Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@14:22:25 GMT

«اُپرای خیام» در جشنواره عروسکی اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۵۷۴۳۴

«اُپرای خیام» در جشنواره عروسکی اجرا می‌شود

بهروز غریب پور نویسنده و کارگردان و سرپرست گروه اُپرای عروسکی آران در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر فارس عنوان کرد: ما همواره در طول جشنواره‌های تئاتر و تئاتر عروسکی یکی از آثار قدیم تا جدیدمان را به تناسب موقعیت اجرا می‌کنیم و امسال در هفدهمین دوره جشنواره تئاتر عروسکی هم اپرای خیام اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طی همین روزها تمرینات کار آغاز می‌شود، افزود: فعلا مراحل آماده سازی را انجام دادیم نیروی عظیمی کار می‌طلبد، چرا که ما دو روز پیش آمادگی خود را اعلام کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غریب پور در ادامه افزود: ما از سال 96 نیز یک امکان دیگر را برای نشان دادن قابلیت‌های تئاتر ایران به نمایش گذاشتیم و این امکان بازدید ویژه از موزه عروسکی آران با هدف بازدید منطقه‌ای و جهانی است.

وی با اشاره به توافقی که با مرضیه برومند دبیر جشنواره انجام داده‌اند، افزود: این کار برای کسانی که از اوضاع داخلی ایران خبر ندارند و تصور می‌کنند الان در ایران شرایط آشفته‌ای وجود دارد و هنرمندان کار نمی‌کنند، لازم است و تصورشان را نسبت به اینکه ایران زنده و پویا است، تغییر می‌دهد.

غریب پور یادآور شد: سال گذشته دبیرکل یونیما به ایران آمد و در مصاحبه‌اش از شرایط ایران شگفت زده شد. بنابراین این کار برای ما یک افتخار بزرگ است حتی علاقه‌مندانی که از شهرستان‌ها نیز می‌آیند می‌توانند از موزه بازدید کنند.

وی درباره زمان بازدید از موزه نیز گفت: زمان موزه فعلا تا 17 است اما در صورت توافق با جشنواره ممکن است به زمان بیشتری از جمله تا 22 شب نیز افزایش یابد، در صورتی که گروه‌ها برای هماهنگی از سوی ستاد جشنواره و بازدید از موزه دیدن کنند. باید توافق صورت بگیرد تا بازدید موزه با اجراهای گروه‌ها و خودمان تداخلی نداشته باشد.

وی درباره اجرای اپرای خیام در جشنواره نیز گفت:‌ اجرای خودمان در دو روز چهارم و پنجم شهریور انجام خواهد شد. 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۷۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، صحرا فتحی، نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر، پس از ۵ سال دوری از صحنه، نمایش «هواخوری»، جدیدترین نمایشنامه خود را به صحنه خواهد آورد.  

«هواخوری»، خرداد ۱۴۰۳ در یکی از سالن‌های نمایشی تهران روی صحنه خواهد رفت. این اثر نمایشی هم‌اکنون پس از دریافت مجوز، روز‌های تمرین را پشت سرمی‌گذارد.  

صحرا فتحی، نویسندگی، کارگردانی، بازیگری و تهیه‌کنندگی نمایش‌های «مار بازی»، «پونز»، «شبکاری»، «تئاتر بد»، «آوازه خوان طاس»، «ولپن»، «دکلره»، «سرگرم خودت بودی»، «آتن، مسکو»، «خانه زاد» و...  همچنین فیلم‌های کوتاه «زنی که شاعر بود»، «به دریا خوش آمدی» و «بلعیده شده» و نگارش چند فیلمنامه بلند را در کارنامه هنری خود دارد.  

این بازیگر و کارگردان با نمایش‌های «دکلره» و «شبکاری» هم در شهر‌های مختلف کانادا نیز به اجرا پرداخته است.

صحرا فتحی جایزه بهترین فیلم خارجی در نهمین دوره جشنواره فیلم زنان کالیفرنیا آمریکا با فیلم «زنی که شاعر بود» را دریافت کرده است همچنین در هفتاد و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن حضور داشته و از ده جشنواره مطرح بین‌المللی جایزه بهترین بازیگر و کارگردانی را دریافت کرده است.

اطلاعات تکمیلی نمایش «هواخوری» به‌زودی منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «هامون» داریوش مهرجویی به تئاتر می‌آید/ زنده نگه‌داشتن یاد بزرگان
  • (تصاویر) بازدید دیوید کامرون از موزه فرش ترکمنستان
  • توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم
  • جای خالی صالحی امیری در کمیته ملی المپیک
  • بزرگداشت روشنفکری که متفاوت بود
  • اختتامیه نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های عروسکی
  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • ۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت
  • ۶ سال زندگی با «در انتظار گودو»!/ بازی با زمان بر صحنه تئاتر