Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا نوذری پور در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛­­با اشاره به اینکه محدودیت های زیادی از نظر منابع مالی برای تامین آب شرب وجود دارد که آزار دهنده است­افزود: تلاش کردیم و توانستیم آب شرب شهرهای استان تهران را تامین کنیم اما این حرکت پایداری نخواهد بود چون ما از همه ظرفیت منابع آب شرب زیر زمینی و سطحی استفاده می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت:​ سال های کم بارش سال های سختی است و نیاز به مدیریت مصرف بیشتر دارد.
قائم مقام شرکت آبفای استان تهران افزود: در حال حاضر مصرف روزانه آب هر تهرانی 220 تا 230 لیتر است که باید در شرایط سازگاری با کم آبی الگوی مصرف آب به 150 لیتر در شبانه روز برسد وگرنه شرایط خوبی را پیش بینی نمی کنیم.
نوذری پور گفت:​ در شهر تهران 70 درصد آب مورد نیاز شرب از 5 سد تامین­­و حدود 30 درصد باقی مانده از طریق چاه های عمیق برداشت و تامین می شود این در حالی است که در اغلب شهرهای استان فقط از آب زیر زمینی برای تامین آب مورد نیاز شرب استفاده می کنیم.
وی افزود: عمق چاه های تامین کننده آب شرب در استان سال به سال بیشتر می شود و هم اکنون از چاه هایی با عمق 250 مترآب برداشت می کنیم در حالی که در دو دهه قبل عمق چاه ها بین 80 تا 100 متر بوده است.
قائم مقام شرکت آبفای استان تهران اضافه کرد:​ در 30 سال گذشته 40 متر عمق آب زیر زمینی در دشت های ورامین و شهریار کاهش یافته است.
نوذری پور به افت استاتیک و دینامیکی آب اشاره کرد و گفت:​ به لحاظ رشد مهاجرت و جمعیت،​ برداشت آب زیرزمینی افزایش یافته و سالانه حدود یک میلیارد و 350 میلیون متر مکعب آب از این دشت ها برداشت می کنیم و همچنان رشد جمعیت را در سال های آینده در پیش داریم مانند تامین آب شرب شهرهای پرند و پردیس و منطقه 22 تهران که ساخت و ساز زیادی در آن انجام شده است.
وی تاکید کرد: آنچه مغفول مانده آمایش سرزمین است که به این بخش متاسفانه خیلی کم پرداخته می شود و ما شاهدیم که شهرهای بزرگ به کلان شهرها و کلان شهرها به ابر شهرها تبدیل می شود در حالی که این شهرها در نقطه ای قرار دارند که منابع آب پایدار وجود ندارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


قائم مقام شرکت آبفای استان تهران اضافه کرد:​ تقاضا برای آب شرب شهری هر سال افزایش پیدا می کند در صورتی که منابع و عرضه آن محدود است و روز به روز محدود تر نیز می شود.
نوذری پور گفت: اوضاع آب در سایر شهرهای استان تهران از نظر کمی خیلی خوب نیست و هر چه میزان کمیت آب کاهش یابد بر کیفیت آن نیز تاثیر می گذارد.
وی افزود: مثلا در جنوب شرق استان تهران در منطقه پاکدشت و قرچک از آب های زیرزمینی استفاده می شود و برای تامین آب شرب شهر قرچک از سامانه آب شیرین کن استفاده می کنیم چون آب های زیرزمینی این منطقه شور شده کاری که در ساحل دریا برای شیرین کردن آب انجام می دهند ما در استان تهران نیز نمونه آن را داریم.
قائم مقام شرکت آبفای استان تهران گفت:​ در حال حاضر از نظر کیفیت آب در شرایط خوبی قرار داریم اما با رشد جمعیت و افزایش سرانه مصرف باید فکر اساسی تری برای تامین آب کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: منابع آب شرب زیرزمینی دشت ورامین شهریار افت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۶۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرقت در ورامین دستگیری در مشهد

 

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  فرمانده انتظامی ثامن مشهد گفت: روز گذشته یکی از تیم های کلانتری شهید نواب صفوی هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی به ۲ سرنشین یک دستگاه سواری پراید ۱۳۱ پلاک مخدوش مظنون شدند.

سرهنگ خجسته افزود: راننده خودرو به محض مشاهده ماموران انتظامی از محل متواری که با سرعت عمل ماموران گشت خودرو پراید پس از طی مسافتی کوتاهی متوقف شد.

وی گفت: پس از تحقیقات مشخص شد راننده این خودرو ۲۵ فروردین امسال در شهر ورامین در پوشش راننده تاکسی اعضای یک خانواده را به عنوان مسافر سوار کرده و پس از رسیدن به مقصد و همزمان با پیاده شدن این افراد از خودرو، قبل از برداشتن چمدان از صندوق عقب از محل متواری شده و حدود ۲ میلیارد ریال طلا و جواهر و تعدادی وسایل با ارزش را سرقت کرده بود.

فرمانده انتظامی ثامن مشهد افزود:متهم که در بازجویی های اولیه منکر هرگونه جرمی بود، در مواجهه با ادله و مستندات پلیس به سرقت اعتراف و طلاهای مسروقه که تحویل خواهرش بود نیز کشف و تحویل مالباخته شد.

خجسته گفت: متهمان ۲۸ و ۳۲ ساله که هر دو به موادمخدر اعتیاد دارند، پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

 
 

دیگر خبرها

  • طرح واکسیناسیون اتباع خارجی + فیلم
  • نمایش نوزده نقشه قدیمی خلیج فارس در شهر کاریز کیش
  • بازداشت یکی از اعضای شورای شهر باغستان شهریار تهران
  • نصب دوربین‌های هوشمند پلیس در ورزشگاه‌ها برای تامین امنیت
  • سند بسیار مهم درباره سفره‌های آب زیرزمینی؛ چرا همه سکوت کرده‌اند؟!
  • یک روز ناب در دل طبیعت بکر در چند کیلومتری تهران
  • برقراری و تامین امنیت ورزشگاه‌ها با استفاده از دوربین‌های هوشمند پلیس
  • سرقت در ورامین دستگیری در مشهد
  • پلمپ ۱۷ باشگاه ورزشی ورامین در دستور کار
  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران