Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-07@03:46:45 GMT

جلد دوم خاطره‌بازی پیشکسوتان تئاتر به بازار آمد

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۵۰۱۴۳

جلد دوم خاطره‌بازی پیشکسوتان تئاتر به بازار آمد

جلد دوم کتاب خاطره‌بازی پیشکسوتان تئاتر با قلم پیمان شیخی از سوی نشر غنچه منتشر شد.

پیمان شیخی در گفتگو با خبرنگار ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا گفت: جلد دوم کتاب خاطره‌بازی پیشکسوتان تئاتر چهارمین کتاب من طی دو سال گذشته است که شامل مصاحبه و گفتگوهای ژورنالیستی با هنرمندان نسل دوم و سوم تئاتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در جلد نخست این کتاب که اسفند 1395 منتشر شد، با هشت پیشکسوت نسل اول و دوم مصاحبه کرده‌ام که تاریخ تئاتر زمانه خود را به صورت شفاهی مرور می‌کنند.

نویسنده کتاب خاطره‌بازی پیشکسوتان تئاتر اظهار کرد: در این کتاب با هنرمندانی چون ابراهیم آبادی، عزت‌الله رمضانی‌فر، جواد انصافی، اصغر همت، میکائیل شهرستانی، علیرضا کوشک‌جلالی، سیامک صفری و پیام دهکردی مصاحبه کرده‌ام. اگر تئاتر ار بخش‌بندی کنیم این جلد از خاطره‌بازی پیشکسوتان تئاتر شامل مصاحبه با نسل دوم و سوم تئاتر کشور می‌شود.

وی در معرفی هرچه بیشتر کتابش تصریح کرد: خاطره‌بازی پیشکسوتان تئاتر رفتار و فعالیت‌های فرهنگی هنری این هنرمندان را در بر می‌گیرد. در این گفتگوها سوالات انتقادبرانگیزی مطرح نشده و بیشتر مطالب درباره شخص مصاحبه شونده است اگرچه در این گپ‌وگفت‌ها برخی مسائل درباره فراز و فرودهای تئاتر نیز دیده می‌شود.

شیخی با تاکید بر اینکه به دنبال حاشیه نبوده و هدف اصلی از گردآوری این مصاحبه‌ها زنده نگاه‌داشتن بخشی از تاریخ کشور است، تصریح کرد: این کتاب که سومین همکاری من با نشر غنچه است؛ از نگاه هنرمندان جهان تئاتر هر برهه را مطرح می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به نگارش کتاب دیگری اشاره کرد و افزود: نگارش زندگینامه محمد ابهری که از بازیگران قدیمی کشورمان است را از سه هفته گذشته آغاز کرده‌ام که احتمالاً طی 5 ماه به طول می‌انجامد.

این نویسنده خاطرنشان کرد: تمایل دارم زندگی یک هنرمند پیشکوست را به این کتاب اضافه کنم و در این باره مشغول گفتگو و ارائه پیشنهاد هستم.

لازم به ذکر است، این کتاب از روز گذشته در شهرکتاب‌ها توزیع شده است.

انتهای پیام/4072/4031/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۰۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب من امام صادق (ع) را دوست دارم روانه بازار نشر شد

کتاب «من امام صادق (ع) را دوست دارم» به نویسندگی غلامرضا حیدری ابهری، تصویرگری حکیمه شریفی و «ببین خدا چه کرده» به نویسندگی علی شعیبی و تصویرگری فاطمه زارعی به همت انتشارات جمال، روانه بازار نشر شده است.

این دو اثر همچنین به زبان‌های عربی و انگلیسی منتشر شده است. 

در کتاب «من امام صادق (ع) را دوست دارم» خواننده علاوه بر جنبه‌های تاریخی با سبک زندگی و افکار و اندیشه‌های امام صادق (علیه السلام) آشنا می‌شود.

در کتاب «ببین خدا چه کرده» مخاطب نوجوان در قالب داستان با مفاهیم حدیث توحید مفضل آشنا می‌شود. 

کتاب دیدنی‌های خدا به نویسندگی مهدی وحیدی صدر دیگر اثری است که با زبان شعر و نثر، حدیث توحید مفضل امام صادق که درباره شگفتی‌های آفرینش است را برای کودکان تبیین می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • کتاب رضای انقلاب به بازار نشر راه یافت
  • بمب پرسپولیس خنثی شد! | چراغ‌سبز اوسمار اثر خود را از دست داد؟
  • خاطره بازی با معلمان کوهستان
  • برای فوتبال ما قشنگ نبود سپاهان و تراکتور بالای جدول باشند | بعضی چیزها در شان و شخصیت جواد نکونام و استقلال نیست
  • عرضه روایت ترس سربازرس مگره در بازار نشر
  • کتاب «ادب زندگی» روانه بازار نشر شد
  • اولین مصاحبه شهاب زاهدی با شبکه معروف ژاپنی
  • اولین مصاحبه زاهدی با شبکه معروف ژاپنی
  • فلش بک؛ اولین مصاحبه صلاح پس از پیوستن به لیورپول؛ آرزویم بازی در این تیم بود / زیرنویس فارسی
  • کتاب من امام صادق (ع) را دوست دارم روانه بازار نشر شد