Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@05:21:32 GMT

۶۰ درصد از مبلغ زکات به فقرای منطقه پرداخت می شود

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۶۱۴۵۸

۶۰ درصد از مبلغ زکات به فقرای منطقه پرداخت می شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید رضا تقوی امروز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه موقعیت جغرافیایی استان کرمانشاه را یکی از استانهای بسیار مهم کشور معرفی کرد و اظهار داشت: موقعیت جغرافیایی این استان بر اهمیت این موضوع افزوده است.

رئیس شورای عالی زکات کشور گفت: مردم غیور و با فضیلت این استان که در فراز و نشیب های کشور همواره پشتیبان انقلاب، اسلام، مراجع تقلید و حوزه های علمیه بوده و از امام و رهبری تبعیت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به چهره های فرهنگی، علما، متفکرین و شعرای نامی استان خاطر نشان کرد: مقاومت مردم در جبهه جنگ و جهاد و تعداد شهدای این استان سند گویایی برای رشادتهای مردم این مرز و بوم است.

رئیس شورای عالی زکات کشور در ادامه شورای عالی زکات را متصدی سیاست گذاری زکات اعلام کرد و افزود: تعدادی از وزرا از جمله وزیر کشور، وزیر اقتصاد و دارایی، رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز عضو شورای عالی زکات هستند.

وی ادامه داد: روحانیون بخشی از کار تبلیغ و ترویج زکات و فرهنگسازی را بر عهده دارند که در این زمینه با اعزام به روستاها به ترویج زکات می پردازند و زکات را جمع آوری و توزیع می کنند.

آیت الله تقوی اظهار داشت: از طرف شورای عالی زکات مشخص شد که باید ۶۰ درصد از مبلغ زکات به فقرای منطقه پرداخت شود که در برخی نقاط حتی به بیش از ۷۰ درصد نیز رسید.

وی اذعان داشت: همچنین ۱۰ درصد از زکات سهم فرهنگ و ۲۰ درصد نیز سهم کارهای عمرانی منطقه از جمله ساخت مسجد، درمانگاه است.

رئیس شورای عالی زکات کشور تاکید کرد: از محل درآمدهای زکات حتی یک ریال بابت حق الزحمه به عاملین زکات پرداخت نمی شود.

وی گفت: در حکومت اسلامی با عنایت به اینکه زکات  باید حتما گرفته شود اما اجبار و اکراه در این مورد نیست و نظر ولی فقیه بر این است که در این راستا فرهنگسازی شود که مردم با میل خود اقدام به این امر الهی کنند.

آیت الله تقوی یکی از نهادهای فعال در امر بازسازی مناطق زلزله زده را جهادکشاورزی معرفی کرد و ابراز داشت: در این راستا تلاشهای بسیاری از جمله بازسازی و تکمیل ۳۵ هزار هکتار از سیستم آبیاری باغات و زمین های آسیب دیده، پرداخت وام به دام های سبک و سنگین، پرداخت خسارت شیلات از جمله آن اقدامات است.

کد خبر 4375670

منبع: مهر

کلیدواژه: خبرگزاری مهر زکات کرمانشاه مردم علیه احتکار روز خبرنگار خبرگزاری مهر کرمانشاه بوشهر گرگان شهرکرد مشهد شیراز احتکار بیرجند خطبه های نماز جمعه یاسوج مجلس شورای اسلامی سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۱۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور

حجت‌الاسلام مهدی متقی‌فر گفت: پارسال ۹۰۶ هزار و ۹۶۸ نفر متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج بودند که از این تعداد ۸۶ درصد تسهیلات خود را دریافت کردند و ۱۴ درصد باقیمانده در نوبت دریافت هستند.

او افزود: سال گذشته ۱۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج از سوی بانک‌های عامل به متقاضیان پرداخت شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوان اظهار امیدواری کرد با تدبیر بانک مرکزی، امسال شاهد ایجاد صف‌های طولانی برای دریافت وام ازدواج در کشور نباشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • تصویب سند هوش مصنوعی در کشور به کجا رسید؟
  • ۱۲۷ هزار نفر عضو شورا در کشور وجود دارد
  • بازدید دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد کشور ازغرفه منطقه آزاد اروند در نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • راه سنجش موفقیت هر مجموعه مشارکت مردم در فعالیت‌های آن است
  • اعضای شورا در سختی‌ها کنار مردم است
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها