Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-30@13:52:22 GMT

تخریب 200 مسجد در غزه

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۶۴۰۰۰

تخریب 200 مسجد در غزه

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی؛ در این مستند بر اساس آماری که گفته می شود، در ابتدای انتفاضه در سال 2000 حدود 500 مسجد موجود بوده که در سال 2014 تقریباً به 1000 مسجد رسیده که صدها هزار مسلمان روز و شب در آن فریضه نماز را به جای می¬آورند. صدها سال برادری بین مسلمانان و مسیحیان در فلسطین موجب شده است تا بین مساجد و کلیسا ارتباط صمیمانه و نزدیکی برقرار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوج این برادری در زمان شدت گرفتن جنگ غزه در سال 2014 به نمایش گذاشته شد؛ هنگامی که کلیساها به پناهگاهی برای هزاران فلسطینی تبدیل شدند.

در جریان جنگ غزه حدود 200 مسجد بر سر نمازگزاران تخریب شده است، اما کماکان مساجد به عنوان نماد کانون های مقاومت فلسطینیان در غزه به شمار می آید و همه این موارد و مورد هدف قرار دادن مکان های عبادت در غزه در سکوت جامعه بین المللی صورت گرفته است.

مستند «اسرائیل بدون مجازات: تخریب مساجد» (Israel Unpunished: Destruction of Mosques) محصول سال 2014 واحد مستند شبکه پرس تی وی، به نویسندگی و کارگردانی ماجد جندیا Majed Jendia پنج شنبه 25 مرداد ماه در مدت زمان 25 دقیقه ساعت 16:30 به وقت تهران از شبکه هیسپان تی وی پخش و تکرار این مستند جمعه ساعت 7:30 به روی آنتن می رود.

279 / 28 مستند تخریب مسجد غزه رژیم صهیونیستی هیسپان تی وی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: مستند تخریب مسجد غزه رژیم صهیونیستی هیسپان تی وی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۴۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش مستند «مسئله حجاب» از شبکه یک

مستند «مسئله حجاب» امشب همزمان با سالگرد شهادت استاد مطهری روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مستند «مسئله حجاب» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدرضا آزادخاطر همزمان با سالگرد شهادت استاد مرتضی مطهری، امشب ساعت 18:45 از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

این مستند محصول مشترک موسسه اندیشه شهید آوینی و شبکه یک سیما است که تلاش دارد ضمن بازخوانی دیدگاه‌های شهید مطهری نسبت به مقوله حجاب، نسبت آن با چالش‌های امروز جامعه ایرانی را نیز به تصویر بکشد.

ویژه برنامه‌های تلویزیون در روز معلم

مستند «مسئله حجاب» روایتگر چالش‌های مرتبط بــا نقش زنان در جامعه ایرانی طی دهه‌های گذشـته است.

استاد شهید مرتضی مطهری از اسلام‌شناسان و متفکران برجسته شیعه بود که در شامگاه روز سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1358 پس از پایان جلسه درس، در خیابان امین‌الدوله هدف گلوله یکی از افراد گروه فرقان قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان طرفه به شهادت رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پخش مستند «مسئله حجاب» از شبکه یک
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • پخش مستند «ابوجهاد» از شبکه مستند
  • «بیگانه» در آنتن شبکه ۳ دیده ‌می‌شود
  • مستند «ابوجهاد» از شبکه مستند پخش می‌شود
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی