Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم ملی بوکس ایران در حالی با ۳ بوکسور در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ شرکت می‌کند که هیچ یک از این سه مشتزن سابقه حضور در بازی‌های آسیایی را ندارند. امید احمدی‌صفا (۴۹ کیلوگرم)، سجاد کاظم‌زاده (۶۹ کیلوگرم) و شاهین موسوی (۷۵ کیلوگرم) ترکیب تیم ملی بوکس ایران در جاکارتا را تشکیل می‌دهند. حامد جیرودی خبرنگار

ایران آنلاین /بوکس ایران در ادوار گذشته بازی‌های آسیایی جزو رشته‌های مدال‌آور بوده و در بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون، موفق به کسب ۲ مدال نقره و یک برنز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احسان روزبهانی یکی از ملی‌پوشان ایران که در اینچئون موفق به کسب مدال شد و برنز وزن 81+ کیلوگرم را از آن خود کرد، در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا غایب بزرگ تیم ملی بوکس محسوب می‌شود. او که سابقه حضور در دو المپیک لندن و ریو را دارد، درخصوص این شرایط، به سؤالات خبرنگار «ایران» پاسخ داده است.

 چرا برای بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا، نامت در فهرست تیم ملی قرار نداشت؟! به خاطر اینکه میزبان، 3 وزن آخر را حذف کرده و در این شرایط بوکسورهای ایران تنها در سه وزن 49، 69 و 75 کیلوگرم به روی رینگ می‌روند. جایم در تیم ملی خالی است و دوست داشتم که به مسابقات می‌رفتم، اما چه می‌شود کرد! کمیته ملی المپیک یا فدراسیون بوکس در این خصوص اعتراضی نکرده که نمی‌تواند تو را به عنوان ستاره تیم در اختیار داشته باشد؟ این موضوع فقط برای ایران رخ نداده و همه کشورها را شامل می‌شود. 3 وزن آخر برای همه تیم‌ها حذف شده است. گفته‌اند بودجه ندارند اما من فکر می‌کنم چون اندونزی در سنگین وزن بوکسوری ندارد که بتواند مقابل حریفان عرض اندام کند، 3 وزن آخر را حذف کرده تا در سبک وزن مدال بیاورد. تو در بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون هم موفق به کسب مدال برنز شدی. بله من برنز گرفتم چرا که در مرحله نیمه نهایی حقم را خوردند و اجازه ندادند تا فینالیست شوم. اتفاقی که در چند دوره از مسابقات بوکس برای من رخ داده است. الان وضعیت تیم ملی را برای حضور در این رقابت‌ها چطور ارزیابی می‌کنی؟ به نظرم آقای اکبر احدی، سرمربی تیم ملی کار سختی پیش رو دارد اما بچه‌ها انگیزه زیادی دارند و بار فنی تیم بالاست. در کل من شرایط  تیم ملی را مثبت ارزیابی می‌کنم. البته بوکس مافیای شدیدی دارد و امیدوارم اسیر آنها نشویم! منظورم از مافیا، داوری است. با توجه به شناختی که از بوکسورهایمان داری، به نظرت شانس مدال داریم؟ تیم جوان است و کار هم سخت. با این حال، بچه‌های با دل و جرأتی  داریم که خیلی خوب هم تمرین کرده‌اند. من در تمرینات کنارشان بوده‌ام و می‌دانم که چقدر خوب هستند. تیم ما زیر 23 سال است. امید احمدی‌صفا، سجاد کاظم‌زاده و شاهین موسوی که اعضای تیم را تشکیل می‌دهند، از نظر من شانس کسب مدال دارند. چه خوب که به عنوان بزرگ‌تر و ستاره تیم ملی بوکس از آنها تعریف می‌کنی تا روحیه بگیرند. من واقعیت را می‌گویم. آقای حسین ثوری به عنوان رئیس فدراسیون بوکس، به بچه‌ها بها داد و ملی‌پوشان را به اردوهای مختلف فرستاد و حریف تمرینی برایشان مهیا کرد. فکر می‌کنم که بوکس ایران در آسیا حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد و خود بچه‌ها هم انگیزه زیادی برای کسب موفقیت دارند. شما در بازی‌های آسیایی غایب هستی اما می‌خواهیم بدانیم که وضعیت فنی‌ات به چه صورت است؟ من در این مدت تمرینات بسیار خوبی را پشت سر گذاشتم و داشتم برای این مسابقات آماده می‌شدم که در نهایت نشد. بعد هم منتظر ویزای آلمان هستم تا برای تمرین به آنجا بروم و فعلاً کارم را متوقف کرده‌ام و در حال استراحت هستم. در کل شرایط کاروان ورزشی ایران برای بازی‌های آسیایی را چطور می‌بینی؟ به نظر من ورزشکاران رشته‌های مختلف در شرایط خوبی هستند. کاروان ایران همیشه در بازی‌های آسیایی جزو تیم‌های برتر بوده و فکر می‌کنم که بتوانیم عنوان سوم یا چهارم این رقابت‌ها را به دست آوریم. از بین دوستانت در رشته‌های مختلف، چه کسانی را شانس مدال می‌دانی؟ بچه‌های زیادی شانس مدال دارند. جوجیتسوکار‌ها، احسان حدادی و حسن تفتیان در دوومیدانی شانس طلا دارند. سهراب مرادی و بهداد سلیمی در وزنه‌برداری و حسن یزدانی در کشتی.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۰۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ ملی‌پوش واترپلو که پس از طلسم‌شکنی حذف شد!

نیما خوشبخت، واترپلوئیست ملی‌پوش اصفهانی را می‌توان از جمله مهره‌های تاثیرگذار این رشته قدرتی سرعتی و تجربه‌محور دانست که می‌تواند با تکیه به تجربه و تکنیک، نتیجه بازی را تغییر دهد. اما خوشبخت پس از طلسم‌شکنی در رقابت‌های آسیایی و در فاصله یک ماهه بازی‌های آسیایی با تجربه تلخی در مسیر تنها هدف باقی مانده‌ ورزشی‌اش روبه رو شد.

دریافت 125 MB

                   

دیگر خبرها

  • تنها شانس قهرمانی ایران در والیبال اروپا کمرنگ شد
  • ۴ پیروزی ملی‌پوشان امید بوکس در مسابقات آسیایی
  • پایان کار دونده های ایران با دو مدال و کسب نخستین طلای جوانان
  • ویدیو/ وقف دانش‌بنیان به دنبال پیشرفت علم و رفاه مردم است
  • در سال ۱۴۰۲ در ورزش خراسان رضوی چه گذشت؟
  • ویدیو/ ملی‌پوش واترپلو که پس از طلسم‌شکنی حذف شد!
  • خداداد: سرنوشت قهرمانی دست استقلال است | پرسپولیس بهتر است اما این حرف‌ها در مورد تیم نکونام خنده‌دار است
  • پاداش هیات کشتی خوزستان به مدال آوران آسیایی
  • کشتی فرنگی در چه اوزانی در المپیک شانس مدال دارد؟
  • ملاک اصلی جام تختی انتخاب تیم ملی امید است/ شانس کسب ۲ مدال طلا در المپیک