Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرستان اهر بر لزوم به‌کارگیری تمامی امکانات شهرستان اهر در دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران تأکید کرد. ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱ استانها آذربایجان شرقی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهر، زاهد محمودی در آخرین جلسه هماهنگی دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران اظهار داشت: جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران بزرگ‌ترین رویداد در سطح منطقه و استان به شمار می‌رود و آغاز این جشنواره در عید سعید قربان و خاتمه آن در هفته دولت اهمیت جشنواره را دوچندان می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرستان اهر بر لزوم به‌کارگیری تمامی امکانات شهرستان اهر در دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران تأکید کرد، افزود: همه دستگاه‌ها بر این تلاش باشند تا جشنواره اتر کوتاه ارسباران نسبت به سال‌های گذشته باشکوه‌تر باشد.

178 به دبیرخانه جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران واصل شد

مهدی زارعی در آخرین جلسه هماهنگی دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران بابیان اینکه تاکنون بیش از 175 اثر از اقصی نقاط کشور به دبیرخانه ارسال‌شده است، اظهار داشت: آثار هنرمندان هنرهای نمایشی تئاتر از 30 استان و 52 شهرستان به دبیرخانه جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران واصل‌شده است.

وی افزود: در حال حاضر تعداد گروه‌های شرکت‌کننده در دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران از شهرستان اهر 7 اثر است و حال آثار رسیده به دبیرخانه مورد بازبینی شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش انجام می‌گیرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر ادامه داد: دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران از 31 مردادماه در شهرستان اهر آغاز و 3 شهریورماه با برگزاری آیین اختتامیه در سالن میرزا جعفر قراجه داغی و معرفی آثار برگزیده خاتمه می‌یابد.

زارعی اضافه کرد: جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران با آن‌که گفته می‌شود بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی و هنری استان آذربایجان‌شرقی محسوب می‌شود بنا بر تأکیدات قبلی لازم است تا در جهت تداوم این جشنواره، شورای اسلامی شهر اهر با تصویب تخصیص بخشی از بودجه فرهنگی شهرداری به این جشنواره کمک بسیاری می‌تواند کرده باشد.

وی با اشاره به اینکه پذیرش میهمان دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران از سی‌ام مردادماه در شهرستان اهر آغاز می‌شود، گفت: به لحاظ مسافتی که قرار است میهمانان برای حضور در جشنواره طی می‌کنند برخی از میهمانان سی‌ام مردادماه حضور می‌یابند و در این راستا لازم است تا مقدمات پذیرش را پیش از حضور آن‌ها آماده کنیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر با ذکر اینکه طبق برآور هزینه‌ای که شده این جشنواره در حدود 200 میلیون تومان هزینه دارد، خاطرنشان کرد: تنها هزینه ورودیه گروه‌های نمایشی، جوایز، هزینه هیأت داوران، حق‌الزحمه اجرا نزدیک به 150 میلیون تومان هزینه در بر دارد و از این میزان هزینه کرد وزارت ارشاد و اداره‌کل ارشاد استان 50 میلیون تومان را تأمین می‌کنند.

جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران آبروی اهر است

صمد علی‌اکبرزاده اهری، رئیس شورای اسلامی شهر اهر در این جلسه با تأکید بر اینکه جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران تنها متعلق به یک نفر یا گروه خاصی نیست بلکه متعلق به مردم و آبروی شهرستان اهر است، اظهار داشت: برای تخصیص اعتبار سالانه به جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران نیاز به همفکری با سایر اعضای شورا داریم البته همه اعضای شورا راغب به حمایت از این جشنواره هستند.

وی افزود: نیازی نداریم هر بار از وضعیت نسبتاً بحرانی مالی شهرداری اهر بگوییم و عوامل را دلسرد کنیم ولی حقیقت این است که منابع مالی شهرداری اهر تعریف چندانی ندارد در حالی که مدیریت فعلی میراث دار بدهی‌ها کلان شهرداری اهر است.

رئیس شورای اسلامی شهر اهر با اشاره به اینکه جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران منتی بر کسی ندارد و هر کس برای این جشنواره قدمی بردارد برای منطقه خدمتی کرده است، ادامه داد: برگزاری هرچه بهتر و باشکوه‌تر این جشنواره برای همه سربلندی می‌آورد.

علاقه‌مند به ایفای نقشی پررنگ در جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران هستیم

کمال امید، شهردار اهر نیز در این جلسه بابیان اینکه هرچند شهرداری اهر در فعالیت‌های فرهنگی وظیفه دارد اما خودمان را دست‌کم از متولیان فرهنگ و هنر نمی‌دانیم، اظهار داشت: شهرداری اهر در مناسبت‌های مختلف برنامه‌های فرهنگی اجرا می‌کند و این را منتی نمی‌شماریم بلکه در این خصوص وظیفه‌هایی نیز داریم و هراندازه‌ای بتوانیم در امور فرهنگی کم نمی‌گذاریم.

وی ادامه داد: خواسته قلبی ما این است که بتوانیم جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران را پررنگ‌تر از سال‌های برگزار شود و تلاش می‌کنیم تا جایی که منابع مالی اجازه می‌دهد و بیش از زمان‌های گذشته برای این جشنواره سنگ تمام بگذاریم.

امید با تأکید بر اینکه اگر قبلاً به تأمین هزینه‌ها متعهد شده‌ایم سعی می‌کنیم تا به تعهداتمان عمل کنیم، گفت: بارها گفته‌ایم علاقه‌مند به مشارکت در رویدادهای فرهنگی و هنری هستیم ولی منابع مالی این امکان را نمی‌دهد این در حالی است هزینه‌های شهرداری اهر در مقایسه با درآمد بسیار بیشتر است.

انتهای پیام/ ت

R7887/P1336/S6,47/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۵۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جشنواره سالانه تولید فیلم با هوش مصنوعی در آمریکا برگزار شد

به گزارش صدای ایران از دیجیتاتو،روز گذشته، دومین دوره از جشنواره سالانه فیلم هوش مصنوعی توسط شرکت Runway در لس آنجلس برگزار شد. جمعیتی متشکل از صد‌ها فیلم‌ساز، هنرمند، سرمایه‌گذار و حداقل یک بازیگر سرشناس در این جشنواره حضور داشتند تا علاوه بر تماشای ۱۰ فینالیست انتخاب‌شده توسط داوران، درباره هوش مصنوعی با یکدیگر صحبت کنند.

شرکت Runway، در سال ۲۰۲۳ جشنواره فیلم هوش‌مصنوعی خود را برگزار کرد که در آن حدود ۳۰۰ فیلم کوتاه ساخته‌شده با این فناوری حضور داشتند. امسال نیز این جشنواره برگزار‌شده و بیش از ۳۰۰۰ فیلم کوتاه هوش‌مصنوعی در آن حضور داشتند. مانند سال گذشته، امسال نیز هوش مصنوعی یکی از موضوعات اصلی بحث‌های این جشنواره بوده که در طول چند سال گذشته، باعث اعتصاب‌های سراسر هالیوود شده است و این‌بار، فیلمسازان درباره قابلیت‌های این فناوری و همچنین استقبال دیگران از آن صحبت کردند.



«پل تریلو»، فیلمساز هوش مصنوعی که در این جشنواره حضور داشت، می‌گوید:

«واقعیت این است که در میان همتایان من، افراد بسیار زیادی از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، اما دوست ندارند به آن اعتراف کنند. من حتی افرادی را دیده‌ام که وانمود می‌کنند ضد هوش مصنوعی هستند و از میدجرنی یا ChatGPT استفاده می‌کنند.»

«جوئل کوواهارا»، انیماتور برنده جایزه امی نیز در این جشنواره حضور داشت و می‌گوید که هر زمان در اینستاگرام درباره هوش‌مصنوعی پست جدیدی منتشر می‌کند، با رگباری از ایموجی‌های ناپسند روبه‌رو می‌شود.

قابلیت‌های هوش مصنوعی برای فیلمسازان

«دانا هریس-بریدسون»، سردبیر نشریه IndieWire، در ادامه از اعضای هیئت‌مدیره جشنواره سؤال کرد که به عقیده آنها، هوش‌مصنوعی برای یک فیلمساز چه قابلیت‌هایی را ارائه می‌کند که بدون آن قادر به انجامش نیستند. اکثر پاسخ‌های ارائه‌شده به فرایند ساخت فیلم‌ها مربوط می‌شود. به‌عنوان مثال، آنها بیان کردند که با هوش مصنوعی، می‌توانند دائماً ایده‌های جدیدی را پیاده‌سازی کنند که بدون آن، انجام این کار به هزینه و زمان زیادی نیاز دارد.

تریلو در پاسخ به این سؤال، ضمن اشاره به موزیک ویدیویی از گروه Washed Out که کاملاً با هوش مصنوعی Sora متعلق به OpenAI ساخته شده است، گفت که ترجیح می‌دهد «به چیز‌های عجیب‌و‌غریب متمایل شود.» او استدلال کرد که پروژه‌هایی که تلاش می‌کنند بیش از اندازه به واقعیت نزدیک شوند، بسیار خسته‌کننده هستند و به‌همین‌دلیل ترجیح می‌دهد چیز‌هایی را پیدا کند شبیه به هیچ‌چیز دیگری نیستند.

در جریان این جشنواره، همچنین ۱۰ فیلم کوتاه فینالیست ساخته‌شده با هوش مصنوعی نیز به نمایش درآمدند. برنده اصلی با عنوان «Get Me Out»، یک فیلم لایو اکشن است که داستان مردی را روایت می‌کند که در حال مبارزه با شیاطین درونی خود است.

در نهایت، کوواهارا از هوش مصنوعی به‌عنوان ابزاری یاد کرده که افراد با استعداد می‌توانند از آن استفاده کنند: «فکر می‌کنم ناآرامی و ترس زیادی [درباره هوش مصنوعی]وجود دارد و این یکی از دلایلی بوده که می‌خواستم از این ابزار استفاده کنم.»

دیگر خبرها

  • برپایی اردوی تیم ملی تنیس
  • دومین جشنواره سالانه تولید فیلم با هوش مصنوعی در آمریکا برگزار شد
  • اردیبهشت تماشایی در باغ‌های سیب مراغه
  • آخرین وضعیت از سیل شهرستان شبستر
  • سیل وحشتناک در شبستر آذربایجان شرقی‌ + فیلم
  • از آغاز پیش‌فروش بلیت یک نمایش تا «مدرسه در دست بچه‌ها»
  • تور سراسری تصویر ایران آغاز شد
  • تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت
  • آغازمسابقات والیبال ساحلی در مراغه
  • راهیابی 417 اثر به دومین جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور