Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@15:06:25 GMT

سلول دفن پسماند آرادکوه تعریض می شود

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۵۸۲۰۷

سلول دفن پسماند آرادکوه تعریض می شود

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مدیریت پسماند، رضا عبدلی از تعریض، آماده‌سازی و لایه‌گذاری هشت هزار متر مربع GCL ( نوعی عایق رس ریز دانه) در سلول دفن بهداشتی بیمارستانی مجتمع پردازش و دفع آرادکوه خبر داد.
وی با بیان این که براساس قانون، کلیه پسماندهای عفونی و زیان‌آور ناشی از بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی، آزمایشگاه‌های تشخیص طبی و سایر مراکز مشابه در زمره پسماندهای پزشکی (بیمارستانی) قرار می‌گیرند، تصریح کرد: این دسته از پسماندها از جمله پسماندهای ویژه محسوب شده و به شرایط خاصی جهت جمع‌آوری، حمل و دفع نیاز دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عبدلی با اشاره به این که ماده هفت قانون مدیریت پسماند به صراحت تولیدکنندگان را مسئول مدیریت اجرایی پسماندهای بیمارستانی خود معرفی کرده است افزود: اداره و تدبیر این نوع از پسماندها در حیطه وظایف شهرداری نیست.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گفت: با توجه به این که در حال حاضر متولی‌ این امر مشخص نشده؛ سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران بارگیری، حمل و دفع پسماندهای گندزدایی شده توسط تولیدکنندگان را بر عهده گرفته است.
عبدلی تصریح کرد: روزانه 100تن پسماند پزشکی در تهران تولید می شود و ظرفیت پذیرش این پسماندها در مجتمع پردازش و دفع آرادکوه افزایش می یابد.
وی گفت: با گذشت 10سال از زمان تاسیس سلول دفن بهداشتی پسماندهای بیمارستانی، نیاز به افزایش حجم این سلول جهت دفع پسماندهای پذیرش شده احساس شد؛ لذا از ابتدای امسال مطالعات و برنامه‌ریزی‌های اولیه جهت گسترش حجم سلول دفن بهداشتی این مجتمع آغاز گردید.
مدیر عامل سازمان مدیریب پسماند خاطر نشان کرد: این موضوع که نفوذ شیرابه ناشی از پسماندهای انباشته شده در مراکز دفن از جمله معضلاتی است که علاوه بر آلودگی آب‌های زیرزمینی موجب انتشار گازهای نامطبوع و آلاینده نیز می شود افزود: امروزه استفاده از لندفیل (خاک چال) به دلیل زه کشی مناسب و ایزولاسیون بستر از جمله فناوری‌های مورد استفاده جهت دفن بهداشتی پسماندها به ویژه پسماندهای بیمارستانی در کلان‌شهرها محسوب می‌شود.
وی در پایان گفت: عملیات آماده‌سازی و لایه‌گذاری هشت هزار مترمربع G.C.L سلول دفن بهداشتی مجتمع آرادکوه از خرداد ماه امسال آغاز و طی 2 ماه به پایان رسید و پیش بینی شده است که با اتمام این عملیات، سلول جدید تا 2 سال آینده پاسخگوی مدیریت و امحای پسماندهای بیمارستانی شهر تهران باشد.
تهرام/1735 / 1539
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت آلودگی آب بهداشتی و درمانی روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری قانون رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۸۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باتری‌های لیتیومی از پسماندهای خطرناک شیمیایی فلز لیتیوم تولید شد

فردین علیزاده، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فعال در زمینه بازیافت پسماندهی خطرناک صنعتی و مستقر در پارک علم و فناوری تربیت‌مدرس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره خطوط تولید «باتری‌های لیتیومی» گفت: ایده تولید باتری‌های لیتیومی، به‎عنوان یک محصول بازیافتی، از جایی آغاز شکل گرفت که بازیافت لیتیوم به‌عنوان یک فلز خطرناک برای محیط‌زیست، مسئله حیاتی تلقی شد.

وی در همین راستا افزود: لیتیوم داراری فلزاتی سنگینی از جمله کُبالت و نیکل است که پسماند آن برای طبیعت، بسیار خطرناک بوده و به یک روش اصولی برای بازیافت نیازمند است.

علیزاده درباره ابداع شیوه نوین بازیافت فلز لیتیوم توسط متخصصان این شرکت دانش‌بنیان توضیح داد: تکنولوژی مورد استفاده توسط تیم متخصصان که در نهایت لیتیوم را به باتری، تبدیل می‌کند، هیچ‌گونه پساب مضر و خطرناکی برای طبیعت ندارد.

این فناورحوزه مواد شیمیایی به فناوری‌های به‌کار گرفته‌شده در فرآیند تولیدباتری‌های لیتیومی اشاره کرد و ادامه داد: زمانی که مواد شیمیایی اساس کار یک چرخه تولید قرار می‌گیرند، نمی‌توان گفت از یک فناوری خاصی استفاده کرده‌ایم.

وی افزود: در فرآیند تولید باتری‌های لیتیومی، عوامل موثری مانند دما، زمان و مواد شیمیایی گوناگون، تاثیرگذار هستند که تعیین فرمول تولید و نحوه چگونگی به‌کارگیری آنها، توسط کارفرما تعیین می‎شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان درخصوص کاربرد باتری‌های لیتیومی در صنایع گوناگون اضافه کرد: این باتری‌های لیتیومی، برای صنایع تولید اسباب‌بازی، خودرو‌های الکترونیکی و تولید گوشی موبایل و به‌طورکلی هر صنعت یا چرخه تولیدی که نیاز به باتری دارد، می‌توان از باتری‌های لیتیومی بازیافتی استفاده کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۵۰۰۰ میلیارد ریال پروژه در راه‌های دشتستان فعال است
  • انتقال مجموعه آرادکوه نیازمند عزم جدی متولیان امور است
  • تعیین تکلیف سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه در گام‌ نهایی
  • «اصپاک» در شهر اصفهان ۱۳ هزار مشترک دارد/ بیش از ۱۰ هزار خانه بیمه آتش‌سوزی شد
  • تئاتر زمین پاک در مدارس یزد اجرا شد
  • راهکارهای اقتصاد دایره‌ای برای بهینه‌سازی مدیریت پسماند
  • پیاده‌روی چهارراه عضد اراک تعریض می‌شود
  • باتری‌های لیتیومی از پسماندهای خطرناک شیمیایی فلز لیتیوم تولید شد
  • نظارت بر حمل و نقل پسماندهای ویژه در شهرستان کرج
  • معضل کشت‌های زیرپلاستیکی در همدان و آلودگی محیط زیست