Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان تهران:سی سومین یادواره شهید والامقام منصور سوریان با حضور سردار علی فضلی رئیس دانشگاه افسری امام حسین (ع) که در منطقه کارخانه قند ورامین با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، مسؤولان، اقشار مختلف و نیروهای ولایی و انقلابی در مسجد امام حسین(ع) برگزار شد.
این یادواره به مناسبت اولین فرماندهی سردار علی فضلی در گردان ده لشکر امام حسین، عملیات عاشورای 3 برگزار شد که شهید سوریان در این عملیات به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار علی فضلی رئیس دانشگاه افسری امام حسین علیه‌السلام، فرمانده جنگ در دوران دفاع مقدس در یادواره شهید منصور سوریان اظهار داشت: سلام و درود خدا بر محضر فرمانده کل قوا حضرت امام خامنه‌ای و شهدای جنگ تحمیلی، شهدای بصیرت، شهدای مدافع حرم و شهدای هسته‌ای، شهدای 15 خرداد و شهدای عملیات عاشورای 3 که این مراسم باشکوه برگزارشده است.

وی گفت: مردم دشت ورامین پیشتاز در مبارزه برای نظام هستند، پیشتاز در دفاع از حضرت امام و بنیان‌گذار پایه‌های انقلاب هستند و از همه مردم ایران در دفاع از نظام و ایران پیشی گرفته‌اند.

فضلی افزود: در عملیات عاشورای 3 که در منطقه عملیاتی فکه در شرایط بسیار سخت انجام شد برای حاضران بازگویی می‌کنم، تیپ ده سیدالشهدا دچار آسیب‌هایی شده بود و باید این تیپ عملیات‌هایی را انجام می‌داد و در آن زمان عملیات بزرگ انجام نداده بود.

وی در ادامه گفت: حضرت امام در تابستان ،سال 64 در جمع فرماندهان جنگ گفت: هر شب به دشمن حمله کنید، به دشمن امان ندهید، آسایش را از دشمن بگیرید و حملات را مداوم انجام دهید و بعد از سی سه سال می‌بینید که این فرمایشات حضرت امام امروز هم قابل‌اجراست.

وی تصریح کرد: اگر مدیران اجرایی از پتانسیل‌های مردم استفاده شود همانند جنگ تحمیلی مشکلات و معیشت مردم حل می‌شود. مردم مشکلات اقتصادی دارند و می‌شود از جوانان ولایت مدار و انقلابی در جهت کمک به مدیران اجرایی کمک کرد.

وی بیان داشت: در زمان عملیات عاشورای ۳ که در مردادماه انجام شد، شناسایی منطقه 50 روز قبل انجام‌شده بود و منطقه به‌صورت کامل شناسایی‌شده بود و این شناسایی کاملاً طبقه‌بندی‌شده بود و با رعایت حفاظت اطلاعات انجام‌شده بود.

وی اذعان داشت: در زمان عملیات تیپ سه گردان داشت ولی عملیات در چهار جبهه انجام شد و قبل از شروع عملیات به‌صورت غیر محسوس عملیات در پشت جبهه بازسازی شد.

این مسؤول گفت: ستون کشی برای عملیات در تاریکی شب و از محور دیگر وارد منطقه شدند و معابر و میدان‌های مین پاک‌سازی‌شده بود و به شب عملیات رسیدیم و با تمام وجود آماده عملیات بودیم.

وی خاطرنشان کرد: شهدایی که در عملیات‌ها شرکت می‌کردند، برای خدا بود و این شهدا باخدا معامله می‌کردند و هر اقدامی که انجام می‌شود برای خدا بود، در شب عملیات 300 نفر از نیروهای عراقی نیز اسیر شدند و رزمندگان ما در این عملیات در هر چهار محور پیروز می‌شوند و غنائم جنگی زیادی از دشمن به دست می‌آورند و تمام وجود اقتدار بچه‌های بسیجی و حزب الهی را به رخ دشمن می‌کشند.

سردار فضلی گفت: در همان روز خطبه‌های نماز جمعه به پیروزی این تیپ اختصاص یافت و این پیروزی حاصل شجاعت، غیرت، جوان مردی و مردانگی آن‌ها بود.

رئیس دانشگاه افسری امام حسین(ع) گفت: در ابتدای این مراسم و قبل از حضور در مراسم از مادر شهید و همسر شهید کسب تکلیف کرده و رخصت طلبیده و در مراسم حضور یافتم، در زمان عملیات عاشورای سه، دختر شهید تازه متولدشده بود و خبر تولد این فرزند را به ایشان دادند ولی این سردار باوجوداینکه تازه متولد شد بود از فرزند و خانواده گذشت و در عملیات حضور یافت.


فضلی اظهار داشت: خانواده شهدا، پدران و مادران شهدا بر گردن همه ما مسؤولان حق بزرگی دارند از این حق نگذریم و تکریم خانواده‌ها به نحو احسن انجام شود.
گفتنی است، شهید منصور سوریان در 25 مرداد سال ۶۴ در عملیات عاشورای ۳ در منطقه عملیاتی فکه به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به برادر شهیدش پیوست وی در زمان شهادت یک فرزند دختر نیز داشت.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۸۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی پروژه کمربندی قلعه‌نو آغاز شد

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به معارضان پروژه کمربندی قلعه‌نو و موافقت نکردن مالکان گفت: تملک اراضی از طریق مراحل قضایی در حال انجام است و اجرای پروژه را آغاز کردیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیر حسین آزاددوار در رابطه با اجرای طرح کمربندی قلعه‌نو اظهار کرد: از حدود دو سال پیش طرح احداث کمربندی برای رفع ترافیک قلعه‌نو مطرح شد و قرار بود فقط مطالعه فنی و اجرای پروژه بر عهده اداره کل راه و شهرسازی باشد و تملک مسیر و اخذ استعلامات و مجوزها وظیفه ما نبود.

وی افزود: به ما اعلام شد که مشکلی بابت تملک وجود ندارد و بر همین اساس، فروردین ۱۴۰۲، این پروژه را کلنگ زنی کردیم اما متوجه شدیم مالکان زمین‌ها موافق نیستند و اگر می‌دانستیم معارضین رفع نشده است، کلنگ زنی نمی‌کردیم.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران ادامه داد: در آئین کلنگ‌زنی نیز مدیرکل وقت راه و شهرسازی گفته بود؛ اگر مشکلی بابت تملک نباشد اجرای طرح را یک ساله انجام می‌دهیم. اما مالکان مخالف بودند و به همین دلیل پروژه اجرا نشد.

آزاددوار تاکید کرد: طی یک سال گذشته بیش از ۲۰ جلسه با حضور متولیان امر برای رفع این مشکل برگزار شد و در نهایت قرار شد که بحث تملک را هم اداره کل راه و شهرسازی انجام دهد لذا از طریق حوزه حقوقی ورود کردیم.

وی با بیان اینکه مالکان را شناسایی کردیم، تصریح کرد: مالکان توافق نمی‌کردند و ناچار شدیم مسیر قضائی را طی کنیم که با همکاری دادستان مراحل قضائی انجام شد و اکنون در حال واریز مبالغ مالکان هستیم که تاکنون دو قطعه زمین آزاد شده و مجوز ماده ۲۳، استعلامات، مطالعات فنی و اقتصادی، مجوزهای حوزه پدافند غیرعامل و تاییدیه‌های محیط زیست گرفته شده و عملیات اجرایی پروژه را شروع کردیم.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران عنوان کرد: مسیرهای قضائی چون طولانی است احتمالاً سرعت انجام کار کُند باشد و کار به طور مرحله به مرحله در حال انجام است. اگر مشکل معارضین را نداشتیم طرح یک ساله انجام می‌شد اما با توجه به طی مسیر قضائی ممکن است حدود یک سال و نیم طول بکشد.

آزاددوار با اشاره به اینکه اعتبار مصوبه سفر ریاست جمهوری برای این طرح ۱۰۰ میلیارد تومان بود، اضافه کرد: برای اجرا و تملک کل پروژه اعتبار اولیه ۶۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است اما هزینه‌ها بیشتر از این نیز خواهد شد و باید این اعتبارات از ظرفیت‌های ملی و استانی تأمین شود.

وی با اشاره به وضعیت ترافیک در قلعه‌نو، اضافه کرد: برای احداث کمربندی در این شهر باید خیلی زودتر اقدام می‌شد ولی به هر حال اجرای طرح شروع شد و با تکمیل آن، ترافیک در این منطقه رفع خواهد شد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: طول مسیر در حدود ۲ کیلومتر است که یک سری رمپ‌ها و برگشتی‌ها نیز به آن اضافه می‌شود و یک تقاطع در عشق آباد چالطرخان احداث خواهد شد که با احتساب این موارد طول اجرایی پروژه در حدود ۴ کیلومتر است.

به گزارش ایمنا، تردد روزانه هزاران خودرو در محور ری – ورامین که تنها راه مواصلاتی مردم شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا به پایتخت است، باعث ایجاد ترافیک در شهر قلعه‌نو می‌شود. بیست‌ونهم فروردین ۱۴۰۲، پروژه کمربندی قلعه‌نو کلنگ‌زنی شد و اکنون پس از یک سال، اجرای این طرح آغاز شده است.

شهر قلعه‌نو در شهرستان ری و در محور ری – ورامین قرار دارد.

کد خبر 751066

دیگر خبرها

  • عملیات اجرایی پروژه کمربندی قلعه‌نو آغاز شد
  • عدم تامین معیشت؛ مانع استقبال روحانیون از مسئولیت امامت جماعت
  • تسریع در رفع مشکلات روستای امام‌قیس شهرستان بروجن
  • مشکلات پیش روی طرح راه آهن خراسان جنوبی روی میز بررسی
  • سردار علی فضلی از مناطق راهیان نور بازدید کرد
  • پاسخگویی به مطالبات مردم، در دستور کار مدیران خراسان جنوبی
  • رفع مشکلات مردم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است
  • بندر شهید بهشتی ـ چابهار
  • تسریع در آزادسازی میدان جلوخان در ۱۴۰۳/ گره ۱۳ ساله میدان امام علی (ع) را باز می‌کنیم
  • عملکرد فصل معیشت و رفاه در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران