Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@08:06:59 GMT

پیاده راه آرامش

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۳۵۱۱۲

پیاده راه آرامش

به گزارش ایرنا پرونده عملیاتی شدن طرح پیاده راه بیش از یک دهه در راهروهای دوره های قبل شورای اسلامی شهر همدان خاک خورد و به اجماع نهایی برای اجرا نرسید اما سرانجام با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و با تصمیم قاطعانه مدیریت ارشد استان همدان، اعضا شورای شهر و شهردار سابق عملیاتی شد.
در واقع در سال 83 در راستای بازنگری طرح تفصیلی شهر همدان ، پیاده راه ‌سازی مصوب شد اما به دلیل نبود زیرساخت ‌ها به اجرا گذاشته نشد تا اینکه با حمایت استاندار همدان این طرح اجرایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رنج سال ها ترافیک کلافه کننده و شلوغی ناشی از سر و صدای خودروها در اطراف میدان مرکزی شهر همدان، روح و روان شهروندان را مخدوش کرده بود اما اینک با اجرای طرح پیاده راه میدان امام ، خیابان بوعلی و خیابان اکباتان دیگر شاهد این شلوغی آزار دهنده نیستیم گویی آرامش به قلب قدیمی ترین خیابان های شهر همدان بازگردانده شده است.
این خیابان، مسیر اصلی دسترسی به بازارها و کاروانسراهای قدیمی و تاریخی همدان است که در واقع قطب گردش تجاری و اقتصادی بازار شهر را اختصاص داده و حتی اغلب مردم خریدهای روزانه زندگی خود را از این بازارهای متصل به هم انجام می دهند.
حالا مدیران شهری در تداوم پیاده راه سازی، اقدام به آرام سازی پرتردد ترین مسیر تفریحی و گردشگری شهر همدان کرده اند و مسیر عبور و مرور خودروها در بلوار ارم را که همه روزه شاهد تردد پرتعداد شهروندان است، در قالب طرح آرام سازی محدود می کند.
این طرح نیز در راستای استفاده بیشتر شهروندان و گردشگران از محیط طبیعی و بکر منطقه بلوار ارم به سمت تپه ها و باغ های منطقه عباس آباد اجرایی شده است.
کارشناسان معماری و عمران شهری معتقدند پیاده ‌راه‌ سازی پیامدهای مثبت و تاثیرگذار در رونق اقتصادی و ارتقای ارزش افزوده، افزایش ضریب ایمنی تردد، ارتقای کیفیت زیست محیطی شهر، ایجاد نشاط و سرزندگی در شهر و بازیابی هویت تاریخی میدان مرکزی همدان دارد.
به گفته آنان، این طرح همچنین بهره‌ گیری از ظرفیت گردشگری خیابان‌های شهر، تمرکززدایی از هسته مرکزی شهر، افزایش تعاملات اجتماعی، انتقال وسایل حمل و نقل عمومی به پارک ‌سوارها و نظم ‌بخشی به شهر و پس گرفتن معابر از خودروها را به دنبال دارد.
*** جلوه خاص پیاده راه ها به شهر همدان
رئیس شورای اسلامی شهر همدان پیرامون ایجاد پیاده راه ها در این شهر گفت: اجرای این طرح موجب پویایی و زنده شدن خیابان های قدیمی سطح شهر شده و هم اینک نیز جلوه خاصی به خیابان های بوعلی و اکباتان بخشیده است.
ابراهیم مولوی اجرای طرح پیاده راه سازی را در راستای تحقق اهداف انسان محور دانست و افزود: جراحی شهری با اجرای طرح های عمرانی شاید مشکلاتی را ایجاد کند اما برای آبادانی و توسعه شهر همدان لازم است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در راستای تداوم طرح پیاده راه سازی در این شهر ، چهار خیابان باقی مانده منتهی به میدان امام (ره) تا سال آینده پیاده راه می شوند.
وی بیان کرد: طرح آرام سازی بلوار ارم همدان نیز تا پایان امسال اجرایی می شود.
*** پیاده راه سازی از موفق ترین طرح های مدیریت شهری
سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان نیز در این باره گفت: طرح پیاده راه همدان یکی از موفق ترین طرح های این شهر است که یک بازآفرینی در شهر همدان ایجاد کرد.
کامران گردان افزود: اجرای طرح پیاده راه اکباتان، بوعلی و میدان امام (ره) علاوه بر رفع مشکلات ترافیکی شهر در کاهش آلودگی ناشی از خودروها تاثیر مثبت داشته است.
وی اضافه کرد: با اجرای طرح پیاده راه مرکز شهر همدان، میدان حضرت امام خمینی (ره) به 2 خیابان بوعلی و اکباتان وصل شد و برای اجرایی کردن این طرح ها تمامی مسائل مرتبط با پیاده راه از جمله مسائل اجتماعی، فرهنگی و بودجه ای مورد توجه قرار گرفت.
گردان تصریح کرد: تلاش شورای شهر همدان ایجاد کمترین چالش و تنش اجتماعی برای کسبه و ساکنان این خیابان در زمان اجرای طرح است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان با ذکر اینکه با اجرای این طرح زیبایی میدان اصلی شهر همدان نیز دو چندان شد اظهار داشت: طرح پیاده راه سازی رضایت عموم مردم همدان را دنبال داشته است.
*** آرامش مهمترین نیاز مرکز شهر
رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان نیز در این باره گفت: آرامش مهمترین نیاز مرکز شهر همدان بود که با اجرای طرح پیاده راه سازی به سرانجام رسید.
علی رحیمی فر افزود: پیاده راه سازی موجب شکوفایی شهر می شود و در اجرای طرح در خیابان های بوعلی، اکباتان و میدان مرکزی شهر همدان، نکته قابل توجه استقبال و همکاری مردم و کسبه بازار بود.
وی با اشاره به استفاده مصالح مناسب با توجه به اقلیم و شرایط آب و هوایی در پیاده راه سازی همدان گفت: سیما و منظر این معابر به موازات اجرای طرح پیاده راه نیز مورد توجه قرار گرفت و زیباسازی هر خیابان با توجه به بافت قدیمی آن انجام شد.
7520/1181
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت ترافیک شرایط آب و هوایی شورای اسلامی شهر شورای شهر قلب رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۳۵۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح خط لوله فاضلاب و ایمن‌سازی خیابان شهیدان کاظمی انجام شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از اصلاح خط لوله فاضلاب و ایمن‌سازی خیابان شهیدان کاظمی خبر داد.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره اتمام عملیات ایمن‌سازی خیابان شهیدان کاظمی اظهار کرد: ایمن‌سازی محلی که در این خیابان نشست کرده بود و سبب آسیب به خط لوله قدیمی انتقال فاضلاب شده بود، انجام شد.

وی افزود: در راستای ایمن‌سازی خیابان مذکور خاک‌برداری و پرسازی محل توسط شرکت آب و فاضلاب انجام شد.

کد خبر 749547

دیگر خبرها

  • اصلاح خط لوله فاضلاب و ایمن‌سازی خیابان شهیدان کاظمی انجام شد
  • مکتب «گل آقا» در بخش طنزپردازی امروز پیاده سازی شود
  • پیاده‌راه خیابان ملت شهرکرد، موجب جذب گردشگر خواهد شد
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در حوزه گردشگری همدان
  • آغاز عملیات عمرانی پروژه پیاده‌راه باباطاهر همدان
  • شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری همدان هزینه می‌کند
  • عملیات پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان آغاز شد
  • اجرای طرح ارتقاء ایمنی تردد عابرین و موتورسواران در ۵۰ روستای گیلان
  • پیشرفت ۸۵ درصدی عملیات احداث پل عابر پیاده خیابان آبشار + فیلم