Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز گیلان مدیر کل گمرک ایران و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی امروز در نشستی برای افزایش سطح همکاری های دو سازمان، ارتقای ارائه خدمات به تولید کنندگان و فعالان اقتصادی و نحوه اعمال کامل قوانین و مزیتهای قانونی مناطق آزاد در منطقه آزاد انزلی بحث و تبادل نظر کردند.
مدیر کل گمرک ایران در بازدید از زیر ساخت های تجاری ، اقتصادی ، گردشگری ، و مجتمع بندری کاسپین ضمن تشریح اقدامات انجام شده از سوی گمرک جمهوری اسلامی در مناطق آزاد گفت : طبق مصوبه هیات دولت با استقرار گمرک در مبادی ورودی و خروجی مناطق آزاد از تمامی اختیارات گمرک و قوانین موجود در راستای سرعت بخشیدن به تولید و کارهای زیر بنایی در مناطق آزاد به ویژه در منطقه آزاد انزلی استفاده خواهیم کرد و در کنار این سازمان تلاش می کنیم تا علاوه بر رفع موانع در بخش تامین مواد اولیه در شهرک های صنعتی این منطقه نیز مشکلی وجود نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آقای عسگری با اشاره به اینکه همت و تلاش مسئولان سازمان منطقه آزاد انزلی برای اجرای طرح های زیرساختی بزرگ در این منطقه جای تقدیر دارد، خاطرنشان کرد: بندرکاسپین یکی از طرح های بزرگی است که در این منطقه ایجاد شده و با توجه به دارا بودن پسکرانه مناسب و قرار گرفتن شهرک های صنعتی در مجاورت آن بستر لازم برای صادرات محصولات، تهیه و تامین مواد اولیه ایجاد شده است و طبق نظر متخصصان امور بندری اجرای این پروژه با وسعت بالا در یک بازه زمانی کوتاه کار بسیار سخت و بزرگی است.
وی در ادامه خاطر نشان کرد : زیر ساخت های ایجاد شده در این منطقه زمینه ساز توسعه اقتصادی استان گیلان و در خدمت منافع ملی کشور خواهد بود و در این راستا گمرک جمهوری اسلامی ایران در کنار سازمان منطقه آزاد انزلی به رونق این منطقه کمک خواهد کرد.
بهره برداری رسمی از ساختمان جدید گمرک ایران مستقر در منطقه آزاد انزلی، بررسی فرآیند ثبت سفارش در مناطق آزاد، ارتقا ساختار سازمانی گمرک ایران مستقر در منطقه آزاد انزلی، اجرای معافیت های قانونی مناطق آزاد برای فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران در تمامی محدوده منطقه آزاد و مرخصی خودروهای پلاک منطقه از دیگر مباحث این نشست تخصصی بود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: گیلان منطقه آزاد انزلی گمرک سرمایه گذار مناطق آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۸۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به منطقه آزاد قشم رسید

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم از ورود نخستین محموله از خودروهای هیبریدی واردات قطعی به جزیره جهانی قشم خبر داد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، امیرعلی داود مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم با بیان این مطلب، افزود: واردات قطعی خودروهای هیبریدی از چهار برند مطرح (تویوتا، نیسان، لکسوس و سوزوکی) و واردات قطعی خودروهای سواری و تجاری از محصولات هشت برند، ذیل رویه گمرکی براساس مصوبه هیات محترم وزیران برای واردات قطعی خودرو در 23 دی ماه 1402 به مناطق آزاد کشور بوده و توسط یکی از شرکت های معتبر واردات و صادرات انجام گرفته که در روزهای آینده وارد جزیره قشم می شوند. 

وی ادامه داد: پس از ورود این خودروهای وارداتی به منطقه آزاد قشم توسط شرکت «طلوع طلایی کیش» شعبه قشم، مراحل ترخیص گمرکی و شماره گذاری آنها آغاز شده و پس از آن جهت استفاده شخصی ساکنان جزیره قشم و کیش و همچنین شبکه حمل و نقل عمومی این جزایر به فروش می رسند. 

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: طبق تفاهم نامه ای که اسفندماه سال گذشته میان مناطق آزاد قشم و کیش و این شرکت به امضا رسیده، بخشی از این خودروها پس از ورود به منطقه آزاد قشم، در منطقه آزاد کیش توسط این شرکت عرضه خواهند شد. همچنین مذاکراتی با سایر مناطق آزاد کشور نیز جهت عرضه این خودروها با رویه ترانزیت خارجی بین مناطق در حال انجام است. 

امیر علی داود با بیان اینکه مراحل ثبت سفارش برای واردات قطعی این خودروها در سامانه جامع پنجره واحد تجارت فرامرزی کشور (EPL) انجام شده است، افزود: تمامی مجوزهای لازم از سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت از محیط زیست کشور نیز اخذ گردیده و خودروهای مذکور دارای استانداردهای بین المللی GCC و CCC هستند. 

وی خاطرنشان کرد: تمامی خودروهای وارداتی به صورت صفر کیلومتر و مدل 2024 بوده که واردات برخی از مدل ها مانند تویوتا کرولا و کرولا کراس، انواع ون مرسدس بنز ، تویوتا سی اچ آر، تویوتا کمری، تویوتا لوین، تویوتا سیه‌نا، لکسوس UX و 18 مدل ون برای سیستم حمل و نقل عمومی برای نخستین بار صورت می گیرد. 

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم در پایان گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته محموله های بعدی خودروهای واردات قطعی به فوریت و طی روزهای آینده، وارد جزیره قشم خواهند شد.

دیگر خبرها

  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به منطقه آزاد قشم رسید
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد
  • منطقه آزاد چابهار در مسیر ساخت نیروگاه خورشیدی
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به قشم رسید
  • فستیوال بزرگ آرش مال: جشن افتتاحیه‌ای با شکوه در قلب منطقه آزاد انزلی
  • ورود نخستین محموله خودروهای هیبریدی به قشم
  • ورود نخستین محموله خودرو‌های هیبریدی واردات قطعی به قشم
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • امیرعبداللهیان: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ در غزه جدی‌تر شده است