Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - «اسماعیل بقایی هامانه» سفیر و نماینده دائم جدید جمهوری اسلامی ایران در دفتر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو سوئیس، روز سه شنبه با «مایکل مولر» مدیرکل این دفتر دیدار و با تقدیم استوارنامه، کار خود را آغاز کرد.

به گزارش ایرنا، در مراسمی که به همین منظور در دفتر سازمان ملل متحد در ژنو برگزار شد، مولر ضمن خوشامدگویی به سفیر جدید کشورمان، درباره برخی اولویت های کاری خود از جمله در زمینه ارتقای چندجانبه‌گرایی، توسعه فرهنگ گفت وگو و مصالحه و پیشبرد ابتکار در زمینه رفع موانع جنسیتی و تحقق فرصت های برابر برای زنان توضیحاتی ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سفیر کشورمان نیز ضمن ابراز خرسندی از آغاز ماموریت خود در ژنو تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران در عمل، اعتقاد راسخ و پایبندی خود به اصول و اهداف منشور ملل متحد، چندجانبه‌گرایی، همکاری بین المللی و توسل به گفت وگو برای حل مسائل بین المللی را نشان داده است و بر همین اساس نیز برای حل مساله هسته ای که به دلیل برخی سوءنیت ها، باعث بروز یک بحران غیر ضروری در سطح بین المللی شده بود، از طریق گفت وگوهای چندجانبه وارد عمل شد و پس از نهایی شدن آن نیز صادقانه به اجرای تعهدات خود پرداخت.
وی تصریح کرد: با این حال برخی از طرف های مذاکره نه تنها از همان ابتدا به شیوه های گوناگون از ایفای تعهدات خود طفره رفتند، بلکه با بی مسئولیتی فاحش، اقدام به نقض صریح یک قطعنامه اجماعی سازمان ملل کردند که موظفیم در مقابل این رویه بایستیم.
بقایی هامانه ماه گذشته به نمایندگی دائم ایران در دفتر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو منصوب شده بود.
وی پیش از این، عضو تیم مذاکره کننده مذاکرات هسته ای کشورمان با 1 + 5 و پس از آن، دبیر ستاد اجرای برجام در وزارت امور خارجه بوده است.
او همچنین سابقه فعالیت در دفتر نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در نیویورک و تجربه عضویت و ریاست کمیته حقوقی (کمیته ششم) مجمع عمومی سازمان ملل را نیز در کارنامه حرفه ای خود دارد.
شبس ** 9386 *1613*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي سازمان ملل متحد ژنو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۰۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داعش مسئولیت حمله تروریستی به نمازگزاران شیعه در هرات را برعهده گرفت

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از کابل، داعش شب گذشته در پیامی گفته است افراد داعش به نمازگزاران شیعه در شهرستان " گذره " هرات حمله کرده اند. حمله تروریستی به نمازگزاران در هرات با واکنش‌های گسترده بین المللی و داخلی همراه شد.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد، سفارت ترکیه، کارداراتحادیه اروپا، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد، حامد کرزی رییس جمهوراسبق، عبدالله عبدالله ریس سابق شورای عالی مصالحه ملی، محمد محقق رییس حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان و شورای سراسری علمای شیعه افغانستان این حمله را محکوم کردند.
دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان و گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور این کشور بر حفاظت از شیعیان در برابر حملات تروریستی تاکید کرده اند.
شورای علمای سراسری افغانستان نیز از حکومت سرپرست این کشور خواسته است برای تامین امنیت مساجد و مراکز دینی شیعیان بیستر توجه کند.
اجساد هفت شهید حمله تروریستی داعش بر مسجد امام زمان روز گذشته با حضور گسترده شهروندان به خاک سپرده شد.
استانداری هرات نیز اطمینان داده است که عاملان این حمله به زودی دستگیر و به پنجه قانون سپرده می‌شوند.
مجازات عاملان این حمله تروریستی از مهمترین خواسته‌های چهره‌های سیاسی و مردم این کشور است.

 

دیگر خبرها

  • سفیر ایران در سازمان ملل: شروع کننده جنگ علیه اسرائیل نبوده ایم/ حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • سفیر ایران: شروع کننده جنگ علیه اسرائیل نبوده ایم؛ حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • به هرگونه تجاوز علیه حاکمیت و تمامیت ارضی خود پاسخ می‌دهیم
  • نماینده ایران: حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • ایروانی: شروع‌کننده جنگ علیه اسرائیل نبودیم
  • خواهان بررسی مجدد درخواست عضویت کامل خود در سازمان ملل هستیم
  • داعش مسئولیت حمله تروریستی به نمازگزاران شیعه در هرات را برعهده گرفت
  • گوترش خواستار ارسال سریع کمک به غزه و برقراری آتش‌بس شد
  • پاسخ سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک/ به نسل‌کشی واکنش نشان دهید
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد