‌های بی‌شمار تفریحش می‌شناسند و اساسا کسی نیست که انتظار آمدنش را نکشد به خصوص دانش‌آموزان و دانشجویان که بعد از ساعات کلاسی فراوان و امتحانات پشت سرهم به دنبال اندکی استراحت و تجدید قوا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تابستان یک حسن دیگر هم دارد آن که فرصت خوبی را برای دانش‌آموزان کنکوری فراهم می‌کند تا به بهترین نحو بتوانند برای کنکور خود برنامه‌ریزی و مرور درس داشته باشند در کنار تمام این محاسن بسیاری از فارغ‌التحصیلان، معلمان، استادان یا حتی کنکوریان در ایام تابستان به دنبال یک شاگرد خصوصی یا معلم خوب می‌گردند.
معلمان و فارغ‌التحصیلان با فکری نو تلاش دارند از علم خود در جهت آموزش به دانش‌آموزان و دانشجویان دیگر بهره بگیرند و از طرف دیگر دانش‌آموزان و دانشجویان گاه برای تقویت پایه علمی و کسب مدارج به دنبال استادانی شاخص و مطلوب می‌گردند.
هرچند که برای این راه گاه زمان و هزینه زیادی صرف می‌شود اما فارغ‌التحصیلان جوان راه حلی اساسی برای این امر پیدا کردند، راهکاری که ضمن صرفه‌جویی در زمان و هزینه گزینه‌های متعددی را برای انتخاب پیش روی معلم یا دانش‌آموز می‌گذارد.   استارت‌آپی که به دو سوال اساسی پاسخ می‌دهد
«استاد بانک» همین راهکار است، استارت‌آپی با ایده جوانان ایرانی که به دو سوال اساسی پاسخ می‌دهد:
1. من در زمینه علمی خاصی تخصص دارم، مثلا می‌توانم ریاضی تدریس کنم، چگونه می‌توانم شاگرد جذب کنم؟
2. من در زمینه علمی خاصی نیاز به بهبود دارم، مثلا می‌خواهم در کنکور سراسری رتبه خوبی کسب کنم، چگونه می‌توانم اساتید خوب را پیدا کنم؟
امیر رحیمی‌نژاد مدیر استارت‌آپ «استادبانک» در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو بیان کرد: استادبانک که از اسفند 1392 تاسیس شد، بستری را فراهم می‌کند تا اساتید بتوانند در قالب یک پروفایل ساختاریافته و منظم، خود را معرفی کنند، دانش‌پژوهان نیز می‌توانند به راحتی از بخش جستجوی سایت، اساتید مختلفی که درس مورد نظر آنها را تدریس می‌کنند، بیابند.
وی با بیان اینکه درحال حاضر اساتید خصوصی، با پرداخت هزینه و خرید ستاره، بالاتر از سایر اساتید نمایش داده می‌شوند، ادامه داد: به زودی ویژگی‌های جدیدی شامل بخش‌های مشاوره، آموزش آنلاین، آموزشگاه‌ها و پروژه به استادبانک اضافه می‌شود.   توسعه بازار و ارتقای کیفیت خدمات دوشادوش هم رحیمی‌نژاد عنوان کرد: موسسان استادبانک تیمی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف هستند که در فضای آموزش کشور نیز فعال بوده‌اند. استادبانک سعی می‌کند با استفاده از دانش روز، فضای آموزش و تدریس خصوصی را در کشور دگرگون کند. این استارت‌آپ در کنار توسعه بازار خود، کیفیت خدماتش را ارتقا می دهد تا رضایت هرچه بیشتر شاگردان و اساتید تامین شود.
مدیر استارت‌آپ «استادبانک» اظهار داشت: در این سامانه صدها معلم خصوصی از سراسر کشور فعال هستند و متقاضیان می‌توانند با مشاهده رزومه‌ها، از بین معلم‌های رسمی مدارس و رتبه‌های برتر کنکور، معلم خصوصی خود را انتخاب کنند.

وی ادامه داد: معلم‌های فعال در این سامانه مجموعه ای از معلم‌های رسمی آموزش و پرورش و رتبه‌های برتر هستند که استاد بانک با تمام معلمان ستاره‌دار، جلسات مصاحبه حضوری و یا تلفنی داشته است. برای اینکه بتوانیم بازار خود را توسعه دهیم، قیمت‌های تدریس خصوصی بصورت منصفانه تعیین شده است، درواقع استادبانک با کاهش هزینه‌ها، سعی می‌کند قیمت‌های مناسبی را به مشتریان خود ارائه دهد.
به گفته وی، درصورتی که اثبات شود یکی از مدارک تضمین شده معلمان از جانب استادبانک درست نبوده است، کل هزینه کلاس‌های خصوصی به شاگرد بازگردارنده می‌شود.   ستاره بیشتر هزینه بالاتر
رحیمی‌نژاد درباره بررسی صلاحیت مدارک معلمان فعال گفت: پس از بررسی مدارک همه معلم‌های ستاره دار در مورد توانایی‌های تدریس، با آنها مصاحبه می‌شود و برای هر موردی که در رزومه معلم آمده است، مدرک مورد نظر نیز از او دریافت می‌گردد.

وی با بیان اینکه ستاره، نشان دهنده رزومه تدریس هر معلم است، ادامه داد: هرچه معلم، سابقه تدریس بیشتر و موفقیت‌های بیشتری در گذشته داشته باشد، هزینه تدریس او نیز افزایش می‌یابد، اما این به معنای بی کیفیت بودن معلم‌های یک و دو ستاره نیست، بلکه معلم‌های یک و دو ستاره نیز معمولا معلم‌های جوانی هستند که گاهی پتانسیل بالایی دارند و می‌توانند به سرعت در امر تدریس رشد کنند. در نهایت بهترین راه این است که رزومه معلم‌های خصوصی در ستاره‌های مختلف مشاهده و با مقایسه آنها با یکدیگر، فرد مورد نظر انتخاب شود.

رحیمی‌نژاد در پاسخ به این سوال که آیا معلمان و استادان فعال فقط در شهر تهران ارائه خدمت می‌کنند یا خیر، بیان کرد: دفتر مرکزی استادبانک در تهران است، اما در شهرهای مختلف، بخصوص شهرهای بزرگ، استادبانک معلم های خصوصی متخصص و باتجربه ای دارد.

با راه‌اندازی کسب‌وکارهایی در راستای رفع نیازهای موجود نه تنها برای عده‌ای از جوانان و فارغ‌التحصیلان اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود بلکه ‌روز به روز دغدغه‌های مردم و اکثرا جوانان در حل مشکلاتشان کاهش پیدا می‌کند و اینگونه راحت‌تر می‌توانند با صرفه‌جویی در وقت و زمان، موفقیت‌های بیشتری را رقم زنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: استارتاپ جدید گزارش بیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۲۹۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از معلمان مردمی‌سازی شود

نمانیده ولی فقیه در کاشان ضمن گرامیداشت روز معلم گفت: تقدیر از معلمان کاشانی مردمی‌سازی شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدسعید حسینی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان کاشان اظهار داشت: شخصی نزد پیامبر اکرم آمده و از باسخاوت‌ترین افراد سوال شد و حضرت پاسخ داد باسخاوت‌ترین افراد خداوند متعال است.

وی افزود: در بیان انسان‌ها باسخاوت‌ترین افراد پیامبر اکرم(ص) است و پس از آن دو دسته می‌شوند که دسته نخست شهدا هستند و دسته دیگر معلمان هستند و از این رو معلم در روز قیامت به عنوان یک امت مبعوث می‌شود و این عنایت خداوند به معلمان است.

نماینده ولی فقیه در کاشان ابراز داشت: بچه‌های ما در ابتدایی یک الی دو معلم دارند اما وقتی به دبیرستان می‌آید هر دانش‌آموز چندین معلم دارد و حقیقتا تقدیر از همه معلمان در مقطع متوسطه اول و دوم برای دانش‌آموزان امکان‌پذیر نیست.

وی ضمن تاکید بر تقدیر از معلمان به صورت مردمی و بر اساس برنامه‌ریزی از سوی انجمن اولیاء و مربیان هر مدرسه گفت: مسئولان از معلمان نیز یاد کرده و از آنان تقدیر کنند به نحوی که مسئولان با حضور در منازل معلمان خودشان از آنان بازدید کنند.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه عیادت از معلمان مسئولان تاثیر. بسزایی در روحیه آنان دارد، تصریح کرد: معلمان در تربیت فرزندان ما به ویژه نسل کودک، نوجوان و جوان ما تاثیر بسزایی دارد چراکه این نسل در آینده مسئولان این کشور خواهند شد.

وی ضمن تاکید بر توجه ویژه به سیاست‌های کلی در حوزه آموزش و پرورش تاکید کرد: عبودیت خداوند، نماز از مهمترین ارکان دین اسلام و حیات طیبه است و مسئولان در این زمینه نیزز توجه ویژه‌ای داشته باشند چراکه در رشد و تعالی روح آدمی موثر است.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کاشان نیز در این نشست اظهار داشت: عدم توجه به نهاد آموزش و پرورش زمینه بروز ناهنجاری در جامعه را فراهم می‌کند، در سند تحول بنیادین، بیانیه گام دوم انقلاب و سند دولت مردمی، توجه ویژه به نهاد آموزش و پرورش تاکید شده است.

تأکید امام‌جمعه سمنان بر آموزش معلمان جدید‌الورود

حمیدرضامحمدی فشارکی افزود: اصحاب فرهنگ و نخبگان جامعه باید به حوزه آموزش و پرورش توجه ویژه داشته باشند و به مسوولان این حوزه کمک کنند؛ نهاد آموزش و پرورش پنج هزار معلم و 36 هزار دانش‌آموز شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده است، هر هزینه‌ای برای آموزش و پرورش شود، نوعی سرمایه گذاری است.

انتهای پیام/801

دیگر خبرها

  • ۵۳ سال تدریس و مهری ماندگار
  • روایتی از ۵۳ سال تدریس و مهری ماندگار
  • آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • پایان چالش کمبود معلم از مهرماه امسال
  • توجه به معلمان در اولویت امور قرار گیرد
  • تقدیر از معلمان مردمی‌سازی شود
  • رسالت معلمان ارتقای علمی و معنوی دانش آموزان است
  • انتخاب معلم دزفولی به عنوان معلم نمونه کشوری
  • هشت معلم نمونه استان ایلام تجلیل می‌شوند
  • روایت یک معلم درحوزه تدریس به دانش آموزان خاص