Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@03:43:45 GMT

پیش‌بینی رگبارهای پراکنده و وزش باد در آسمان مازندران

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۳۶۳۹۱

پیش‌بینی رگبارهای پراکنده و وزش باد در آسمان مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: طی روزهای آینده شاهد رگبارهای پراکنده و وزش باد در آسمان مازندران باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، احمد اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: طی روزهای گذشته شاهد بارش باران در آسمان که بیشترین بارش از دشت‌ناز 9 و ساری پنج میلی‌متر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: دمای هوا نیز روز گذشته کاهش یافت به‌طوری‌که بیشینه دمای هوا مربوط به گلوگاه با 31 و کمینه بلده مربوط به بلده با 13درجه سانتی‌گراد بوده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران اضافه کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی طی دو سه روز آینده کماکان استقرار جریانات مرطوب و خنک شمالی را بر روی آسمان مازندران داریم که با عبور متناوب امواج تراز میانی همراهی دارد و انتظار داریم طی روزهای آینده شاهد رگبارهای پراکنده و وزش باد در آسمان مازندران باشیم.

اسدی بیان کرد: روزهای پایانی هفته کمی از ناپایداری و ابرناکی آسمان مازندران کاسته شود اما باتوجه به شرایط فصلی و جغرافیایی احتمال بارش‌های پراکنده دور از انتظار نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه از اواخر روز شنبه بانفوذ سامانه ناپایدار شرایط برای بارش‌های پراکنده مهیا می‌شود، تصریح کرد: در برخی مناطق بارش‌ها رگبارهای شدید و موقتی اتفاق می‌افتد که ارتفاعات گاها مه‌آلود که موجب کاهش دید می‌شود که زمان تردد حتما با رعایت نکات ایمنی تردد کنند.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران یادآور شد: با توجه به این شرایط کشاورزان به‌ویژه شالیکاران پیگیر وضعیت هوا باشند که با مساعد شدن هوا نسبت به برداشت اقدام کنند.

اسدی در پایان گفت: دریای مازندران طی دو روز آینده به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود و برای شنا و تردد قایق‌های تفریحی ممنوع است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۳۶۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان قم امروز و فردا ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت بارانی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، سعید اسماعیلی، کارشناس اداره کل هواشناسی استان در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: آسمان قم هم اکنون ابری است و این وضعیت امروز تداوم دارد و در بعد از ظهر تا شب با بارش رگباری باران در استان همراه خواهد بود.

وی افزود: بیشتر بارش‌های امروز در غرب و جنوب استان صورت خواهد گرفت و پیش بینی می کنیم در برخی مناطق تا حدود ۱۰ میلی‌متر بارش ثبت شود.

اسماعیلی گفت: حداقل دمای صبح امروز قم ۱۷ درجه بوده است و پیش بینی می شود امروز حداکثر دمای ۲۸ درجه را ثبت کنیم.

کارشناس اداره کل هواشناسی قم افزود: وضعیت آسمان قم فردا جمعه نیز مشابه امروز خواهد بود اما انتظار داریم برای فردا میزان بارش بیشتری را تجربه کنیم.

وی با اشاره به وزش باد با سرعت نسبتا شدید در برخی ساعات امروز و فردا گفت: لازم است شهروندان در این خصوص نکات ایمنی را رعایت کنند.

دیگر خبرها

  • آسمان قزوین فردا بارانی است
  • بارندگی‌ها در استان بوشهر تا شنبه تداوم دارد/ احتمال بارش تگرگ
  • تداوم رگبارهای پراکنده در خوزستان تا شنبه
  • آسمان قم امروز و فردا ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت بارانی است
  • رگبارهای بهاری میهمان پایان هفته آسمان مازندران است
  • بارش‌های پراکنده برای استان قزوین
  • آسمان نیمه ابری در گلستان/ بارش پراکنده در ارتفاعات
  • آغاز بارش‌های پراکنده در زنجان از فردا
  • پیش بینی بارش های رگباری برای آسمان زنجان
  • پیش‌بینی وضع هوای مازندران در ۶ روز آینده