Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسکو - ایرنا - گروهی از فعالان سیاسی ارمنستان با تجمع در ایروان خواستار مجازات حبس ابد برای رئیس جمهوری اسبق این کشور شدند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از شبکه روسیه 24، دهها نفر از فعالان سیاسی ارمنستان پس از آزادی روبرت کوچاریان رئیس جمهوری پیشین این کشور از زندان خواستار مجازات وی شدند.
فعالان سیاسی دیروز به یک مرکز تجاری ایروان که محل کنفرانس مطبوعاتی کوچاریان بود یورش برده و به زور وارد ساختمان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پس از ورود این افراد به ساختمان و حضور در سالن محل برگزاری کنفرانس مطبوعاتی، کوچاریان از در پشت محل را ترک کرد.
در این حادثه به کسی آسیب وارد نشد و معترضان بدون درگیری با ماموران امنیتی محل را ترک کردند.
به گزارش ایرنا، روبرت کوچاریان رئیس جمهوری پیشین ارمنستان که یک هفته پیش به اتهام سرکوب خونین اعتراض مردم این کشور دستگیر شده بود، شب گذشته آزاد شد.
دادگاه استیناف ارمنستان روبرت کوچاریان را بیگناه شناخت و حکم به آزادی وی از زندان داد.
روبن ساهاکیان وکیل کوچاریان گفت که دلیل تغییر حکم وی، اصل قانون اساسی ارمنستان درباره مصونیت قضایی رئیس جمهوری پیشین این کشور است.
دادگاه عمومی ایروان روز ششم مرداد ماه حکم بازداشت کوچاریان را به دلیل اقدام برخلاف قانون اساسی ارمنستان و نیز سرکوبی خونین اعتراض های مردمی سال 2008صادر کرده بود.
پس از انتخابات ریاست جمهوری ارمنستان، مخالفان دولت در ایروان پایتخت این کشور تظاهرات کردند و در جریان سرکوبی معترضان در روز اول ماه مارس سال 2008 (11 اسفند سال 86)، هشت نفر کشته و بیش از 230 نفر از مخالفان دولت مجروح شدند.
روبرت کوچاریان از سال 1998 تا سال 2008 رئیس ‌جمهوری ارمنستان بود؛ او دومین رئیس ‌جمهوری این کشور پس از استقلال آن در سال 1991 محسوب می شود.
اروپام*391* 1346 *1908

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ارمنستان بحران ا فساد مالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۷۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکنسولگری ارمنستان در تبریز افتتاح می شود

دولت ارمنستان بر تصمیم خود مبنی بر افتتاح سرکنسولگری در تبریز تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، دولت ارمنستان در جلسه روی پنجشنبه خود بر تصمیم خود درباره افتتاح کنسولگری این کشور در تبریز تاکید کرد.

«حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در روزهای نخستین زمستان گذشته و در نشست خبری مشترک با «آرارات میرزویان» همتای ارمنستانی خود در ایروان گفته بود: «ارمنستان کشور دوست و همسایه خوب ماست. در دیدار با وزیر خارجه ارمنستان موافقت تهران را برای افتتاح سرکنسولگری جمهوری ارمنستان در شهر تبریز اعلام کردیم و امیدواریم در هفته‌های آغازین سال جدید میلادی با حضور وزیر خارجه ارمنستان شاهد افتتاح رسمی این سرکنسولگری در تبریز باشیم».

در سال ۲۰۲۲ و در دیدار «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان و «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران نیز ۲ طرف درباره ارتقای سطح همکاری‌های تجاری بین ۲ کشور و همچنین این موضوع که افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز می‌تواند بر ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی تاثیر مثبتی داشته باشد، به توافق رسیدند.

رسانه‌های ارمنستان نوشته‌اند که در اکتبر سال ۲۰۲۲ سرکنسولگری ایران در قاپان ارمنستان افتتاح شد و افتتاح سرکنسولگری این کشور در تبریز، این اقدام دوجانبه را تکمیل می‌کند.

آن‌ها همچنین با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی ایران با استان سیونیک ارمنستان هم‌مرز است، گفته‌اند افتتاح کنسولگری در تبریز باعث توسعه بیش از پیش روابط تجاری و گردشگری خواهد شد.

امیرعبداللهیان در دیدار میرزویان همچنین گفته بود: موافقت دولت ارمنستان در ایجاد سرکنسولگری ایران در منطقه قاپان باعث شده که تردد ایرانیان و همکاری‌های ترانزیتی ۲ کشور تسهیل شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • بازداشت معترضان به تصمیم پاشینیان برای «واگذاری روستاها» به باکو
  • واکنش هند به انتقاد باکو از فروش تسلیحات به ارمنستان
  • توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • شولتز: توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • آمادگی ارمنستان برای خرید گاز از جمهوری آذربایجان
  • بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ایروان با جمهوری آذربایجان
  • ناآرامی‌ها در ارمنستان به دنبال واگذاری ۴ روستا به جمهوری آذربایجان
  • سرکنسولگری ارمنستان در تبریز افتتاح می شود
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا