Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-28@20:45:38 GMT

برای تامین منافع‌مان با هر کشوری مذاکره می کنیم

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۵۰۹۲۸

برای تامین منافع‌مان با هر کشوری مذاکره می کنیم

مرتضی صفاری نطنزی  با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در موضوع مذاکره با آمریکا، گفت: ما در یک دوره‌ای با آمریکا و چهار کشور دیگر مذاکره کردیم که نتیجه آن امضای سند برجام شد. در آن شرایط با توجه به فضای تبلیغاتی منفی که غربی‌ها بخصوص آمریکایی‌ها در بحث هسته‌ای ایران راه انداخته بودند، مذاکرات لازم بود تا صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای‌مان را اثبات کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در آن شرایط مذاکره کار درستی بود، نباید این دستاورد بزرگ را زیر سوال برد. برجام دستاوردهای خوبی را به دنبال داشت که مهم‌ترین آن امضای سند بین‌المللی با تایید شورای امنیت سازمان ملل است. آمریکایی‌ها از این سند بین‌المللی خارج شده و تعهدات را زیر پا گذاشتند، کاری که دنیا به آن معترض شد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به پیشنهاد مذاکره رییس‌جمهور آمریکا با ایران اشاره و اظهار کرد: آمریکایی‌ها پیشنهاد مذاکره با ما می‌دهند که کار بسیار خنده‌داری است چون آنها میز مذاکره را ترک کرده و سند بین‌المللی را نادیده گرفتند. اکنون می‌خواهند مذاکره کنند تا نتایج مورد نظرشان را به دست آورند. قطعا در چنین شرایطی مذاکره معنایی ندارد، به نظرم باید ما با ایستادگی مقابل تحریم‌های آمریکا و برخورد با آن تلاش کنیم تا دیگران را همراه خود کرده تا مقابل تحریم‌های آمریکا بایستیم. کما اینکه سازمان‌های بین‌المللی هم از آمریکا حمایت نمی‌کنند.

صفاری نطنزی ادامه داد: اگر تلاش‌های دیپلماتیک منجر به منزوی کردن آمریکا و شکست فعالیت‌هایش برای مقابله با ایران شود، ایران در صورت لزوم برای تامین منافعش می‌تواند با هر کسی مذاکره کند البته که حتی در صورت رسیدن به این شرایط باز هم الزامی برای مذاکره با آمریکا وجود ندارد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: رهبری مذاکره برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۰۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است

وزیر امور خارجه گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران با قاره آفریقا بر اعتقاد عمیق و پایبندی عملی به احترام متقابل و منافع مشترک مبتنی است.

به گزارش ایسنا، حسین امیر عبداللهیان در شبکه اجتماعی  ایکس با اشاره به برگزاری دومین اجلاس بین المللی  ایران و آفریقا  در تهران نوشت: « روابط جمهوری اسلامی ایران با قاره آفریقا بر اعتقاد عمیق و پایبندی عملی به احترام متقابل و منافع مشترک مبتنی است.

آسیا و آفریقا با برخورداری از ظرفیت‌های بزرگ در عرصه‌های مختلف می‌توانند روندهای کلان سیاسی و اقتصادی جهان را رقم زنند و به موتور توسعه و پیشرفت پایدار مبتنی بر عدالت و برابری مبدل شوند؛ ایران در قلب منطقه غرب آسیا، از نقش و جایگاه ویژه‌ای در این تحول راهبردی برخوردار است.

دو رویداد مهم دومین اجلاس ایران و آفریقا و نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، اکسپو۲۰۲۴ تهران، فرصتی ارزشمند برای تحقق این اهداف مهم است.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • تامین منافع متقابل در تعامل ایران و کشور‌های آفریقایی
  • رئیسی: ایران در تعامل با کشورهای آفریقایی تامین منافع متقابل را دنبال می‌کند
  • پیش‌بینی امام خمینی (ره) از سرکوب‌ها در آمریکا: آنها تحمل آشفتگی خوابشان را ندارند