Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار همدان از سرمایه‌گذاری یک‌ هزار میلیارد تومانی خبر داد  که شامل یک هتل پنج ستاره، 300 واحد و کمپ اقامتی، سینما سنتر، سه هزار واحد پارکینگ و سوئیت‌های اقامتی می‌شود.

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، نشست خبری همدان 2018 امروز با حضور محمد محب‌خدایی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ناصر نیکبخت استاندار همدان و علی مالمیر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدناصر نیکبخت درباره انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی که قرار است مراسم آن پنجم شهریورماه با حضور معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شود، اظهار کرد: همدان 1800 اثر فرهنگی، تاریخی و میراثی از تمام دوره‌های مختلف تاریخی دارد. شرایط آب‌وهوایی و مفاخر و بزرگان و اندیشمندان از دیگر ویژگی‌های استان همدان به شمار می‌رود، به طوری که تاکنون 50 جلد از 140 دانش‌نامه مربوط به مفاخر استان همدان تهیه شده است.

وی درباره تبلیغات این رویداد تأکید کرد: در حوزه تبلیغات در سطح ملی تلاش‌های بسیاری شده و در شهرهای بزرگ نیز تبلیغات محیطی زیادی صورت گرفته است، البته یک دوره وقفه در نظر گرفتیم و دوباره روز گذشته تبلیغات را مجدداً آغاز کردیم. ما دو زمان برای تبلیغات در نظر گرفته‌ایم و در این میان زیرساخت‌ها را تکمیل کردیم و از آنجا که حس می‌کردیم ممکن است ادامه اطلاع‌رسانی و تبلیغات برای مردم خسته‌کننده باشد در دو برهه آن را به انجام رساندیم. در حوزه زیرساخت‌ها افزون‌ بر 100 پروژه مرمتی و زیرساختی در بناهای تاریخی و روستاهای هدف گردشگری انجام دادیم که تحرک خوبی ایجاد کرده است.

استاندار همدان اظهار کرد: یک سرمایه‌گذاری در همدان در حال انجام است؛ با یک‌ هزار میلیارد تومان که شامل یک هتل پنج ستاره، 300 واحد و کمپ اقامتی، سینما سنتر، سه هزار واحد پارکینگ و سوئیت‌های اقامتی که آماده بهره‌برداری هستند. ما یک ریال از اعتبار را دریافت نکرده‌ایم اگرچه 10 میلیارد تومان مجلس برایمان اعتبار در نظر گرفت.

وی همدان را زیباترین و برجسته‌ترین استان برای گردشگری و یک کارگاه گردشگری معرفی کرد و در مقایسه همدان 2018 با تبریز بیان کرد: برپایی این رویداد با آنچه امسال در تبریز برگزار شد یک رقابت سالم وجود دارد البته چون تبریز پیش‌ از همدان برگزار شده قطعاً کار ما کم‌نقص‌تر خواهد بود. اگرچه در آن دوره دوستان ما به تبریز رفتند تا در خصوص چنین رویداد‌های بین‌المللی تجربیاتی کسب کنند.

نیکبخت درباره رشد گردشگری استان همدان و اعتبارات اظهار کرد: اعتبارات زیاد نیست و برای همین جلسه‌ای با سازمان برنامه و بودجه امروز خواهم داشت البته ما چندان منتظر بودجه نمانده‌ایم و کار را از اعتبارات استان آغاز کرده‌ایم. یک‌هزار و 531 اثر به مبلغ 400 میلیارد تومان اعتبارات و تسهیلات از حوزه گردشگری استان مصوب شده و 6 هتل از میان 13 هتل افتتاح شده همچنین در این استان پیاده‌راه‌هایی ساخته‌ایم که از سوی چندین شهر دیگر مورد الگوبرداری قرار گرفته است.

وی افزود: از نیمسال دوم سال 96 تا فروردین امسال بیش‌ از 420 میلیارد تومان مبلمان به گردشگران عرضه و به فروش رساندیم.

استاندار همدان برپایی جشنواره پویانمایی، جشنواره طب سنتی و گیاهان دارویی، بزرگداشت باباطاهر، برگزاری مسابقات شطرنج جام ملت‌های آسیا، نشست شهرداران راه ابریشم و سفرای کشورهای عضو ACD را از دستاوردهای رویداد همدان 2018 معرفی کرد.

وی گفت: بنابر مرکز پژوهش‌های مجلس فعالیت‌های کسب و کار همدان از 24 به 11 تغییر پیدا کرده و 13 رتبه کاهش یافته و کسب و کار استان رونق گرفته است. در حال حاضر درباره نرخ بیکاری استان باید اذعان کرد که این میزان با زنجان در رتبه سوم قرار دارد. نرخ بیکاری بهار امسال نسبت به سال گذشته 8/2 بوده که این امر نشان از نقش صنایع‌دستی در ایجاد اشتغال دارد.

در ادامه این نشست، محب‌خدایی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تأکید بر فرابخشی و زنجیره‌ای بودن بخش گردشگری اظهار کرد: سرمایه‌گذاری‌ها از سوی بخش خصوصی انجام می‌شود و این امر باعث رونق گردشگری شده است.

وی اظهار کرد: اتفاق جدیدی که در سازمان روی داده در حوزه توسعه گردشگری است که ۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار سازمان قرار گرفت که این امر از برکات این رویداد بوده است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت: از کشورهای مختلف برای حضور در این مراسم دعوت شده است البته هنوز وزارت امور خارجه مهمانان را اعلام نکرده اگرچه حضور مسئولانی از بنگلادش، عراق، اسپانیا، افغانستان و آذربایجان و حضور دبیر کل ACDدر این نشست تاکنون قطعی است.

مالمیر اظهار کرد: نباید انتظار داشته باشیم که تمام اتفاقات در همین برهه روی دهد بخشی از موارد سهل‌الوصول است و نتیجه‌اش را فردا می‌بینیم و بخشی دیگر مدت زمان بیشتری می‌طلبد یکی از مهم‌ترین دستاوردهای یک رویداد به خاطر درگیر کردن اقشار مختلف راهی برای فرهنگ‌سازی است. میزان اعتبار دولتی به پروژه‌های همدان از میزان اقداماتی که انجام می‌شود، اندک است چرا که بخش زیادی از برنامه‌ها از سوی بخش خصوصی به اجرا درمی‌آید.

وی ادامه داد: تعداد بنگاه‌هایی که در حوزه گردشگری در کنار صنعت و معدن هستند، معدوداند ولی 30 درصد از تسهیلات استان به این بخش اختصاص یافته و این نشان از رشد در حوزه سرمایه‌گذاری دارد. ما 22 اقامتگاه بوم‌گردی در سال 95 و 96 افتتاح کردیم و در سال 95 و 96، 37 درصد افزایش اقامت داشتیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان درباره کارگاه‌های صنایع‌دستی به خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: ما تسهیلات را در روستاها با سود 6 درصد عرضه کرده‌ایم و بالای 23 هزار کارگاه صنایع‌دستی فعال داریم که در حوزه سفال، تراش سنگ‌های قیمتی و منبّت فعالیت دارند. امسال 35 درصد در حوزه صنایع دستی نسبت به سال گذشته رشد داشته‌ایم.

انتهای پیام/4072/4031/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۳۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروشگاه مجازی صنایع دستی و سوغات محلی در طبس راه اندازی شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان طبس گفت: امروزه با توجه به ظهور فناوری‌های دیجیتال، بسیاری از کسب و کار‌های کوچک و متوسط و کسب و کار‌های دانش بنیان به ضرورت دیجیتالی سازی کسب و کارشان پی برده اند و در همین جهت برگزاری دوره دیجیتال مارکتینگ از برنامه‌ها و اولیت‌های توسعه پایدار در روستای تاریخی اصفهک بوده است.

او افزود: برگزاری دوره‌های دیجیتال مارکتینگ در اصفهک در نهایت منجر به این شد تا تعدادی از جوانان و علاقمندان این روستا با همکاری مرکز رشد و فناوری اقدام به راه اندازی آنلاین شاپ یا فروشگاه مجازی با برند واچی https://vachi.ir/ کنند که با استقبال خوبی نیز مواجه شده است.

بیشتر بخوانید

ثبت ۵ اثر در آثار فاخر صنایع دستی کشور

عرب بیان کرد: فعالیت‌های انجام شده در زمینه گردشگری در روستای اصفهک سازگاری کامل با اهداف و برنامه‌های زیست محیطی دارد و فعالان گردشگری و صنایع دستی و مردم روستا بر این موضوع تأکید دارند و اقامتگاه‌های بوم گردی کاملا در این مسیر قدم بر می‌دارند و تولید زباله کم، بازیافت زباله و استفاده از موادی که تجدیدپذیر هستند و آسیب کمی به محیط زیست می‌زنند از اولویت‌ها و برنامه بوم گردی‌ها در اصفهک است.

 برند واچی نیز محصولاتش را به صورت کاملا سازگار با محیط زیست و با بهره گیری از سنت‌های قدیمی بسته بندی می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • راه‌‌اندازی آنلاین‌شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در طبس
  • فروشگاه مجازی صنایع دستی و سوغات محلی در طبس راه اندازی شد
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • برخورد جدی با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود
  • فروش صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود