Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@14:14:29 GMT

فروشندگان گیاهان دارویی حق معاینه و فروش دارو ندارند

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۳۹۷۸۲

فروشندگان گیاهان دارویی حق معاینه و فروش دارو ندارند

ارومیه- ایرنا- سرپرست اداره فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: فروشندگان گیاهان دارویی در زمینه فروش این گیاهان، خشکبار و عرقیات امکان فعالیت دارند اما حق معاینه و فروش دارو ندارند.

به گزارش ایرنا فرزاد صیادی فر روز سه شنبه در جلسه آموزشی آشنایی با حیطه اختیارات فروشندگان گیاهان دارویی (عطاری ها) و قوانین مرتبط که با حضور جمعی از عطارهای شهرستان ارومیه برگزار شد، افزود: علاوه بر آن درمان بیماری ها و ارائه پیشنهادهای درمانی توسط متصدیان این فروشگاه ها ممنوع است و در صورت مشاهده یا گزارش مورد پیگرد قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: استقبال مردم از طب سنتی باعث شده است تا در اکثر خیابان های ارومیه افراد حرفه‌ای و در برخی موارد افرادی غیر حرفه‌ای نسبت به ایجاد فروشگاه های عرضه گیاهان دارویی اقدام کنند و این امر برخی اقدامات غیراصولی از جمله دخالت در امور درمان، فروش داروهای گیاهی، تبلیغات برخلاف واقع و تجویز غیراصولی و خودسرانه را موجب می شود.
وی بیان کرد: عطاری ها، سابقه تاریخی و فعالیت بسیار خوب و درخشانی در سلامت جامعه داشته اند و پیشرفت های این حوزه نتیجه اهتمام و تلاش های پیشکسوتان است ولی ورود برخی افراد، فعالان واقعی این صنف را دچار مشکل کرده است.
سرپرست اداره فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی بر لزوم همکاری و همیاری عطاران و فروشندگان گیاهان دارویی با معاونت غذا و دارو تاکید کرد و ادامه داد: رعایت قوانین و مقررات مربوطه به ویژه در حوزه بهداشت و سلامت می تواند زمینه اعتماد روزافزون مردم به عطاری ها و فروشندگان گیاهان دارویی را موجب شود.
صیادی فر گفت: با همکاری نهادهای مرتبط اقداماتی برای ساماندهی و ضابطه مند کردن راه اندازی عطاری در آذربایجان غربی به ویژه ارومیه انجام شده که در این خصوص باید فعالان این بخش نیز کمک کنند.
به گزارش ایرنا، آگاه سازی فروشندگان گیاهان دارویی با ضوابط و قوانین نحوه فعالیت اصولی و قانونی این صنف، هدف برگزاری این جلسه آموزشی بود.
با وجود رونق قابل توجه فروش گیاهان دارویی، آمار دقیقی از فعالیت این صنف در آذربایجان غربی و حتی ارومیه در دسترس نیست.
8137/3072

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهداشت گياهان دارويي آذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۳۹۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه

در دیدار معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو با معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه بر نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه تاکید شد.

به گزارش ایسنا، دکتر سید حیدر محمدی در دیدار با معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه با اشاره به وضعیت بازار دارویی و تجهیزات پزشکی در ایران، اظهار کرد: یکی از دلایل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی در ایران طی سال‌های اخیر عدم همکاری برخی از کشورها و القای تحریم‌های ظالمانه بوده است.

وی با بیان اینکه امروز ایران به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در منطقه شناخته می‌شود، گفت: یکی از مؤلفه‌های مؤثر برای رقابت در بازارهای صادراتی توجه ویژه به کیفیت است. در کنار تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در کشور سعی کردیم کیفیت این فرآورده‌ها را ارتقا داده و صادرات را به بازار منطقه تقویت کنیم.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت مطلوب روابط سیاسی و اقتصادی ایران و سوریه، خاطرنشان کرد: قطعاً به دنبال کمک به تأمین تجهیزات و دارو و حتی انتقال دانش در این زمینه به کشور سوریه هستیم و امیدواریم این کشور نیز در آینده نزدیک بتواند ساختار سلامت خود را بازآرایی کند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، همچنین معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه ضمن تقدیر از همکاری ‌های ایران در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی با کشور سوریه، گفت: به دنبال توافق صورت گرفته در دو سال گذشته موفقیت ‌های خوبی در زمینه ‌های مختلف این همکاری ذکر شده ایجاد شد.

وی افزود: ایران نقش مهمی در خصوص تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در بازار سوریه دارد و تقاضا داریم جمهوری اسلامی ایران در تأمین برخی از واکسن‌ های موردنیاز، ما را یاری کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • آخرین جزئیات از دوره جدید کالابرگ
  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • وظیفه پلتفرم‌ها در عرضه دارو/ ۶ ماه اجرای آزمایشی در یک استان
  • تنها «حمل» دارو از طریق سکوی اینترنتی است/ به هیچ وجه «فروش» دارو مطرح نیست
  • ابلاغ دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی
  • دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • متهمان دارویی آذربایجان‌غربی به پرداخت ۷۴ میلیارد ریالی محکوم شدند
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی