Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت زردبند یاسوج با تشریح فرآیند طرح مطالعاتی و تحقیقاتی این محصول جدید گفت: به ازای مصرف چهارگرم از عصاره این ماده گیاهی در مصرف و جیره غذایی روزانه دام بزرگ بیش از هفت کیلوگرم به شیر آنها اضافه خواهد شد.
وحید گرجی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این محصول جدید فاقد هرگونه ماده شیمایی است و مشابه خارجی نیز ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: تکثیر و تولید این ماده گیاهی رونق و افزایش اشتغال در کارخانه های صنعتی و گاوداری های استان را نیز به دنبال خواهد داشت.
گرجی تصریح کرد: هم اینک نیز کار مطالعاتی برای روند تکثیر و تولید انبوه و همچنین صادرات و برند سازی آن در دستور کار متخصصان شرکت دانش بنیان زردبند با همکاری نهادهای علمی و تحقیقاتی آغاز شده است.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان زرد بند یاسوج ادامه داد: همچنین خط جدید تامین مایع دستشویی گیاهی نیز در این شرکت راه اندازی شده است.
وی با اشاره به ضرورت راه اندازی دهکده گیاهان دارویی استان در آینده ای نزدیک نیز گفت: کار مطالعاتی و مکان یابی این طرح مهم اقتصادی انجام شده و به زودی در هفته دولت عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
گرجی اضافه کرد: در مرحله نخست و همزمان با راه اندازی این دهکده دارویی بذور لازم به صورت آزمایشی و متناسب با شرایط اقلیم منطقه کشت می شود.
وی یادآور شد: در صورت سازگار بودن بذور کشت شده با شرایط اقلیم منطقه ،در مرحله بعدی نیز کار تکثیر، توسعه و اسانس گیری و تامین مواد اولیه صنایع داروسازی ، بهداشتی و آرایشی صورت خواهد گرفت.
مدیرعامل شرکت زردبند یاسوج تاکید کرد: تامین و تولید انواع گیاهان دارویی دام پزشکی و همچنین سایر حلقه های مرتبط با صنعت داروسازی مورد نیاز از دیگر اهداف و مزایای مهم تاسیس دهکده دارویی در استان است.
وی ابراز داشت: بر اساس برآوردهای انجام شده توسط متخصصان و تکنیسین های شرکت دانش بنیان زرد بند یاسوج میزان سرمایه گذاری گیاهان دارویی در کهگیلویه وبویراحمد رقمی افزون بر 500 میلیارد ریال است.
سال گذشته چهار میلیون و 300 هزار دلار انواع کالا از کهگیلویه و بویراحمد صادر شد که از این میزان حدود 80 درصد معادل سه میلیون و 500 هزار دلار گیاهان دارویی بوده است.
حدود 2 هزار گونه گیاهی و 470 گونه دارویی در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده که افزون بر یکهزار گونه گیاهی آن در منطقه حفاظت شده دناست و از این تعداد 45 گونه بومی و منحصر به این منطقه است.
3016/1662
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت دلار سرمایه گذاری شیر صنعت کهگیلویه و بویراحمد رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۰۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رنگین شدن سفر‌ه ها با رویش گیاهان در مناطق کوهستانی مراغه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی؛ در این فصل از سال انواع گیاهان کوهی با خاصیت‌های غذایی و دارویی از دامن طبیت برداشت و برای تهیه انواع غذا‌های سنتی استفاده می‌شود.

هر سال از اردیبهشت بازارچه‌ای برای عرضه گیاهان کوهی در مراغه راه اندازی و ده‌ها گونه توسط روستائیان حاشیه مراتع از دامن طبیعت چیده و عرضه می‌شود.

علاقه مردم مراغه و شهر‌های منطقه به تهیه غذا‌های محلی و سنتی از جمله، آش، آبگوشت، بورانی با این گیاهان رونق این بازار را دو چندان کرده است.

در این بازار بیشتر از ۱۵ نوع انواع تره کوهی از جمله قار ترسی، کنگر، ریواس، قازی یاغی، سورولو، گل آقا و بزگوش به فروش می‌رسد.

البته برداشت و فروش بی رویه و غیر اصولی این گیاهان سالهاست دوستداران طبیعت و محیط زیست را نگران کرده است.

برداشت بیش از ظرفیت با گذشت زمان موجب کاهش سطح رویش و جمعیت این گونه ها‌ی باارزش گیاهی در مراتع و طبیعت سهند شده است.

در بیشر موارد بهره برداران به علت بی توجهی به اهمیت این گیاهان آنها را از ریشه برداشت می کنند و با پیاز از خاک بیرون می‌آورند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه گفت: برداشت بی رویه و غیر اصولی این گیاهان در طول سال‌های گذشته موجب به خطر افتادن تنوع گیاهی مراتع سهند شده است.

زارع افزود: میزان بالای برداشت این گیاهان موجب وارد آوردن آسیبهای جبران ناپذیر به ذخایر ژنتیکی سهند شده است. با مدیریت در بهره برداری می‌توان فرصتی فراهم کرد تا این گونه‌های باارزش به نسل‌های آینده نیز حفظ شود.

در مراتع سهند بیش از یک هزار گونه گیاهی شناسایی شده که از این گیاهان ۵۰ گونه آن خوراکی است و خاصیت غذایی و دارویی دارد.
کوه سهند با ۱۲۹ هزار هکتار مرتع در شمال شرقی شهرستان مراغه در آذربایجان شرقی واقع شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • رنگین شدن سفر‌ه ها با رویش گیاهان در مناطق کوهستانی مراغه
  • رنگین شدن سفر‌ه ها با رویش گیاهان کوهی مراغه
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی
  • برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • استفاده از گونه‌های گیاهی خشک منظر در فضای سبز مشهد
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • خواص درمانی گیاه عطسه
  • خواص دارویی گیاه "چوچاق" و عوارض آن