Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصالح احمدی امروز در نشستی خبری با تاکید بر اینکه رسالت دانشگاه علمی کاربردی، مهارت آموزی بر مبنای درخواست بازار است،‌ اظهار داشت: بر همین مبنا ۶۰ درصد فارغ التحصیلان دوره کاردانی و ۴۰ درصد فارغ التحصیلان دوره کاردانی دانشگاه علمی کاربردی، وارد بازار کار می شوند.

وی عنوان کرد: صدور مدرک دانشگاهی مدنظر این دانشگاه نیست و مهارت آموزی همزان با آموختن دانش، مدنظر ما است تا فارغ التحصیلان بتوانند جذب بازار کار شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی با تاکید بر اینکه بحث کیفیت مبنای کار این دانشگاه قرار گرفته است،‌ افزود: در حال حاضر ۹ مرکز علمی کاربردی در سطح استان یزد فعال است و مانند گذشته به دنبال توسعه مراکز نیستیم بلکه به دنبال کیفی سازی آموزش هستیم.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی یزد خاطرنشان کرد: پذیرش این دانشگاه برای ترم مهرماه از امروز آغاز می شود و از شهریورماه نیز در دوره کارشناسی اقدام به ثبت نام خواهد شد.

وی تاکید کرد: ۷۰ درصد دروس در این دانشگاه عملی هستند بر این اساس فردی که از دانشگاه فارغ التحصیل می شود، دارای مهارت و کار آموخته است.

احمدی با اشاره به ارتباط خوب این دانشگاه با صنعت بیان کرد: در حال حاضر با چند شرکت کاشی در شهرهای میبد و اردکان تعامل داریم و اساتید دانشگاه‌های علمی کاربردی نیز از میان افراد با تجربه ای که اکنون در محل‌های مختلف از جمله صنعت مشغول به کار هستند، انتخاب می شوند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی یزد ادامه داد: این اساتید مهارت‌های خود را در کارخانه یا کارگاه به دانشجویان ارائه می دهند.

وی عنوان کرد: در حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری نیز به دنبال این هستیم که در اقدام به راه اندازی رشته در زمینه های گردشگری، هتلداری، پذیرش، تشریفات و ... هستیم و امیدواریم با علمی کردن این حوزه، شاهد رونق بیش از پیش گردشگری استان یزد باشیم.

کد خبر 4373937

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علمی کاربردی مهارت آموزی یزد روز خبرنگار خبرگزاری مهر کرمانشاه بوشهر گرگان شهرکرد مشهد شیراز یاسوج خطبه های نماز جمعه بیرجند احتکار سانحه تصادف مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۳۱۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو مراسم فارغ‌التحصیلی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی

به دلیل اعتراضات و بازداشت‌های دانشجویان حامی فلسطین و مخالف اسرائیل، دانشگاه کالیفرنیای جنوبی اعلام کرد که مراسم فارغ‌التحصیلی را که قرار بود در ۱۰ ماه مه در فضای باز برگزار شود، لغو می‌کند. 

نیویورک تایمز گزارش می‌دهد که آنها از تشدید تنش بیشتر بین دانشجویان اسرائیلی و فلسطینی می‌ترسند. علاوه بر این، اعتراضات قبلاً به شورش‌هایی منجر شده است که در نتیجه آن بیش از ۹۰ نفر دستگیر شدند.

دانشجویان چندین دانشگاه در شهر واشنگتن آمریکا به دیگر معترضان ملحق شده و ضمن درخواست قطع روابط با رژیم صهیونیستی، خواستار آتش‌بس دائم در غزه شدند.

در روز‌های اخیر صد‌ها دانشجوی آمریکایی در اعتراضات سراسری دستگیر شده‌اند، از جمله بیش از ۱۰۰ نفر در دانشگاه کلمبیا، بیش از ۱۰۰ نفر در دانشگاه امرسون، بیش از ۵۰ نفر در دانشگاه تگزاس در آستین، بیش از ۴۰ نفر در دانشگاه ییل و ده‌ها نفر دیگر در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • لغو مراسم فارغ‌التحصیلی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • نقش مؤثر مراکز مشاوره در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ‌التحصیلان
  • ضرورتِ هدایت نخبگان به سمت علوم انسانی
  • بررسی نقش مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان
  • آغاز ثبت‌نام دوره‌های مهارت آموزی نومعلمان در دانشگاه فرهنگیان
  • بسترسازی برای مشارکت بخش خصوصی در ایجاد پایگاه‌های بزرگ‌داده
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)