Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- آخرين تحولات سوريه از تنگ‌تر شدن حلقه محاصره داعش در ارتفاعات «الصفا» و آزادسازي چهار منطقه ديگر در عمق صحراي سويداء حکايت دارد.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، نيروي دفاعي روسيه پنج پهپاد تروريست ها را که در حال نزديک شدن به پايگاه حميميم در سوريه بودند، منهدم کرد.
الکسي تسيگانکوف، رئيس مرکز امور آتش بس بين جناح هاي درگيردر سوريه در کنفرانس مطبوعاتي گفت: در شبانه روز گذشته سيستم نظارت و دفاع هوائي روسيه مستقر در پايگاه هوائي حميميم و شهر حلب سوريه، 5 هواپيمائي بدون سرنشين تروريستها را شناسايي کرد که از سمت حلب به طرف نيروهاي روسيه ارسال شده بودند، نيروي دفاع هوايي روسيه اين اهداف را رهگيري و نابود کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حملات هوائي تروريستها تلفات جاني و مالي نداشت.
در روز‌هاي اخير حمله پهپاد‌هاي تروريست‌ها به پايگاه هوايي روسيه در سوريه افزايش يافته است و در تمام موارد پهپاد‌ها با آتش پدافند هوايي پايگاه حميمم سرنگون شده اند.

آزادسازي چهار منطقه ديگر در عمق صحراي سويداء
ارتش سوريه در ادامه عمليات خود در صحراي سويداء توانست مناطق «مرقب قبيان، حوية غصين، الكسيرة» و ارتفاعات «ابو غانم» را آزاد کند و شماري از عناصر داعش را از پاي درآورد.

تنگ‌تر شدن حلقه محاصره داعش در ارتفاعات «الصفا»
ارتش سوريه در ادامه عمليات خود براي پايان دادن به حضور گروه تروريستي داعش در صحراي سويداء و ريف دمشق، عرصه را بر اين گروه در اين مناطق تنگ‌تر کرد.
خبرگزاري رسمي سوريه (سانا) امروز سه‌شنبه گزارش داد که پيشروي ارتش سوريه در اطراف ارتفاعات «الصفا» واقع در صحراي سويداء در جنوب سوريه بوده و نيروهاي سوري در تلاشند که با عمليات خود، ريف شرقي اين استان را از تروريسم پاکسازي کنند.
ارتش سوريه در محور شمال شرق و در عمق صحراي سويداء توانست مناطق «مرقب قبيان، حوية غصين، الکسيرة» و ارتفاعات «ابو غانم» واقع در شمال و شمال غربي ارتفاعات صفا را آزاد کند.
اين پيشروي ارتش سوريه منجر به نابودي مقرهاي داعش و تعقيب عناصر فراري آن به سمت عمق صحراي سويداء شد.
به گزارش سانا، محاصره عناصر باقي مانده داعش در اين منطقه صعب العبور، قطع راه‌هاي امدادرساني و انهدام مقرهاي آنان با سلاح مناسب سبب تسريع روند بيرون راندن آنان خواهد شد.
در کنار عمليات ميداني ارتش سوريه، نيروهاي مهندسي نيز در حال مين‌روبي و پاکسازي مناطق آزاد شده و خنثي‌سازي بسته‌هاي انفجاري هستند که تروريستها کار گذاشته بودند.
ارتش سوريه دو روز پيش موفق شد کنترل مرزهاي اداري ريف شرقي سويداء را به دست گرفته و عمليات خود را به سمت مرزهاي اداري ريف دمشق ادامه دهد و کنترل «ارض البيضا و الرحبة» واقع در جنوب  ارتفاعات الصفا را به دست گيرد و عناصر داعش را محاصره کند.
در همين ارتباط، ارتش سوريه در جريان يک کمين در محور «قبر الشيخ حسين» در ريف سويداء شماري از عناصر داعش را از پاي درآورد و يک نفر از آنان را به اسارت گرفت.
اين در حالي است که منابع معارض اعلام کردند که طي هشت روز گذشته در جريان عمليات ارتش سوريه در صحراي شرقي و شمال شرقي سويداء بيش از 30 عنصر داعش کشته شدند.
عمليات ارتش سوريه در واکنش به کشته شدن 250 نفر از غير نظاميان حاضر در سويداء در جريان انفجارها و حملات عناصر داعش به شهر و شمال شرق ريف سويداء آغاز شد.
عناصر داعش پس از حمله به اين استان، 36 زن و کودک را ربودند و مذاکراتي نيز براي آزادسازي آنان با اين گروه در جريان است.

مذاکره با داعش براي آزادسازي افراد ربوده شده در آستانه شکست
«نجيب ابو فخر» عضو مذاکره‌کننده با عناصر داعش اعلام کرد که مذاکراتشان با اين گروه در آستانه شکست قرار گرفته و اگر داعش همه افراد ربوده شده را در يک مرحله آزاد نکند، اين مذاکرات شکست خواهد خورد.
ابو فخر تأکيد کرد که اگر عناصر داعش اين شرط را بپذيرند، افراد ربوده شده در کمتر از 48 ساعت آزاد خواهند شد، در غير اين صورت وضعيت وخيم خواهد بود.
وي در پايان تصريح کرد که پس از ورود روسيه به اين مذاکرات، داعش 50 ميليون دلار آمريکا براي آزادسازي اين افراد درخواست کرد که طبيعتا اين مسئله قابل پذيرش نيست.

هماهنگ کننده گروههاي مسلح تروريستي در سوريه سکته کرد
هماهنگ کننده گروههاي مسلح تروريستي در سوريه که از افراد نزديک به محمد الجولاني سرکرده گروه هيات تحرير الشام بود در اثر سکته قلبي جان باخت.
به گزارش پايگاه اينترنتي شبکه تلويزيوني الميادين، رامي الدالاتي نقش بارزي در توقف درگيري ها ميان جبهه النصره و احرار الشام و پس از آن ميان هيات تحرير الشام و جبهه تحرير سوريه داشت. منابع آگاه اعلام کرده اند که وي با سرويس هاي اطلاعاتي آمريکا در ارتباط بوده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات سوريه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۳۶۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ پهپاد اوکراینی در آسمان روسیه منهدم شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش این کشور دیشب در مناطق مختلف ۸ پهپاد مهاجم اوکراینی را رهگیری و منهدم کرده است.

الکساندر گوسِف، فرماندار منطقه ورونژ روسیه نیز اعلام کرد که بامداد امروز چهارشنبه پدافند هوایی ارتش این کشور سومین پهپاد را ظرف ۳ ساعت در این منطقه منهدم کرد. به گفته گوسِف این حادثه خسارت و تلفات جانی نداشته است.

ساعاتی پیش نیز رسانه‌های روسی از سرنگونی دو پهپاد مهاجم ارتش اوکراین در منطقه ورونژ خبر دادند.

وزارت دفاع روسیه روز شنبه نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سامانه‌های پدافندی ارتش این کشور دیشب در مناطق مختلف ۵۰ پهپاد مهاجم ارتش اوکراین را رهگیری و منهدم کردند. بنابر این بیانیه این پهپادها در مناطق بلگورود، بریانسک، کورسک، تولا، اسمولنسک، ریازان، کالوگا و مسکو رهگیری و منهدم شدند.

پیش از آن نیز «ویاچسلاو گلادکوف» فرماندار استان بلگورود با انتشار بیانیه‌ای در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که در نتیجه حمله پهپادی ارتش اوکراین به مناطق مسکونی این منطقه دست‌کم دو نفر کشته شدند.

وی دراین‌باره گفت: داده‌های اولیه نشان می‌دهد که در پس سقوط دو پهپاد در مناطق مسکونی در روستای بوروز، یک خانه کاملا در آتش سوخت و در نتیجه آن دو نفر جان باختند و یک خانه دیگر نیز به‌شدت آسیب دیده است.

ویاچسلاو گلادکوف پنج‌شنبه گذشته نیز اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش روسیه ۲۱ پهپاد مهاجم ارتش اوکراین را در این منطقه رهگیری و منهدم کرد.به گفته گلادکوف در این حادثه دست‌کم یک نفر زخمی شده است.

وزارت دفاع روسیه سه‌شنبه گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در نتیجه درگیری ها در مناطق مختلف بسیاری از تجهیزات نظامی ارتش اوکراین منهدم شد. در این بیانیه آمده است که «در درگیری میان نیروهای روسی و اوکراینی در محور دونتسک، ارتش اوکراین ۴۲۰ نظامی خود را از دست داد. علاوه بر این یک تانک و یک هویتزر ارتش اوکراین هم منهدم شد. نیروهای روسیه موفق شدند مواضع خود را در این محور بهبود بخشند.»

بنا به این گزارش، نیروهای مسلح روسیه همچنین مواضع خود را در محور آودیوکا بهبود بخشیدند. در این محور نیروهای روسی ۷ حمله اوکراین را دفع کردند.

در نتیجه درگیری در این محور نیز ۲۹۵ نیروی نظامی اوکراینی کشته شدند. یک تانک ارتش اوکراین هم منهدم شد. در درگیری در محور دونتسک جنوبی تلفات ارتش اوکراین به بیش از ۹۰ نیروی نظامی رسید. وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که سامانه های پدافند هوایی روسیه ۲۷۰ پهپاد و ۶ موشک هیمارس ارتش اوکراین را سرنگون کردند.

کد خبر 6087496

دیگر خبرها

  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت
  • سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن
  • سرنگونی دومین پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکا در سواحل یمن
  • سومین پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا هدف ارتش یمن قرار گرفت
  • برگزاری بیش از ۲۵ تظاهرات در ادلب برای سرنگونی «الجولانی»
  • سرنگونی یک فروند هواگرد بر فراز استان صعده یمن
  • کشته شدن ۲ تروریست در حمله پهپادی در اطراف زاهدان
  • تصاویر حمله پهپادی به تروریست‌ها اطراف زاهدان
  • هلاکت ۲ تروریست با عملیات پهپادی در اطراف زاهدان
  • ۸ پهپاد اوکراینی در آسمان روسیه منهدم شدند