Web Analytics Made Easy - Statcounter

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا عصر دوشنبه به وقت محلی یکی از علاقه‌مندی‌های خود در باشگاه گلف «بِد مینیستر» ایالت نیوجرسی را رها کرد و به پایگاه نظامی «فورت درام» در نیویورک رفت تا به علاقه‌مندی دیگرش که نهایی کردن بودجه جنگ افروزی‌های دولت جنگ طلب واشنگتن است، بپردازد. کبری نظری خبرنگار

ایران آنلاین /او در جمع نظامیان، برخی اعضای کنگره و برخی از وزیران کابینه خود از جمله جیمز ماتیس، وزیر دفاع لایحه بودجه نظامی 717 میلیارد دلاری امریکا برای سال 2019 را امضا و به قانون تبدیل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لایحه‌ای که امسال به احترام جان مک کین، سناتور جمهوریخواه و کهنه سرباز امریکایی مبتلا به سرطان به نام او نامگذاری شده و برای نخستین بار در چهار دهه اخیر با این سرعت به امضای رئیس جمهوری می‌رسد و به قانون تبدیل می‌شود.

به گزارش «ایران» به نقل از سایت وزارت دفاع امریکا، در قانون «اختیارات دفاع ملی» امریکا که دیروز در پایگاه نظامی فورت درام با 717 میلیارد دلار بودجه به امضای رئیس جمهوری این کشور رسید و نسبت به لایحه بودجه 667.1 میلیارد دلاری سال 2018 امریکا بیشتر بود، 2.6 درصد حقوق سربازان و نظامیان ارتش امریکا افزایش یافته، رقمی که در یک دهه اخیر سابقه نداشته است. همچنین مقرر شده است، 15 هزار و 600 نیروی نظامی فعال به ارتش اضافه شود. او در مراسم امضای این لایحه گفت: ما تانک‌های فرسوده، هواپیماهای فرسوده و کشتی‌ها را با فناوری‌های فوق پیشرفته و کشنده جایگزین می‌کنیم و خوشبختانه به حدی قدرتمند می‌شویم که هیچ وقت مجبور به استفاده از آنها نخواهیم شد. رئیس جمهوری امریکا در حالی از اختصاص بودجه به نوسازی ناوگان جنگی خود با افتخار صحبت کرد که دعواهای ماه‌های اخیر او با کنگره بر سر حذف یک میلیارد دلار از هزینه‌های اجباری نظامیان مانند بیمه سلامت نیروها یا مزایای بازنشستگی راه به جایی نبرد و کنگره حاضر به تن دادن به این خواسته رئیس جمهوری امریکا نشد. مساله دیگری که در این لایحه بودجه وجود دارد اما چندان به مذاق رئیس جمهوری خوش نیامد، این بود که به محض اجرایی شدن این قانون، ترامپ 30 روز فرصت دارد تا در کنگره حاضر شود و درباره کمک‌های تسلیحاتی که به عربستان و امارات در جنگ یمن کرده و اینکه این کمک‌ها تا چه اندازه توانسته اهداف ایالات متحده را جامعه عمل بپوشاند، توضیح دهد. براساس قانون بودجه نظامی جدید امریکا همچنین تأمین هزینه معاهده آسمان‌های باز با روسیه به حالت تعلیق درآمده و اجرای آن به زمانی منوط شده که تدابیر تنبیهی علیه روسیه بابت «نقض‌های پیشین» اعمال شود. ‌بندی که می‌تواند واکنش مسکو را به‌دنبال داشته باشد. در این قانون بندهای منفی علیه چین هم وجود دارد که باعث شده، لو کانگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین واکنش نشان دهد و به واشنگتن هشدار دهد که دست از «تفکراتی با منشأ جنگ سرد» و «ایده‌های بازی برد باخت» دست بردارد.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۰۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد

مصوبه هیئت وزیران در خصوص تعیین حجت‌الله عبدالملکی به‌عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در امور اجرایی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی اصلاح شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هیئت وزیران در جلسه 1403/2/5 به پیشنهاد شماره 54103/13504 مورخ 1403/2/1 معاونت حقوقی رییس جمهور و به استناد اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

در بند (1) تصویب نامه شماره 232114/ت62294هـ مورخ 1402/12/16، بعد از عبارت «صلاحیت‌های قانونی دستگاه‌ها» عبارت «و با رعایت تبصره ذیل ماده (23) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1395 و در هماهنگی با وزیر امور اقتصادی و دارایی» الحاق و جزهای بند یادشده به شرح زیر اصلاح می‌شود:

«الف- اعمال نظارت عالیه بر فعالیت های مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی و ایجاد هماهنگی و هم افزایی بین آنها موضوع بند (هـ) ماده (4) قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری- صنعتی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1372.

ب- پیشنهاد نصب و عزل اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان های مناطق آزاد تجاری- صنعتی به وزیر امور اقتصادی و دارایی جهت ارائه به رییس جمهور در راستای ماده (6) قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری- صنعتی جمهوری اسلامی ایران.

ج- پیگیری و نظارت بر اجرای بند (الف) ماده (65) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور مصوب 1395.»

این مصوبه توسط محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهوری در تاریخ 8 اردیبهشت ماه ابلاغ شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد
  • سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • هشدار مجارستان برای احتمال وقوع جنگ جهانی سوم
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم
  • دیدار رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا و فرمانده نیروی هوایی ارتش با خانواده شهید زاهدی
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ 
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت، تصویب شد