Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانشجویان در حوزه دانشگاه‌ها، کار‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی بیشتری انجام دهند و نگذارند زحمات نسل گذشته هدر رود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نشست شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی با حضور غلامرضا مزارعی، مدیرکل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این نشست دانشجویان بسیجی سؤالاتی صریح و شفاف پیرامون کوه خواری، رانت‌خواری، استخدام‌های فله‌ای، فرار از مالیات، تخلفات مدیران، تخلفات انتخاباتی و نمایندگان و پتروشیمی سقاوه بویراحمد مطرح کردند.

غلامرضا مزارعی، مدیرکل دادگستری استان بیان کرد: قشر دانشگاهی همیشه یک نیروی مقاوم در کنار ولایت‌فقیه است که باید از ظرفیت دانشجویان در عرصه فرهنگی، اقتصادی و امنیت استفاده شود.

مزارعی مطرح کرد: قدرتی که نظام جمهوری اسلامی ایران دارد، این قدرت از بسیجیان است، شما سپر بلایی هستید؛ سپری که در مقابل دشمن دوام دارد و برای اسلام می‌ایستد و شما خواص بصیر مردم هستید.

مدیرکل دادگستری استان گفت: امروز جنگ اقتصادی در جامعه است و متأسفانه برخی هم در داخل دشمن را همراهی می‌کنند که رسالت بسیج دانشجویی روشنگری جامعه است و باید مقاومت کنیم.
وی تصریح کرد: شما دانشجویان در حوزه دانشگاه‌ها، کار‌های فرهنگی در زمینه‌های سیاسی اقتصادی فعالیت کنید و نباید بگذاریم زحمات نسل گذشته هدر رود. باید آن را نگهداریم باید همچون شهید حججی و سایر شهدا باشیم. امروز خیلی‌ها منتظرند رهبر لب‌تر کند تا جانشان را در طبق اخلاص بگذارند. در بحث جنگ اقتصادی کار فرهنگی کنیم تا بازویی برای کمک به دستگاه قضایی باشیم.

مدیرکل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در مسئله احتکار، دستگاه قضا توسط اخبار مردمی محل احتکار را پیدا کرد، برخی از مسولان گفتند انبار این اقلام غذایی خلاف قانون نیست؛ اما با بررسی و پافشاری دستگاه قضا خلاف قانون بودن و احتکار این اقلام ثابت شد، امیدواریم که همه‌ احاد مردم در این زمینه‌ها  نیز همراهی کنید که سلامت و امنیت جامعه اسلامی را داشته باشیم.


مزارعی اظهار داشت: یکی از کار‌ها و رسالت دستگاه قضا ایجاد امنیت است؛ برخی موارد را نمی‌توان اطلاع رسانی کرد، معذوریت‌های بین المللی وجود دارد؛ چرا که دشمن از برخی از آن‌ها سوء استفاده می‌کند.

وی افزود: در برخورد با مفسدان در سال ۹۵ سه مدیرکل را در استان بازداشت کردیم؛ لذا در این خصوص بخشی را رسانه‌ای نکردیم و بخشی را رسانه‌ای کردیم، در بحث استخدام‌ها نیز به پرونده مدیری که این کار را کرده بود، رسیدگی کردیم؛ گاهی به شدت از اطراف برای مدیران سفارشات می‌آید؛ اما ما به این موارد توجهی نمی‌کنیم به هیج سفارش و توصیه‌ای اعتنا نشد برخورد‌ها لازم را انجام دادیم.

مدیرکل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد: در بحث استخدام‌های فله‌ای که در استان کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت، در سال ۹۵ مدیری که ۱۲ نفر از اقوام خود را استخدام کرده بود، جلوی آن را گرفتیم و هنوز هم پرونده‌اش مفتوح است و علاوه بر استخدام‌های فله‌ای این مدیرکل پرونده دیگری هم دارد که رأی آن صادر شده و حبس آن مدیر هم صادر می‌شود، حکم شلاق و حبس مدیران دیگر برای استخدام‌های فله‌ای هم صادر شده است.


مزارعی تصریح کرد: برخی از اطراف مدیران استانی را سفارش می‌کنند؛ اما گوش ما برای این سفارش‌ها بسته است و اعتنایی به هیچ‌یک از افراد نکرده‌ایم.   وی با اشاره به اینکه در انتخابات همیشه مشکل داشتیم، اظهار کرد: درسلامت انتخابات ورود نمی‌کنیم، چون متولی انتخابات افراد دیگری هستند؛ اما هنگامی‌ که تخلف و جرمی صورت گیرد، دستگاه قضایی ورود می‌کند.

رئیس دادگستری استان افزود: ما در نظارت دستگاه‌های اجرایی ورود پیدا کردیم و باغ‌های شهری برخی از این مدیران و مسئولان را تخریب کردیم؛ همچنین در سروک یاسوج جلوی بسیاری از ساخت‌وساز‌های غیرمجاز مدیران را گرفتیم.

مزارعی اظهار داشت: متأسفانه برخی از سازمان‌های متولی برای تخلفات مدیران، مسئولین استانی و سازمان ها‌ی دولتی در استان سکوت می‌کنند و سخنی نمی‌گویند؛ اما ما برای این تخلفات ورود می‌کنیم.

وی گفت: چرا ۶۰ درصد از نقدینگی‌ها در دست ۴ فرد در استان است؟ چرا این‌ها هستند و بقیه نیستند؟ برای اقدامات لازم و ورود دستگاه قضایی درخواست ارسال مستندات از نهاد‌های انقلابی و مردمی کردیم؛ اما با گذشت یک سال، هنوز گزارشی به دست ما نرسیده است. در برخی از موارد نمی‌توانیم کار فیزیکی انجام دهیم از متولیان پیشگیری از وقوع تخلفات و مردم گلایه هم داریم که همه مطالبه گر باشند.

رئیس‌کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی با همکاری پلیس اطلاعات امنیت عمومی این استان ۷۰ هزار و ۷۹۶ کیسه برنج ۱۰ کیلویی خارجی احتکار شده را در یاسوج کشف کرد. برخورد با مفسدین اقتصادی در سال ۹۵، ۳ مدیرکل را در یک ماه بازداشت کردیم.

حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی در این نشست بابیان اینکه که آب پتروشیمی سقاوه بویراحمد از کجا تأمین می‌شود؟ اظهار کرد: ابتدا باید خود پتروشیمی احداث بشود بعد آب آن تأمین شود، افرادی که می‌خواهند اساس آن را ایجاد کنند باید ابتدا پول آن را تأمین کنند.

مزارعی مطرح کرد: بنده اگر بخواهم ساختمانی را احداث کنم، ابتدا می‌گویم که آقای استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مسئولین برنامه‌وبودجه استان برای احداث این ساختمان ۱۰۰ میلیون تومان دارایی دارم و ۲۰ میلیون تومان هم شما کمکم کنید تا عملیات آن را آغاز کنم.


وی تصریح کرد: آن‌کسی که می‌خواهد پتروشیمی بویراحمد را احداث کند و هزار میلیارد تومان هم برای آن هزینه کند، باید بیاید و بگوید که این ۵۰۰ میلیارد تومان آورده ایشان است و مقدار اندکی هم دولت اعتبار کمک کند.   رئیس‌کل دادگستری استان گفت: کسی که هنوز نمی‌تواند بیاید اعلام کند که این مقدار پول برای احداث پتروشیمی بویراحمد دارد، چطور عملیات اجرایی آغاز می‌شود؟ ما هنوز در این قسمت از اعتبارات گیر کرده‌ایم.

وی افزود: وقتی کسی می‌خواهد یک کار بزرگ و عظیمی را انجام دهد، باید یک آورده‌ای داشته باشد بدون آورده که نمی‌شود، اگر قرار باشد که دولت پول بدهد و فرد دیگری آن را احداث کند، بنابراین به هر یک از شما جوانان هم پول بدهند، کمتر از بنده و دیگری نیستید، می‌توانید بروید و احداث کنید.


مزارعی تاکید کرد: اگر قرار است که استان تسهیلاتی را برای ساخت‌وساز اختصاص دهد تا مجموعه و مردم مرتفع شوند، باید به یک جوان حزب الهی و مؤمن که دستش هم خالی است، اختصاص دهد، ۱۰ نفر از این جوانان را بیاورید و این هزار میلیارد که قرار است به آن سرمایه‌گذار که آورده هم ندارد، به این جوانان بدهید.


رئیس دادگستری استان مطرح کرد: آقایان ابتدا بیایند و بگویند که این مقدار آورده ما هست تا بنده و مردم بدانند و بعد عملیات را آغاز کنند.

وی افزود: البته ما خوشحال می‌شویم که کسی پولی در استان بیاورد و کاری را انجام دهد تا رونق، کارآفرینی و اشتغال‌زایی صورت گیرد؛ اما اگر بنا بر سوء استفاده باشد، ما با تمام قدرت جلویش را می‌گیریم و مهم هم نیست چه کسی باشد.

مزارعی اظهار داشت: می‌خواهم همه بشنوند که هیچ‌کسی حاشیه امن در کنار ما ندارد هیچ‌کسی. بنده با همه قدرتم نه از تهدید جانی می‌ترسم نه از لشکری می‌ترسم؛ بلکه به شما قول می‌دهم که حتی اگر چک سفید امضا هم سرازیر کنند، نگاهشان نخواهیم کرد.


وی بیان کرد: نباید بگذاریم که زحمات نسل‌های گذشته هدر برود، باید این انقلاب را نگه‌داریم و امروز هنوز هم افراد و تعدادی زیادی هستند که جانشان را فدای انقلاب می‌کنند و در میدان هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بسیج دانشجویی مفسدان اقتصادی رانت خواری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۵۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه آزاد دامغان جنبه‌های علمی و فرهنگی شاخصی دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدحسین تقی‌پور فرمانده سپاه ناحیه دامغان در دیدار حسین افشاری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان با تبریک انتصاب وی اظهار کرد: تغییرات و تحولات در زندگی ما نه‌تنها فرصت‌های جدید را به دست می‌آورند، بلکه به ما امکان رشد، یادگیری و تجربه‌ جدید را‌ می‌دهد.

وی اضافه کرد: هر تغییری می‌تواند به ما ارزش‌های جدیدی آموزش دهد و ما را به سمت بهبود و پیشرفت هدایت کند و باید آن را به‌عنوان فرصت‌هایی برای رشد و توسعه دیده و از این تجربه استفاده کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه دامغان افزود: همواره ارتباطات تنگاتنگ و مثبتی را با دانشگاه آزاد داریم و به‌عنوان یک مدرس دانشگاه از نزدیک شاهد حرکت رو به پیشرفت دانشگاه در تمامی ابعاد فرهنگی و علمی‌ هستم.

تقی‌پور بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان خود را در جنبه‌های مختلف علمی و فرهنگی ازجمله دانشکده حقوق، کشاورزی و داروسازی به‌عنوان یک نشان کشوری شاخص کرده که این دستاورد ارزشمند به همت استادان و دانشجویان به دست آمده است.

وی با اشاره به صحبت‌های کارآفرینی و اقتصادی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان گفت: دانشگاه‌ها نقش محوری در تحقق اهداف اقتصادی دارند و به‌عنوان مرکزی برای تولید دانش، تحقیقات علمی، و انتقال این دانش به جامعه عمل می‌کند و این فرآیند می‌تواند به توسعه اقتصادی و تحقق شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم و اهداف مقدس نظام اسلامی کمک کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج
  • ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا به دانشگاه کلمبیا رفت
  • بیایید با هم صحبت کنیم!
  • واگذاری دیپلماسی علمی محور مقاومت به دانشگاه شاهد
  • دانشگاه آزاد دامغان جنبه‌های علمی و فرهنگی شاخصی دارد
  • رشد ۱۷ درصدی قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد در ۲ سال
  • بودجه دانشگاه شاهد ۳۰ درصد افزایش یافته است
  • مدیریت شهری مفید با تعامل دانشگاه و شورای شهر