Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@23:15:49 GMT

بیش از 50 کشور دررشته رزم گیلما فعالیت دارند

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۶۵۸۸۹

بیش از 50 کشور دررشته رزم گیلما فعالیت دارند

رشت - ایرنا - رئیس هیات کونگ فو و هنرهای رزمی استان گیلان گفت: رشته رزم گیلما برگرفته از کشتی گیله مردی گیلان و کشتی میس میسی غرب مازندران در بیش از 50 کشور جهان فعالیت دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، عصر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گیلان اظهار داشت: هم اینک گیلان قطب برتر این رشته در کشور محسوب می شود و قهرمانان ارزنده ای نیز دارد و در رقابت های کشوری در بخش مردان عنوان قهرمانی و در بخش بانوان مقام نایب قهرمانی کشور را کسب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: خوشبختانه کونگ فو و هنرهای رزمی گیلان طی دو سال اخیر رشد خوبی داشته و در فدراسیون نیز از رتبه 28 به 11 ارتقاء یافته و پیش بینی ما این است که در پایان سال جاری بتوانیم جزء 10 استان برتر کشور باشیم.
وی به سایر فعالیت های مهم این هیات نیز اشاره و اضافه کرد: سال گذشته برای اولین بار موفق به حضور در رقابت های بین المللی در جمهوری آذربایجان برگزار شدیم که کونگ فوکاران شایسته گیلان توانستند با اقتدار مقام قهرمانی را کسب کنند.
رئیس هات کونگ فو و هنرهای رزمی گیلان که از آذر 95 این هیات را دراختیار گرفته ، اضافه کرد: همچنین یکدوره بازآموزی داوری این رشته با شرکت بیش از 80 مربی کوگ فو از شهرهای مختلف برگزار کردیم .
وی به ورزشکاران سازمان یافته این هیات نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در پایان سال 95 آمار ورزشکاران سازمان یافته این هیات حدود 400 ورزشکار بوده که این رقم هم اینک به بیش از دو هزار ورزشکار افزایش یافته که به طور حتم این تعداد نیز افزایش خواهد یافت.
یکی از اعضای هیات رئیسه کونگ فو نیر در ادامه این جلسه بیان کرد:خوشبختانه گیلان دارای استعداد بسیار خوبی در رشته های رزمی به خصوص در کونگ فو است و ورزشکاران، مربیان و داوران زبده ای در این رشته فعالیت دارند.
مهیار سماکچی افزود: هدف اول ما ثبات مدیریتی در این هیات بوده و پس از آن نیز از تمامی ییشکسوتان این رشته دعوت شد تا در پیشرفت این رشته به مسئولان هیات کمک کنند که خوشبختانه کونگ فو در مدت دو سال اخیر رشد قابل قبول و پیشرفت محسوسی داشت.
وی اضافه کرد: علاوه بر حضور قدرتمتد کونگ فو گیلان در بخش آقایان، خوشبختانه در بخش بانوان نیز فعالیت بسیار خوب است و سمیه پژوهان یکی از ورزشکاران گیلانی در مسابقات کشوری موفق به کسب عنوان قهرمانی شد و پس از حدود 10 سال توانست مدال طلا را برای جامعه بانوان کونگ فو گیلان به ارمغان بیاورد.
نشست خبری مسئولان هیات کونگ فو استان گیلان با حضور رئیس ، دبیر و هیات رئیسه این هیات و تعدادی از خبرنگاران در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان گیلان در رشت برگزار شد.
7285 /۶۰۳۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش كونگ فو گيلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۵۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است

به گزارش خبرنگار مهر، امیر حسین طاهری بعد از ظهر چهارشنبه طی نشستی با جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان عرصه رسانه شهرستان فومن اظهار کرد: تأثیر مؤلفه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در تمام زوایای جامعه مشهود است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه نگاه مطالبه گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول آفرین است، گفت: نقش اصحاب فرهنگ و هنر در پیشبرد برنامه‌های فرهنگی و هنری جامعه بی بدیل است.

وی با بیان اینکه به تصویر کشیدن هنر، صحبت از یک واقعیت و حقانیت است، افزود: هنر در تمام عرصه‌ها راهگشا و اثرگذار بوده و به دلیل ریشه گرفتن از حقانیت، قابل پذیرش و حائز اهمیت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر تولیدات هنری در اجرای قرارگاه «شهید آوینی» در استان ادامه داد: این طرح با ردیف بودجه مشخص که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۲۰ فروردین همزمان با سالروز شهادت شهید آوینی آغاز شده و تا ۲۰ خردادماه سال جاری مرحله نخست آن اجرایی می‌شود.

طاهری با اشاره به اینکه ۵۰ میلیارد ریال برای تقویت پروژه‌ها و برنامه‌های فرهنگی استان گیلان تعیین شده است، تصریح کرد: باید ارزش و جایگاه والای هنر را در رشته‌های مختلف درک کرده و برای توسعه و اعتلای نام فرهنگ و هنر استان گام‌های جدی برداریم.

وی با تشریح فعالیت‌های کانون‌های مساجد به طرح «هزار مشعل» اشاره کرد و افزود: «هزار مشعل» به واسطه فعالیت قریب به ۱۰۰۰ کانون در استان گیلان طراحی شده و در قالب این طرح هر کانون به مانند یک مشعل در فعالیت‌های فرهنگی محسوب شده است.

کد خبر 6088049

دیگر خبرها

  • بسته شدن پرونده مرحله نخست کنکور در گیلان
  • استقبال ازنخستین بانوی المپیکی تاریخ ورزش آذربایجان‌غربی
  • آغاز ماراتن کنکور سراسری در گیلان
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • بیش از ۸۰۰۰ عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • احداث پایگاه قهرمانی بیلیارد در البرز
  • بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • آزمون کنکور سراسری فردا در گیلان
  • ایجاد زیرساخت هوشمند رصد رشته مقاطع و رشته محل‌های علوم پزشکی
  • داوطلبان زن کنکور سراسری ۲ برابر داوطلبان مرد در گیلان