Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، اسدالله هادی‌نژاد، معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدرگفت: مجموع کشفیات چهارماه و سه هفته‌ای سال جاری 319 تن است که از این مقدار 18 هزارو 881کیلوگرم آن مربوط به هفته اخیر است. کشفیات سال جاری ( 4 ماه و سه هفته مردادماه) به شکل غیر رسمی 3 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: بیشترین حجم مواد مکشوفه از مجموع 18 هزارو 881کیلوگرم، مربوط به تریاک به میزان 17 هزارو 364کیلوگرم بوده است که 92 درصد مجموع کشفیات را شامل می‌شود.

این مقام مسئول در ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان داشت: همچنین از این میزان، 919 کیلوگرم حشیش، 132 کیلوگرم هروئین، 81 کیلوگرم مرفین،‏‏ 40 کیلوگرم شیشه، 1965 کیلوگرم مواد پیش‌ساز، 7742 عدد قرص روانگردان و 343 کیلوگرم سایر مواد کشف و ضبط شده است.

هادی‌نژاد با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی 1417 فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره 13.3 کیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است.

وی اظهار داشت: از مجموع 1965 لیتر مواد پیش ساز مکشوفه در این مقطع 1500 لیتر مربوط به سیستان و بلوچستان و  377  لیتر مربوط به استان تهران و  مابقی مربوط به استان یزد و البرز است.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان داشت: از مجموع 7742  عدد قرص‌های روانگردان مکشوفه در این مقطع، بیشترین تعداد به ترتیب با 3080  عدد مربوط به استان آذربایجان شرقی، 2914 عدد استان هرمزگان، 759 عدد استان فارس و مابقی مربوط به استان‌های آذربایجان غربی، البرز، همدان، تهران، اردبیل، لرستان، ایلام و خراسان شمالی است.

هادی‌نژاد افزود: از مجموع 1651 عدد قرص‌های روانگردان مکشوفه در این مقطع، بیشترین تعداد به ترتیب با 850 عدد مربوط به استان آذربایجان غربی، 466 عدد استان گلستان، 152 عدد استان گیلان و مابقی مربوط به استان‌های البرز، تهران و همدان است.

وی با بیان اینکه بالغ بر 87 درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به شش استان کشوراست،‌ اظهار داشت: بیشترین حجم کشفیات با 10 هزارو 217کیلوگرم مربوط به استان سیستان و بلوچستان است که معادل 54 درصد کشفیات کشور است و کرمان با 2139 کیلوگرم، هرمزگان با 1291 کیلوگرم، اصفهان با 1072 کیلوگرم، خراسان جنوبی با 1003 کیلوگرم و یزد با 751 کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: سهم کشفیات 3 استان اولویت دار حوزه مقابله در شرق کشور یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان از کشفیات کل کشور در هفته مذکور  62.2 درصد است.

وی گفت: طی این مدت، 179 دستگاه خودرو ، 29 دستگاه موتور سیکلت، 10 قبضه سلاح و 34 دستگاه موبایل توقیف شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۴۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴ کیلوگرم تریاک در بردسکن کشف شد

سرهنگ محمود مختاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی سودجو قصد انتقال مقادیر قابل توجهی مواد مخدر از محورهای مواصلاتی بردسکن را دارد، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

فرمانده انتظامی بردسکن افزود: مأموران انتظامی حین کنترل خودروهای عبوری محور خلیل آباد به بردسکن به یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ به رانندگی مردی جوان مشکوک و دستور ایست را برای راننده خودرو صادر کردند.

وی گفت: مأموران انتظامی در بازرسی خودرو ۱۴ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک را از متهم کشف کردند.

مختاری ا اشاره به دستگیری یک متهم در این زمینه خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

کد خبر 6097660

دیگر خبرها

  • ۲۸ کیلوگرم تریاک با پوشش بار گوجه در اصفهان کشف شد
  • کشف ۱۰۰ کیلوگرم تریاک جاسازی‌شده در بار هندوانه
  • عدم همخوانی میزان کشفیات با ارزش بازار قاچاق پوشاک
  • تعیین‌تکلیف ۱۷۰ خودروی توقیفی ‌مبارزه با مواد مخدر در اصفهان
  • هشدار ستاد مبارزه با قاچاق کالا به صاحبان مالها
  • ۱۴ کیلوگرم تریاک در بردسکن کشف شد
  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین از ۳ خودرو در ارومیه
  • ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه کشف شد
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه