Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازدید تور رسانه ای کشوری شهید حسین اسدی از دستاوردهای چهل سالگی انقلاب در جنوب کرمان و اقتصاد مقاومتی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در اولین روز از تور رسانه ای که به همت سازمان بسیج رسانه کرمان برای خبرنگاران و اصحاب رسانه در سراسر کشور برگزار شد از  قلعه تاریخی منوجان ، کارگاه قالیبافی ، شال بافی ، گلیم بافی کارگاه بسته بندی ، و پرورش بز مورسیای منوجان و دیگر اقدامات موثر اقتصاد مقاومتی که در شهر منوجان در حال اجرا بود ، بازدید شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین مکان مورد توجه در این تور بازدید از قلعه منوجان  واقع در جنوبی ترین منطقه کرمان بود که توسط معین اقتصادی این منطقه شرکت گهر زمین گل گهر می باشد که طرح  مرمت و بازسازی این قلعه باستانی را بر عهده گرفته است .

تیمور منصوری نماینده معین اقتصادی شهر منوجان در جمع خبرنگاران گفت : پروژه مرمت اجرا و ساماندهی و با اهداف خوانا سازی خطوط معماری برج و باروها و معماری استقرارهای داخلی حصار نزدیک به یک سال است که آغاز شده و این اقدامات شروعی بزرگ برای احیای این قلعه مهم تاریخی است.
وی خاطرنشان کرد: قلعه تاریخی منوجان یکی از قلعه های با اهمیت و با ارزش حوزه میراث فرهنگی جنوب استان کرمان است که بر پایه و به گمان پژوهش های صورت گرفته باستانشناسی، سابقه شکل گیری آن به سده چهارم هجری قمری می رسد.
وی در پایان خاطرنشان کرد :  با احیای این قلعه مهم با اهمیت تاریخی،  شهرستان  منوجان که در مسیر جیرفت – هرمزگان قراردارد، به یکی از کانون های مهم گردشگری در منطقه تبدیل خواهد شد ، قطعا رشد چشم گیر اقتصاد گردشگری از فواید احیای این قلعه مهم و تاریخی خواهد بود، گردشگران داخلی و خارجی می توانند از میراث تاریخی جنوب کرمان خصوصا قلعه تاریخی منوجان جان بازدید کرده لذا این امر در رونق گردشگری و اقتصاد این منطقه نقش تاثیرگذاری خواهد داشت که شرکت گهر زمین بر این امر تاکید دارد .

 راه اندازی کارگاه های قالی بافی ،شال بافی و خیاطی اقتصاد مقاومتی منوجان را شهره کرد

منصوری نماینده معین اقتصادی شرکت گهر زمین ضمن تشکر از فعالیت های رزم حسینی استاندار سابق و سردار پوریانی مدیرعامل این شرکت ابراز داشت : در حال حاضر ظرفیت تولید شرکت گهر زمین ۱۰ میلیون کنسانتره  ، ۱۰ میلیون تن گندله می باشد که با  ۳ تا خط  تولید گندله در حال تولید است لذا این خط تولیدی در سطح کلان در نظر گرفته شده است و سیاست ما بر این است که به درون نگاه کنیم و به خودمان بر گردیم.
شرکت های معدنی و تولیدی با توان اقتصادی که دارند می توانند به تحرکات اقتصادی روستاها کمک کنند لذا در راستای این اهداف و توان شرکت گهر زمین به عنوان معین اقتصادی این منطقه از اوایل تیر ماه سال گذشته  وارد شده و  کار خود را با سرعت شروع کردیم .

وی با بیان این مطلب که در خسکسالی های اخیر  صنعت دامپروری و کشاورزی خود را از دست داده ایم  ، گفت : قنوات و چاه ها در این شهرستان خشک شده بود و  زیربناها از بین رفته بود لذا تنها کاری می توانستیم انجام دهیم این بود که از گسستگی  خانواده ها جلوگیری کنیم و برای رشد دوباره این صنعت عملا دست ما بسته بود لذا به سمت اشتغال های خرد و خانگی رفتیم .
منصوری افزود : گرچه در اوایل طرح شکست خوردیم ولی با این همه دوباره از ابتدا شروع کردیم و مشاغل خانگی از جمله  صنعت قالی بافی را  راه اندازی کردیم اما باز هم در ابتدا قبول نمی کردند اما سماجت ما سبب پیروزی و موفقیت شد و توانستیم اولین کارگاه های قالی بافی را راه اندازی کنیم ،بهترین فرش در این منطقه بافته می شود  لذا در سفارشات قالی و تابلو فرش هیچگونه مشکلی نداریم.

معین اقتصادی منوجان گفت : در این شهرستان شغل های خانگی راه اندازی شد با نگاه به تولیدات داخلی لذا  در آغاز طرح آموزش گلیم بافی چرم دوزی ، پارچه بافی و شال بافی را آموزش دادیم ، بسیار موفقیت آمیز بود و اکنون در هر خانه یک دار قالی وجود دارد که این نشان از اقتصاد پویا در این منطقه است و جمعا ۷۳۰ نفر آموزش بافت فرش را گذرانده اند و به این عرصه وارد شدند .

وی تصریح کرد : بعد از طرح موفقت آمیز کارگاه قالی بافی ، طرح کارگاه های خیاطی را کلید زدیم تا خیاطی بومی که شامل سوزن دوزی و منجق دوزی بر روی پارچه بود را آغاز کردیم در حال حاضر ۶۵ کارگاه خیاطی داریم که اخیرا مردان هم در این صنعت مشغول به کار شدند ، لذا ۱۶۳ نفر نیز در صنعت خیاطی و سوزن دوزی مشغول هستند  و عملا ۱۱۰ نفر وارد بازار تولید و کار شدند ، اکنون  توانسته ایم در بحث شال بافی نیز  ۳۷ خانوار را مشغول بکار کنیم و تولیدات خوبی را ارائه داده اند.
 

اولین تولید کننده شمش فولادی به روش قوس الکتریکی در جنوب شرق کشور

 در دومین روز از تور رسانه ایی در اولین مقصد از کارخانه فولاد کرمان که رتبه برتر صادرات در بخش صنعت را طی سال جاری به خود اختصاص داده است  ، بازدید شد  .

عباس صفرزاده معاونت فنی بهره برداری کارخانه فولاد کرمان گفت  : این کارخانه در سال ۱۳۶۹ به ثبت رسید و در سال ۱۳۸۰ کارخانه نورد این مجتمع  کار تولید خود را با ظرفیت ۱۵۰ هزار تن آغاز نمود.
وی ادامه داد : این کارخانه توانایی  تولید میلگرد سایز ۱۰ تا ۱۶ میلی را دارد و در سال ۹۴ با قرار سیستم ترمکس در مدار، تولید از ۱۵۰ هزار تن به ۲۲۰ هزار تن در سال  ارتقا پیدا کرد.
معاونت فنی بهره برداری کارخانه فولاد بیان کرد : میلگرد سایز ۱۰ تا ۳۲ در هر گرید A2 و A3 داریم و میلگرد گرید A3 به دو صورت آلیاژی و ترمِکس قابل تولید است.

 

با کمبود ظرفیت ذوب کنسانتره روبرو هستیم

مقصد دوم  مس سرچشمه بود که حبیب ضیاءالدینی معاونت بهره برداری مس سرچشمه ایران بعد از بازدید خبرنگاران اظهار کرد: یکی از معادن بزرگ مس پروفیلی دنیا ذخیره اولیه آن توسط شرکت آمریکایی طراحی شده است و فعالیت مس استخراجی آن ۲۸۰میلیون تن با عیار ۱/۲درصد بود.
وی گفت: طی یک طرح بیست ساله ۲۸۳تن خاک برداشت شد و کارخانه تغلیظ قدیم ۳۶۰هزار تن سنگ کنستانتره مس درسال تولید می کرده است.
ضیاء الدینی  با بیان اینکه کارخانه ذوب به ظرفیت ۱۴۰هزار تن آند تاسیس شد که تکنولوژی کوره ها ریور بود، عنوان کرد:در سال ۱۳۶۳ پالایشگاه با ظرفیت ۱۵۸هزار تن کاتد بوده که تا ۲۴۰هزار تن قابل افزایش است .
این مقام مسئول ادامه داد : درسال ۱۳۸۰ طرح بررسی مجدد روی معدن انجام شد و میزان استخراج ماده معدنی ۲۸۳میلیون تن به ۸۰۰ میلیون تن با عیار ۰/۷۶ افزایش یافت .
ضیاءالدینی تصریح کرد: با راه اندازی کارخانه تغلیظ ۲فاز ۱  تولید ۱۵۰هزارتن کنستانتره درسال آغاز شد که همزمان تکنولوژی فلش جایگزین کوره های ریور شد.

ضیاءالدینی عنوان کرد: ظرفیت کارخانه پالایشگاه ۱۵۸هزارتن درحالت اولیه است  که تا ۲۴۰هزار تن قابل افزایش است.

وی گفت: درابتدای تاسیس کارخانه مقدار زیادی باطله سنگ های اکسیدی داشتیم که درسال ۷۶ کارخانه لیچینگ راه اندازی شد  که ظرفیت آن ۱۲هزارتن مس کاتدی درسال است  و تکنولوژی مورد استفاده هیپ لیچینگ است یعنی خاک های اسیدی را در هیپ ها میریزیم و با استفاده از لیچینگی که با اسید سولفوریک انجام میدهیم در نهایت مس رودر در کارخانه لیچینگ استحصال میکنیم.

ضیاءالدینی اذعان داشت: با اتمام خاک های اکسیدی ظرفیت کارخانه پایین آمده و به دلیل کمبود مواد اولیه از روش نوین لیچینگ یعنی بیولیچینگ را در شرف راه اندازی داریم تا بخشی از ظرفیت لیچینگ را از طریق بیولیچینگ جبران کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر خام فروشی نداریم تصریح کرد:ظرفیت ذوب کنسانتره در مس سرچشمه کرمان نداریم و با کمبود آن روبرو هستیم.

معاون بهره برداری شرکت ملی مس سرچشمه ایران با بیان اینکه کاتد به کشورهای آسیای شرقی، چین و مصر صادر می شود، عنوان کرد: کاتد در داخل کشور بر اساس نیاز بازار تامین و مازاد بر آن فروخته می شود.

 

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت گل گهر خبر داد :

تولید سنگ آهن از معدن شماره ۲ گل گهر /رشد ۴۲۰ درصدی طی ۱۰ ماه

 

مقصد بعدی شرکت گل گهر بود  که ابوذر حلوایی پور  مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرگت معدنی گل گهر در خصوص معدن شماره ۲  گفت : آغاز به کار شرکت معدنی گهر کاو گام سیرجان از مهر ماه سال ٩٦ در معدن شماره ٢ گل گهرشروع به بهره برداری کرده است  و در مدت ١٠ ماه فعالیت این شرکت (تا پایان تیر ماه ٩٧) ٤/٨ میلیون تن خاک و باطله و تقریبا  ٣ میلیون تن سنگ آهن استخراج شده است که در مقایسه با برنامه تعیین شده در بخش تولید سنگ آهن ٢٤ درصد و در بخش استخراج خاک و باطله  ٣ درصد بیش از برنامه تعیین شده در این معدن بهره برداری انجام گرفته است .

وی ادامه داد :  طی  ١٠ ماه فعالیت شرگت گهر کاو گام  نسبت به دوره ١٠ماهه قبل از آن، تولید سنگ آهن ٤٢٠ درصد و استخراج خاک و باطله ٣٨٢ درصد افزایش داشته است. این موفقیت در حالی است که در بدو شروع به کار این شرکت، مشکلات و مصائب متعددی سد راه تولید در معدن ٢ بوده است.

حلوایی پور در پایان خاطر نشان کرد  : دستیابی به این موفقیت ها در این مدت بدون هر گونه حادثه ای  بوده و معیارهای ایمنی و محیط زیستی  سرلوحه فعالیت های این شرکت می باشد در مهر ماه سال ٩٦، استخراج ١٢ میلیون تن سنگ آهن برجا در معدن ٢ گل گهر به مزایده گذاشته شد و کنسرسیومی متشکل از شرکت های گل گهر، میدکو و ماهان (شرکت معدنی گهر کاو گام سیرجان) برنده این مزایده شد. این شرکت بعد از تجهیز کارگاه که حدود ٢ ماه به طول انجامید، فعالیت خود را آغاز کرد.

 

معین اقتصادی شهرستان گلباف:

کسب و کار با پنجره اقتصاد باز نمی شود

 

ایستگاها آخر این اتوبوس گلبافت بود و بازدید از خانه توسعه گلبافت که محمدحسین حسین زاده مدیرعامل بانک رسالت و معین اقتصادی شهرستان گلباف در جمع خبرنگاران اظهار  داشت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی و پی گیری های رزم حسینی استاتدار سابق ، کرمان پایلوت اقتصاد مقاومتی مطرح شد.
وی گفت: به درخواست رزم حسینی و از آنجایی که بنده گلبافی بودم تصمیم گرفتم که به عنوان معین اقتصادی این منطقه شروع به فعالیت نمایم.
معین اقتصادی گلباف افزود: مسئله کسب و کار صرفا با پنجره اقتصاد باز نمی شود و نیاز به کار فرهنگی دارد و برای فعالیت فرهنگی در کشور باید هزینه کرد.
وی عنوان کرد: مسئولین کشور اگر بخواهند آمار کارآفرینان را اعلام کنند آمار تزریقات و تسهیلات را اعلام می کنند.
حسین زاده بیان کرد: باید این فرهنگ را در جامعه جا بیندازیم که کار پول را می سازد نه پول کار را؛ بنابراین باید کار اجتماعی فرهنگی شود و یک عنصر انجمن حامیان فرهنگ قرض الحسنه و کارآفرینی شکل بگیرد.
مدیرعامل بانک رسالت خاطرنشان کرد: باید به بانک به عنوان یک ابزار نگاه شود نه یک محور؛در کشور ما به واسطه نفت محوری، شغل یعنی حقوق بگیر و کار یعنی در اداره یا کارخانه کار کردن است.
وی با اشاره به شعار ” هرخانه یک کارخانه” تصریح کرد: باید تولید را به شهرهای کوچک و ردستا برد زیرا در شهرهای بزرگ زیرساختها وجود دارد ولی در روستاها به خاطر بسیاری از  مشکلات ۵۰ درصد خانه ها خالی از سکنه است.
حسین زاده عنوان کار کرد: شبکه توسعه اجتماعی رسالت راه اندازی یک جزء آن انجمن  که وظیفه آن تسهیل گری است و دیگر اینکه شرکت پردازش کارش شناخت و اعتمادسازی گروه توسعه و کارآفرینی است.
وی بانک قرض الحسنه و دانشگاه را تا مرحله پژوهشگری در بخش آموزش را از دیگر عناصر شبکه توسعه اجتماعی رسالت برشمرد.

حسین زاده در پایان خاطر نشان کرد: گلباف پایلوت اقتصادی در استان کرمان است و این پایلوت در حال تکثیر در کل کشور می باشد.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۲۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاوردهای ذوب آهن اصفهان در خدمت توسعه کشور است

تیرآهن های بال پهن تولیدی ذوب آهن اصفهان نقطه عطف ساختمان سازی ایمن به ویژه در بلند مرتبه ها برای کشور محسوب می شوند که این دستاورد بزرگ، به واقع قابل تقدیر است. - اخبار بازار -

محمد دهقان معاون حقوقی رییس جمهور ضمن حضور در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو و بازدید از دستاوردهای ذوب آهن اصفهان شامل انواع مقاطع فولادی و ریل در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت : بر اساس اطلاع رسانی های انجام مطلع شدم، تیرآهن های بال پهن تولیدی ذوب آهن اصفهان نقطه عطف ساختمان سازی ایمن به ویژه در بلند مرتبه ها برای کشور محسوب می شوند که این دستاورد بزرگ، به واقع قابل تقدیر است.
وی در ادامه ورود ذوب آهن اصفهان به عرصه تصفیه پساب را اقدامی شاخص عنوان کرد و اظهار داشت : با توجه به شرایط جوی کشور، بهره گیری از پساب در خطوط تولیدی می تواند بسیار به تداوم تولید و کاهش مصرف آب خام کمک کند.
معاون حقوقی رییس جمهور در ادامه به تولید ریل در ذوب آهن اصفهان پرداخت و تصریح کرد : بنده به عنوان یک ایرانی به این تولید ملی که بسیار در کشور با استقبال مواجه شده، افتخار می کنم. محصولی که همه بخش های مختلف کشور را به یکدیگر متصل نموده و توسعه را در عمل به منصه ظهور رسانده است.
دهقان با بیان اینکه دستاوردهای ذوب آهن در خدمت توسعه کشور است، اظهار داشت : تولید آرک معدن جهت استفاده در سقف تونل های معدنی نیز اقدامی قابل تقدیر است و توسعه ایمن معادن را در پی دارد.
وی تصریح کرد : این شرکت در کنار تامین نیاز بازار داخل در عرصه صادرات و تامین ارز نیز موفق عمل کرده است.

دیگر خبرها

  • دستاوردهای ذوب آهن اصفهان در خدمت توسعه کشور است
  • اسلامی از نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای ایران بازدید کرد
  • برگزیده بنیاد نخبگان کرمان، کارگر نمونه کشور
  • حمایت از تولید راه تحقق شعار سال جهش تولید
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • بازدید مدیرکل صمت خراسان رضوی از مجتمع کشت و صنعت جوین
  • جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند
  • دستاوردهای هیات اقتصادی هرمزگان به کشور چین
  • بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرزهای جنوب شرقی
  • عکس | بازدید رئیس رسانه ملی از پشت صحنه سریال «سلمان فارسی»