Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- رونق قاچاق بنزين و گازوييل به کشورهاي همسايه که به خريد و فروش کارت سوخت انجاميده است، هشدار شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي درباره غيرقانوني بودن اين روند و برخورد قانوني با متخلفان را به همراه داشت.

به گزارش ايرنا، در روزهاي اخير برخي ادعاها مبني بر خريد و فروش کارت سوخت توسط افراد سودجو منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گفته مي شود هدف اصلي سودجويان، استفاده از اين کارت سوخت ها براي قاچاق بنزين و گازوييل به کشورهاي همسايه است؛ در واقع قاچاقچيان از کارت هاي سوخت متعدد استفاده مي کنند تا شناسايي نشوند.
در ماه هاي اخير به علت افزايش نرخ دلار، اختلاف قيمت انواع سوخت در ايران و کشورهاي همسايه به شدت افزايش يافته که اين موضوع باعث رونق دوباره قاچاق شده است.
آمار دقيقي از ميزان قاچاق سوخت وجود ندارد اما گزارش ها از رونق کار قاچاقچيان در مرزهاي غربي و شرقي کشور حکايت دارد.
بر اين اساس، شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران در اطلاعيه‌اي هشدار داد: در پي انتشار برخي اخبار و شايعه ها مبني بر خريد و فروش کارت‌هاي هوشمند سوخت از سوي برخي افراد سودجو به اطلاع مي‌رساند هر نوع خريد و فروش کارت سوخت، غيرقانوني است و در اين زمينه با متخلفان برخورد قانوني مي‌شود.
در اين اطلاعيه آمده است: در صورتي که تعداد غيرمتعارف کارت سوخت توسط اشخاص حمل شود قابل پيگرد قانوني از سوي سازمان‌هاي ذي‌صلاح است.
«کارت‌هاي هوشمند سوخت، فاقد تاريخ انقضا و براي هميشه قابل استفاده است و شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي هيچ برنامه‌اي براي تعويض و جايگزيني کارت‌هاي هوشمند سوخت ندارد».
به گزارش ايرنا، چندي پيش خبري درباره وجود 70 هزار کارت سوخت قاچاق گازوييل در يک استان شرقي کشور منتشر شد.
بيش از 11 سال از آغاز نصب تجهيزات سامانه هوشمند سوخت در جايگاه‌هاي عرضه مي‌گذرد و به گفته مديرعامل شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي، 21 ميليون کارت بنزين براي خودروهاي سراسر کشور صادر شده است.
اکنون هر ليتر بنزين معمولي به صورت تک نرخي يک هزار تومان از طريق کارت سوخت به فروش مي رسد.
اقتصام*2022*1961*
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۳۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موتور سواران هنگام سوخت گیری به این نکات توجه کنند (فیلم)



منبع:پیج afshin__fallahzadeh

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: انفجار مهیب نفتکش حامل بنزین در آمریکا (فیلم) آتش‌سوزی مهیب قطار حامل بنزین در آمریکا (فیلم) انفجار مرگبار یک منزل مسکونی در مجیدیه تهران (فیلم)

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام یک کارت جدید بانکی با امکان سرمایه‌گذاری هوشمند
  • کلاهبرداری با کارت سوخت در پمپ بنزین ها | بپا سوخت ندی!
  • هشدار به دارندگان گواهینامه رانندگی؛ خرید و فروش نکنید!
  • کشف محموله ۴ میلیاردی قاچاق دخانیات در قشم
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟
  • «کارت هوشمند حج»؛ فناوری جدید عربستان برای حجاج
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟!
  • موتور سواران هنگام سوخت گیری به این نکات توجه کنند (فیلم)
  • نبود سبد سوخت یکی از دلایل ناترازی بنزین
  • بازگشت بنزین مرگبار به چرخه سوخت