Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، روغنی رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران در برنامه تیتر امشب در خصوص وضعیت صنایع کوچک اظهار داشت: در کشور ما  استراتژی در انتخاب صنایع بزرگ و متوسط مشخص نیست ، در همه جای دنیا بنگاه های بزرگ، موتور و کارفرمای بنگاههای متوسط و کوچک هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ما نتوانسته ایم از مزیت بنگاه های کوچک استفاده کنیم. به طور مثال در قطعه سازی و لوازم خانگی می توانیم جزو بهترین های دنیا باشیم اما اینگونه نیست و صنایع کوچک مشکلات بزرگی دارند.

روغنی تصریح کرد: دولت طرحی برای صادرات محور کردن بنگاههای کوچک دارد و با ایجاد شرکت های قدرتمند می توانیم محصولات این بنگاه ها را صادر کنیم . در زمینه دیپلماسی اقتصادی ضعیف عمل کردیم در صورتی که این بنگاه ها ظرفیت بزرگی دارند.

وی ادامه داد:امروز صنعت در کشور حال روز خوبی ندارد، مشکلات امروز کشور ناشی از برخی از سوء مدیریت ها است . در ارتباط با اقتصاد مقاومتی باید استراتژی مناسب داشته باشیم و مسئولین باید به فکر باشند و اگر بسته ها آماده بود چرا به این مشکلات در صنعت برخورده ایم.

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی گفت:چالش های امروز ناشی از جزیره ای عمل کردن است و مشکل اصلی بنگاه های کوچک و متوسط ما  فعالیت محدود شرکت های مدیریت صادرات است و برای تقویت این بنگاهها بایدبه سمت صادرات برویم. باید بستر سازی و ریل گذاری کنیم و دولت دست از تصدی گری بردارد.

روغنی تصریح کرد:بر اساس تحقیقات مرکز پژوهش های اتاق بازرگانی اولین مسئله تولید،  ارز است ، تولید کننده در بنگاه های کوچک و بزرگ نمی داند با چه قیمتی مواد اولیه و ماشین آلات را وارد کند .

این عضو اتاق بازرگانی گفت:همچنین قطعی برق که حاصل بی تدبیری بود ضرر فراوانی به صنعت زد ، پساب های صنعتی در شهرک های صنعتی مشکل ساز است .

وی در خصوص دیگر مشکلات پیش روی صنایع کوچک تصریح کرد:در حوزه تامین منابع مالی ، واحدهای تولیدی از تضامین لازم برخوردار نیستند. در نظام گمرکات نیز مشکلات فراوان داریم اگر در شهرک های صنعتی واحد های گمرک مستقر شوند قدری از مشکلات کاسته  می شود.

روغنی در خصوص بحث مالیات بر ارزش افزوده کشور گفت: درست است که کشور به اخذ مالیات نیاز دارد اما در زمان جنگ اقتصادی باید تصمیمات جنگی اتخاذ شود تا بیش از حد به تولیدکنندگان فشار وارد نشود.

وی تاکید کرد:در این شرایط دولت باید از  اخذ تصمیمات آنی بدون پشتوانه کارشناسی  اجتناب کند به طور مثال جلوگیری از صادرات برخی محصولات که مازاد تولید داریم تصمیم نادرستی است.

درحال تکمیل..

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صادرات صنایع کوچک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۹۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت برگزار شد

نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت با حضور معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، مدیران عامل و مدیریت‌های امور حقوقی شرکت ملی نفت ایران و وزارت نفت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شانا، نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت با حضور مهدی علی‌مددی، معاون وزیر نفت در امور توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، مدیران عامل شرکت‌های نفت و گاز پارس، ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، ملی حفاری ایران، نفت و گاز اروندان، مدیریت‌های امور حقوقی و منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران و وزارت نفت تشکیل شد.

در این نشست مشکلات ناشی از اعمال سقف خالص حقوق، عدم معافیت فوق‌العاده‌های مربوط به مشاغل و مزایای رفاهی از شمول مالیات و اعمال سقف پاداش سنوات خدمت کارکنان صنعت نفت مطرح شد.

در این باره ضمن بررسی احکام تکلیفی در قوانین بودجه سالانه کشور درباره اعمال محدودیت‌های مورد اشاره در صنعت نفت، مقرر شد با توجه به وجود ظرفیت قانونی افزایش سقف حقوق کارمندان صنعت نفت طبق بند «پ» تبصره ۱۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در شورای حقوق و دستمزد کشور و هیئت وزیران، پیشنهادهای شرکت‌های اصلی اخذ، جمع‌بندی و به شورای حقوق و دستمزد ارائه شود، همچنین به‌منظور ارائه دستاوردهای حوزه صنعت نفت در سال‌های اخیر و اهداف و برنامه‌های مصوب‌شده برای افزایش تولید و نقش سرمایه انسانی در پیشبرد اهداف یادشده از حضور مدیران عامل شرکت‌ها نیز در نشست‌های تصمیم‌گیری شورای حقوق و دستمزد کشور استفاده تا به تصمیم مطلوب‌تر منجر شود.

دیگر خبرها

  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است
  • خبر جدید وزیر صنعت برای متقاضیان خودرو/ علی‌آبادی: این خودرو‌ها را وارد کردیم؛ می‌توانید ثبت‌نام کنید و بخرید
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای تجار و بازرگانان ایرانی/ضرورت صادرات برای تحقق جهش تولید
  • آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای تجار و بازگانان ایرانی/ضرورت صادرات برای تحقق جهش تولید
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ