Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ میرعرب معاون امور بین الملل بخش گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی در کارگاه آموزشی کاشت، داشت، فراوری و بازاریابی گیاهان دارویی در گرگان گفت: با اتحادیه اروپا به تعاملی دست یافتیم تا به ما در زمینه زنجیره ارزش زعفران کمک کنند یعنی از صفر تا صد در کنار ما خواهند بود که این کار به روند توسعه این بخش کمک زیادی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: گردش مالی تجارت گیاهان دارویی در جهان در سال ۲۰۱۷، صد و ۲۰ میلیارد دلار بوده که سهم ایران از این میزان تنها حدود ۴۵۰ میلیون دلار است.

میر عرب افزود: پیش بینی شده حجم گردش مالی گیاهان دارویی تا سال ۲۰۲۵ در جهان به ۴۵۰ میلیارد دلار برسد.

وی افزود: چین، هند، مصر، آلمان و آمریکا اصلی‌ترین صادرکنندگان گیاهان دارویی و آلمان، آمریکا، فرانسه، کره جنوبی و ژاپن اصلی‌ترین واردکنندگان گیاهان دارویی در دنیا هستند.

وی گفت: در سال ۹۶، چهل و هفت هزار تن گیاهان دارویی و فراورده‌های آن به ارزش بیش از ۱۸۰ میلیون دلار به کشور وارد شد بیشترین محصولات و گیاهان وارداتی نیز اسانس‌های روغنی، ادویه جات، شیرین بیان و صمغ‌ها بودند.

میرعرب در ادامه با بیان اینکه ما در کشور با انبوه گیاهان دارویی رو به رو هستیم، گفت: ۷۸ گونه گیاه در قالب سه اولویت لیست شده است که زعفران، گل محمدی، زیره سبز، زیره سیاه، سیاه دانه، بابونه، حنا و وسمه، گل گاوزبان، آویشن شیرازی و آن غوزه در اولویت اول قرار دارند.

معاون امور بین الملل بخش گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سطح زیر کشت زعفران در کشور ۱۰۸ هزار هکتار با تولید ۳۷۶ تن است و سالانه ۲ هزار و ۷۰۰ تا ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار توسعه کشت زعفران را در برنامه داریم.

سال گذشته میزان صادرات زعفران ۳۲۵ میلیون دلار بوده است.
انتهای پیام/م     گردش مالی تجارت گیاهان دارویی ایران ۴۵۰ میلیون دلار است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صادرات جهادکشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۳۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از برات الکترونیک زنجیره تامین مالی

صبح امروز با حضور سید احسان خاندوزی آیین رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تامین (سپامی) برگزار شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو برات الکترونیکی قابلیت توسعه زیرساخت سفته و امکان تامین مالی بنگاه ها، گردش اعتبار به جای وجه نقد، اعتبارسنجی اهلیت و توان بنگاه‌ها، مبارزه با پولشویی و ارتقای شفافیت مبادلات بانکی را دارد.

سامانه مدیریت یکپارچه سفته و برات الکترونیکی بر اساس بند (ج) ماده ۶۷ قانون برنامه ششم توسعه کشور و سایر قوانین و مقررات موضوعه ایجاد شد.

ضرورت تامین مالی بنگاه‌های فعال شبکه زنجیره تامین مالی، رفع موانع موجود در مدیریت جریان نقدینگی و سرمایه در گردش در زنجیره تامین مالی و لزوم نوآوری و تعریف ابزار‌های جدید و مطمئن برای بهره گیری در زنجیره تامین مالی از کارکرد‌های کلیدی برات الکترونیکی است.

توسعه زیرساخت سفته و برات الکترونیکی وزارت امور اقتصادی و دارایی ـ خزانه داری کل کشور و طراحی و پیاده سازی برات الکترونیکی ویژه زنجیره تامین مالی پیاده سازی از کارکرد‌های این ابزار است.

از جمله مهمترین اقدامات انجام شده در این زمینه می‌توان به طراحی تمام فرآیند‌های برات الکترونیکی ویژه زنجیره تامین از مرحله صدور، قبول ظهرنویسی، انتقال، تسویه کامل، تدریجی و تنزیل اشاره کرد.

برات الکترونیکی از قابلیت‌هایی همچون زنجیره تامین با قابلیت توسعه زیرساخت سفته و برات الکترونیکی، امکان تامین مالی بنگاهها، گردش اعتبار به جای وجه نقد، اعتبارسنجی اهلیت و توان بنگاهها، مبارزه با پولشویی و ارتقای شفافیت مبادلات بانکی برخوردار است.

برات الکترونیکی ویژه زنجیره تامین به صورت کاملا الکترونیکی و برخط و با امضای دیجیتال تمام ذی نفعان صادر می‌شود.

دیگر خبرها

  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • رونمایی از برات الکترونیک زنجیره تامین مالی
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • بازار داغ گیاهان دارویی در کرمانشاه+ تصویر
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان