Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهلی نو - ایرنا - یکسال پس از اوج گیری تنش های مرزی در منطقه مورد مناقشه دو کشور ، هند از نفوذ ارتش چین به میزان حدود 400 متر در همین منطقه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایرنا، روزنامه 'تایمز او ایندیا' روز سه شنبه خبر داد که نیروهای نظامی چین به بخش دمچوک واقع در شرق لداخ در منطقه دوکلم در شمال شرق این کشور نفوذ کرده و پنج چادر در این منطقه برپا کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هند می گوید چین همچنان در امتداد 4 هزار و 57 کیلومتر خط واقعی کنترل به هند فشار وارد می کند و در یکی از جدید ترین موارد این فشار ها، منابع نظامی هند اعلام کردند پس از گفت و گو های مقامات مرزی، چین سه چادر خود را از منطقه خارج کرده است اما دو چادر به همراه چند نظامی چینی همچنان در دمچوک حضور دارند.
منابع هندی اعلام کرده اند سربازان چینی در لباس عشایر در هفته اول ماه جولای به خاک هند نفوذ کرده اند و با وجود اقدام نیروهای هندی در برافراشتن پرچم هند، از این منطقه عقب نشینی نکرده اند.
برافراشتن پرچم یک روش استاندارد میان هند و چین جهت حل کردن رویارویی های مرزی میان نیروهای دو کشور است.
دمچوک یکی از 23 منطقه مورد اختلاف میان هند و چین است که با نام خط واقعی کنترل شناخته می شود و از شرق لداخ تا ایالت اورناچال پرادش امتداد یافته است. این منطقه به طور مکرر شاهد نفوذ و رویارویی نیروهای نظامی دو کشور به دلیل درک متفاوت از مرز مورد اختلاف است. سایر مناطق مورد اختلاف هند و چین در لداخ شامل بلندی های تریگ،دومچله، چومار، اسپنگور، و پانونگ تسو می شوند.
به گفته مقامات هندی، در سال جاری نیروهای چینی بیش از 170 بار به خاک هند نفوذ کرده اند. این آمار در سال گذشته 426 مورد پس از تنش مرزی میان دو کشور در منطقه دوکلم بوده است. موارد نفوذ چین به خاک هند در سال 2016 حدود 273 مورد گزارش شده است.
چین سال گذشته در اقدامی تصمیم گرفت در یک منطقه به نام 'دوکلم' که توسط بوتان،کشور حامی هند، کنترل می شود نفوذ کند.
تنش مرزی سال گذشته بین چین ،هند و بوتان که حدود سه ماه به طول انجامید و پس از عقب نشینی نیروهای دو کشور از دوکلم پایان یافت.
چین ادعا کرده است که کاروانی از نیروهای هندی و کامیون ها و تانک های این کشور وارد منطقه مرزی «سکیم» در تبت شده اند و این اقدامی مخالف با توافقات دو کشور در سال های اخیر بوده که باعث تنش شده است.
از سوی دیگر هند بر این باور است که عامل اصلی منازعات دو کشور ساخت یک جاده از سوی چین در منطقه 'دوکلم' است که برای هند عواقب امنیتی زیادی دارد.
چین ایالت اروناچال پرادش را به عنوان تبت جنوبی می داند و آن را بخشی از خاک خود اعلام کرده است. پکن همچنین از صدور روادید برای مردم ایالت ارناچال پرادش خودداری می کند.
این درحالی است که هند منطقه توانگ در ایالت ارناچال پرادش را بخش جدایی ناپذیر این ایالت و در نتیجه بخشی از خاک خود می داند و اعلام کرده است که این منطقه از سال 1950 تاکنون هر ساله در پارلمان های ایالتی و مرکزی نماینده داشته است.
هند همچنین مدعی است که چین هم 38 هزار کیلومتر مربع از فلات 'اکسای' چین را به تصرف خود درآورده است.
دهلی نو و پکن از سال 2003 میلادی تاکنون 19 بار یکدیگر در خصوص اختلافات مرزی گفت و گو کرده اند اما این مذاکرات نتیجه ای نداشته است.
آساق**267**1424 **

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي هند چين اختلاف مرزي دهلي نو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۵۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور  

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هرچند وقت یک‌بار گزارشی از ضریب نفوذ اینترنت ثابت، سیار و تلفن همراه در کشور منتشر می‌کند و در گزارشی که به تازگی توسط این سازمان منتشر شده، به بررسی وضعیت اینترنت ثابت و سیار وضعیت شبکه ارتباطی کشور پرداخته شده است.  

براساس این گزارش نفوذ اینترنت پهن باند ثابت از ۱۳/۰۸ درصد در پاییز سال ۱۴۰۱ به ۱۲/۹ درصد در پاییز سال ۱۴۰۲ رسیده است. همچنین ضریب نفوذ پهن باند سیار با رشد قابل توجهی روبه رو بوده است. درواقع ضریب نفوذ  پهن باند سیار در پاییز دوسال گذشته (۱۴۰۱) از ۱۲۰/۸۷  به ۱۲۷/۷۷ پاییز در سال گذشته رسیده است که حکایت از رشد ۵/۷۱  درصدی در این حوزه دارد.

همچنین در بخش دیگری از این گزارش به وضعیت شکایت ثبت شده در حوزه ثابت و سیار در سامانه ۱۹۵ هم اشاره شده است که ۷۵ درصد شکایت ها متعلق به حوزه ثابت بوده و ۲۵ درصد شکایت‌ها به حوزه سیار تعلق دارد.

از سوی دیگر در این گزارش به تعداد سایت‌های ۵G اپراتورهای ارتباطی تا پایان پاییز سال گذشته هم پرداخته شده که بر اساس آن تاکنون ۸۰۷ سایت نسل پنجم که متعلق به اپراتور دوم تلفن همراه است در کشور ایجاد شده است.

دیگر خبرها

  • ابراز نگرانی گزارشگر سازمان ملل از تعلیق دانشجویان دانشگاه کلمبیا
  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • رضایت شهروندان از قرار دادن حفاظ برای کانال آب در جاده اراک - سلفچگان + تصاویر
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور  
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور
  • هشدار مصر و اردن درباره کوچاندن فلسطینیان/ تاکید قطر بر جلوگیری از ورود منطقه به جنگ
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • ابراز نگرانی اپوزیسیون از بیداری دانشجویان آمریکایی + فیلم
  • اوکراین سربازان فراری را از خدمات کنسولی محروم می‌کند
  • واریز ۵۲۷ میلیارد تومان به خزانه دولت از محل فروش سوخت در مرز کرمانشاه