Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سمنان- ايرنا- رييس سازمان جهاد کشاورزي سمنان گفت: برداشت غير مجاز آب در بخش کشاورزي اين استان با وجود به تشديد روند کم آبي نگران کننده است.

سيد حسن ميرعماد روز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود : سالانه بيش از پنج ميليون متر مکعب منابع آب هاي زير زميني اين استان براي کشت محصولات کشاورزي برداشت غيرمجاز مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به بحران کمبود آب در اين استان اظهارداشت : بدون هم افزايي، همراهي و هماهنگي دستگاه هاي قضايي و دولتي امکان جلوگيري از تخلفات گسترده و بي ضابطه استفاده از چاه هاي غيرمجاز وجود ندارد.
وي خاطرنشان کرد : شرکت آب منطقه اي سمنان در چند سال گذشته اقدامات خوبي براي مهر و موم چاه غيرمجاز انجام داده است اما در برخي از مناطق استان هنوز شاهد بهره برداري از اين منابع هستيم.
ميرعماد خاطرنشان کرد : دولت بايد به دليل مصرف بالاي کشت گندم به صورت غرقابي، مانع توليد اين محصول به اين شيوه شود و نصب سامانه هاي آبياري براي جلوگيري از هدر رفت آب در اين بخش اجتناب ناپذير است.
رييس سازمان جهاد کشاورزي سمنان ادامه داد : توليد هر کيلوگرم هندوانه و خربزه بيش 100 ليتر آب نياز دارد و به دليل کمبود آب در استان بايد از کشت اين محصولات کشاورزي جلوگيري شود.
ميرعماد اضافه کرد : با وجود بحران آبي و خشکسالي هاي منطقه اي به دلايلي محصولات زراعي و باغي پرمصرف آبي همچنان در استان کشت مي شود.
وي با اشاره به اين که تسهيلات به سرمايه گذاران براي توسعه کشاورزي گلخانه اي و کاهش هزينه آب و رونق صنايع تبديلي موثر است ، تصريح کرد : تاکنون دولت براي رونق بخشي بخش کشاورزي، حدود 800 ميليارد ريال در اختيار بهره برداران قرار داده است.
ميرعماد بيان داشت : در دولت تدبير و اميد حدود 50 واحد فرآوري و گلخانه اي در بخش هاي مختلف کشاورزي در استان به بهره برداري رسيد و براي افزايش اشتغال در اين بخش از اقتصاد راه اندازي 150 واحد فرآوري ديگر برنامه ريزي شده است.
رييس سازمان جهاد کشاورزي سمنان اضافه کرد : شهرک کشاورزي نياز کنوني اين بخش است و باوجود اينکه استان قطب توليد گندم، عدس، انگور، سيب و پسته کشور به شمار مي رود، راه اندازي اين شهرک به افزايش اشتغال پايدار در سمنان مي انجامد.
به گزارش ايرنا، ميانگين سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 ليتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 ليتر است، در استان سمنان حدود يک ميليارد و 250 ميليون مترمکعب آب در سال توليد مي شود.
استان سمنان بيش از 40 هزار بهره بردار کشاورزي دارد و حدود 87 درصد از آب توليدي در اين استان در حوزه کشاورزي مصرف مي‌شود.
در استان سمنان 198 هزار هکتار اراضي باغي و زراعي وجود دارد.
6026/7339
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۱۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب گفت: برای نخستین بار گلخانه‌ای به سطح ۳۸۰ متر مربع با ۱۰۳ درخت موز در شهرستان داراب ایجاد شد.
وی افزود: تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم موز از این گلخانه برداشت شده است.
فتحی گفت: تغییر الگوی کشت و اجرای کشت گلخانه‌ای یکی از مهم‌ترین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دولت در بخش کشاورزی است که شرایط را برای حرکت به سمت کشاورزی پیشرفته و علمی فراهم می‌کند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب بیان کرد: کشاورزی در محیط گلخانه، علاوه بر آن که اثربخشی مستقیم بر مبارزه با آفات و امراض گیاهی دارد، در مدیریت مصرف آب هم نقش به‌سزایی داشته و برای شهرستانی چون داراب که با کمبود منابع آبی همراه است، بهترین روش برای استفاه مناسب از منابع آبی موجود خواهد بود.

دیگر خبرها

  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز
  • افت تراز آب های زیرزمینی در کهگیلویه/توقف کشت برنج با آب زیرزمینی
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • انسداد ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • ۳۵۹ دشت کشور در چالش بحران فرونشست | حفر ۱۱۷هزار حلقه چاه در دشت‌های با نرخ فرونشست
  • برداشت حدود ۶۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • بحران فرونشست در ۳۵۹ دشت کشور
  • کشف حدود ۶ هزار ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی