Web Analytics Made Easy - Statcounter

 پروژه شناسایی و ارزیابی منابع شیل گازی در ناحیه لرستان به همت مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، پژوهشگاه صنعت نفت و یک مشاور خارجی و با حمایت مالی مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت انجام و نتایج آن در سمیناری بررسی شد. در پروژه «شناسایی و ارزیابی منابع شیل گازی در توالی‌های رسوبی ژوراسیک میانی تا کرتاسه زیرین در ناحیه لرستان»، سازندهای گرو و سرگلو در این ناحیه به عنوان هدف مطالعات اکتشافی منابع شیل گازی براساس اطلاعات زمین‌شناسی ناحیه‌ای و مطالعات اکتشافی قبلی در ۴۶ ماه بررسی و مناطق و افق‌های با قابلیت تولید گاز از توالی‌های مورد مطالعه معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در اجرای فاز دوم این طرح پژوهشی، به روش‌های دقیق‌تر حفاری‌های افقی و شکست هیدرولیکی سازندهای هدف و اجرای فاز میدان پرداخته خواهد شد. بر اساس این گزارش، به تمامی سنگ‌های رسوبی ریزدانه که توانایی تولید و ذخیره هیدروکربن گازی و قابلیت شکست برای تولید این گاز را دارا باشند، شیل گازی اطلاق می‌شود. این منابع سیستم نفتی کاملی را شامل می‌شوند، به‌طوری که خود سنگ منشا، مخزن و پوش سنگ را در بر می‌گیرد. با پیشرفت در روش‌های حفاری و تکمیل چاه، به‌ویژه حفاری افقی و شکست هیدرولیکی و تغییرات زیاد در اقتصاد انرژی دنیا، منابع شیل گازی از نظر اقتصادی در کشورهای دارای فناوری‌های مربوطه، به‌ویژه آمریکا مقرون به صرفه شده‌اند. به همین دلیل مطالعات گسترده‌ای در نقاط مختلف دنیا روی این منابع انجام شده است. به دلیل حجم بسیار زیاد این منابع و عوارض زیست محیطی کمتر گاز نسبت به نفت و زغال سنگ، پیش‌بینی می‌شود این منابع سهم بزرگی از انرژی جهان را در آینده نزدیک تامین کنند. 

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۳۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیمابخش تصویری خبرگزاری «آسوشیتدپرس» تصویر دوربین مداربسته را از حمله پهپادی به یک میدان گازی در «سلیمانیه» عراق پخش کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمله پهپادی به میدان گازی «خور مور» در سلیمانیه در شمال عراق، چهار نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند. هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفت.

وزارت برق منطقه ای کردستان عراق، از تعلیق تولید گاز و از دست دادن ۲۵۰۰ مگاوات تولید برق خبر داد.

حمله موشکی به همین میدان گازی در ماه ژانویه باعث آسیب به زیرساخت‌ها و قطعی گسترده برق شد.

دیگر خبرها

  • چگونه بهترین روش کاشت مو مناسب با خودمان را پیدا کنیم
  • اعلام نتایج بررسی اولیه پذیرش بدون آزمون دکتری دانشگاه تهران
  • شناسایی ۳۳ مورد سه قلوزایی در لرستان
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • کشف نقوش صخره‌ای جدید در ورزقان
  • انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • بازاندیشی نظری و روشی در شناخت کلان مفهوم عدالت اجتماعی
  • حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق