Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@00:24:37 GMT

وزیر نیرو: پرونده خاموشی‌ها بسته شد

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۶۱۴۰۱

به گزارش اکوفارس به نقل از مهر، رضا اردکانیان وزیر نیرو ظهر امروز(چهارشنبه) در حاشیه نشست هیات دولت با اشاره به خاموشی‌های اخیر در کشور، اظهار داشت: از روز جمعه ۱۹ مردادماه، خاموشی صفر داشتیم و با توجه به کاهش دما، پیش‌بینی می کنیم، در این فصل پرونده خاموشی‌ها بسته شود.

وی افزود: همراهی مردم به نحوی بود که پیش‌بینی می‌کردیم با روال طبیعی، ۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ درصد رشد مصرف داشته باشیم اما این میزان به ۲.۸ رسید. در مجموع به دلیل کم بارشی سال آبی و کم شدن سهم نیروگاه های برق‌آبی در تولید برق و از طرف دیگر افزایش مستمر دمای هوا، ۳۴ روز خاموشی داشتیم.

اردکانیان تصریح کرد: برای پیک گرمای سال ۹۸ برنامه‌ریزی کرده‌ایم و طی روزهای آینده این برنامه را به هیات وزیران ارائه خواهیم داد. پیش‌بینی ما این است که تجربه امسال به نحو موثرتری برای سال آینده به کار گرفته شود.

وی اظهار داشت: با فرض اینکه سال آبی ۹۸-۹۷ به لحاظ میزان بارش، مشابه سال قبل باشد، پیش بینی ما این است که به حدود ۹ هزار مگاوات برق بیشتر برای دوران اوج مصرف در تابستان سال ۹۸ نیاز خواهیم داشت.

اردکانیان با اشاره به مدیریت مصرف گفت: مدیریت مصرف مجموعه اقداماتی را در برخواهد گرفت که از جمله همراهی صنایع بزرگ برای از مدار خارج کردن برخی واحدها بدون خدشه وارد شدن به تولید است. همچنین تغییر ساعات اداری و خاموش نگه داشتن چاه های کشاورزی در ساعات اوج بار، تجارب خوبی بود که امسال و سال های قبل آن را تجربه کردیم.

وزیر نیرو اظهار داشت: تجهیزاتی هم باید فراهم شود که می‌تواند به کاهش مصرف برق کمک کند، از جمله تغییر لامپ‌ها که برای تولید چند میلیون از این لامپ‌ها، برنامه ریزی کرده‌ایم. همراهی مردم و البته تشویق پرمصرف‌ها به گرویدن به گروه خوش مصرف‌ها، راه‌های دیگری است که برای کاهش مصرف برق پیش بینی شده است.

اردکانیان تاکید کرد: یکی از این موارد تشویقی، اصلاح تعرفه پرمصرف هاست که برای این هم برنامه ریزی کرده ایم و پیشنهادات آن آماده شده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۱۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با سفر رئیس‌جمهور به سریلانکا طرح چندمنظوره سد و نیروگاهی افتتاح می‌شود

علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو گفت: فردا با سفر رئیس‌جمهور به سریلانکا طرح چندمنظوره سد و نیروگاهی که توسط مهندسان ایرانی اجرا شده افتتاح می‌شود.

وی افزود: ارزش این طرح بیش از ۵۰۰ میلیون دلار است که دولت سریلانکا آن را تامین مالی کرده است. در این طرح ۲ سد بتنی-غلطکی و ۲۴ کیلومتر تونل اجرا شده که آب را از رودخانه‌های پرآب سریلانکا به مناطق کشاورزی منتقل می‌کند. 

وزیر نیرو همچنین تاکید کرد: همچنین یک تونل عمودی با ارتفاع ۶۱۸ متر، نیروگاه ۱۲۰ مگاواتی و خطوط انتقال آن شامل این طرح هستند. سالن تولید نیروگاه در عمق ۷۵۰ متری زمین قرار دارد.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • نودل برای کودکان؛ ممنوع!
  • پیش‌بینی ما از منافع وقف در سال جاری ۲۰ همت است/ هزینه چهار هزار میلیارد تومان برای نیات واقفان
  • افزایش ۶ درصدی مصرف برق
  • جایگاه ایران در تکنولوژی سدسازی بین کشور‌های جهان
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • فوری | مربی تیم ملی، سرمربی تراکتور شد | تصمیم غیرمنتظره؛ پرونده یحیی بسته نشده!
  • با سفر رئیس‌جمهور به سریلانکا طرح چندمنظوره سد و نیروگاهی افتتاح می‌شود
  • اوکراین: روسیه به مناطق غیرقابل پیش بینی حمله خواهد کرد
  • پرونده مرگ خانم بازیگر بسته شد
  • پرونده مرگ خانم بازیگر بار دیگر بسته شد