Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@00:14:05 GMT

قیمت نفت ایران کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۴۴۲۷۰

جدیدترین گزارش اوپک نشان داد نفت ایران در ماه جولای (تیر)25 سنت کاهش یافت و بشکه‌ای 71.44 دلار فروخته شد.

به گزارش فارس، اوپک در جدیدترین گزارش اعلام کرد، متوسط قیمت هر بشکه نفت سنگین ایران در ماه جولای 2018 (تیر97) با 25 سنت کاهش نسبت به ماه پیش از آن 71.44 دلار معامله شده است.

بر اساس این گزارش، هر بشکه نفت سنگین ایران در ماه ژوئن 71.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

69 دلار به فروش رسیده بود.

بر اساس گزارش ماهانه اوپک، قیمت نفت عربستان، ایران، کویت، ونزوئلا، امارات و اکوادر کاهش یافته است و بیشترین کاهش به امارات تعلق دارد.

متوسط قیمت نفت ایران تا جولای ماه 2017 برابر با 49.36 دلار به ازای هر بشکه بوده و متوسط قیمت نفت ایران تا جولای 2018 برابر با 67.56 دلار به ازای هر بشکه برآورد شده است.

نفت ایران در سال 2015 معادل 48.80 دلار در هر بشکه فروخته شده است.

متوسط قیمت سبد نفتی اوپک در ماه جولای با 5 سنت افزایش نسبت به ماه قبل از آن به 73.27 دلار در هر بشکه رسیده که این رقم برای این نوع نفت در ماه ژوئن برابر 73.22 دلار در هر بشکه بود.

متوسط قیمت نفت عربستان نیز با 10 سنت کاهش 74.16 دلار در هر بشکه فروخته شد.

بر اساس این گزارش، قیمت سایر نفت‌های اوپک در ماه جولای به ازای هر بشکه به این شرح است: نفت سبک عربستان 74.16 دلار ، نفت بصره عراق 72.02 لار، نفت بونی ‌لایت نیجریه 75.06 دلار، ‌نفت دجنو کنگو 70.91 دلار، سیدر لیبی 72.43 دلار، نفت گیراسول آنگولا 74.40 دلار، نفت سنگین ایران 71.44 دلار، نفت صادراتی کویت 72.33 دلار، نفت مارین قطر 73.06 دلار، نفت مرِیِ ونزوئلا 70.37 دلار، ، نفت موربان امارات 76.00 دلار، نفت اورینت اکوادور 69.11 دلار، نفت رابی لایت گابن 73.07 دلار و نفت صحرای الجزایر 73.93 دلار و نفت زفیرو گینه 74.05 دلار است.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز به طور متوسط در این ماه 74.33 دلار به فروش رفته است که افزایش 16 سنتی نسبت به ماه گذشته را نشان می‌دهد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 3.33 دلار افزایش 71.03 دلار معامله شده است.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۴۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۴ سنت معادل ۰.۶۱ درصد کاهش به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید.

به گزارش تسنیم، قیمت نفت در روز چهارشنبه برای سومین روز پیاپی کاهش یافته است. افزایش ذخایر نفت خام و تولید نفت آمریکا به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت دنیا به همراه بالا رفتن امید نسبت به قرارداد آتش بس در خاورمیانه از عوامل افزایش قیمت نفت بوده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۴ سنت معادل ۰.۶۱ درصد کاهش به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۸۰ سنت معادل ۰.۹۸ درصد کاهش ۸۱ دلار و ۱۳ سنت معامله می‌شود.

آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور ۴.۹۰۶ میلیون بشکه در هفته گذشته افزایش داشته، در حالی که ذخایر بنزین و میعانات گازی آن کاهش یافته است.

آمار رسمی اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد ذخایر بنزین این کشور ۱.۴۸۳ میلیون بشکه و ذخایر میعانات گازی ۲.۸۷ میلیون بشکه پایین آمده است.

تولید نفت آمریکا هم در ماه فوریه تا ۱۳.۱۵ میلیون بشکه در روز افزایش داشته در حالی که در ژانویه برابر با ۱۲.۵۸ میلیون بشکه در روز بوده است.

انتظار بسته شدن یک قرارداد آتش بس بین رژیم صهیونیستی و حماس به دنبال از سرگیری مذاکرات صلح توسط مصر قیمت نفت را پایین آورده است. پایان این جنگ می‌تواند نگرانی در مورد گسترش درگیری و مختل شدن عرضه نفت خاورمیانه را کاهش دهد.

به نظر می‌رسد تولید اوپک صد هزار بشکه در روز در آوریل کاهش یافته و به ۲۶.۴۹ میلیون بشکه در روز رسیده است که نشان دهنده صادرات کمتر ایران، عراق و نیجریه و تعهد به سایر اعضا به قرارداد تولید اوپک پلاس است.

دیگر خبرها

  • کف قیمت نفت در ۸۰ دلار محکم شد
  • قیمت نفت برای سومین روز کاهش یافت
  • طلای جهانی سقوط کرد
  • عربستان قیمت نفتش را افزایش داد
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • کاهش قیمت نفت توقف‌بردار نیست
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد