Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ،حامد رهنمایی شامگاه چهارشنبه در آیین افتتاحیه دومین نمایشگاه آثار منتخب تصویرگری دوسالانه براتیسلاوا در موزه هنرهای معاصر کرمان افزود: حدود چهار ماه گذشته با مدیر اجرایی این آثار گفت و گویی برای اکران آن ها در ایران انجام شد.
وی با اشاره به اینکه نخستین دوره نمایش آثار منتخب تصویرگری دوسالانه براتیسلاوا را در سنندج و دومین آن در کرمان برپا شده ، افزود: پیش بینی می شود تا قبل از ماه محرم این نمایشگاه نیز در اهواز برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رهنمایی اضافه کرد: دوره بعدی این مسابقه شامل بخش انتخاب آثار، سمپوزیوم و کارگاه تصویرسازی در سال 2019 برگزار می‌شود که فراخوان آن در حال توزیع است.
وی تصریح کرد: همزمان با برپایی نمایشگاه آثار، کارگاه تصویرگری با حضور نرگس محمدی برنده‌ سیب طلایی بیست و ششمین جایزه‌ تصویرگری براتیسلاوا برای علاقه‌مندان به تصویرگری کتاب کودک و نوجوان و هنرمندان این حوزه برگزار می‌ شود.
رهنمایی با تاکید بر نقش این قبیل نمایشگاهها در رشد فرهنگی جامعه اظهار داشت : برگزاری ایناقدام های فاخر هنری تعامل همه مجموعه های فرهنگی را می طلبد.
به گفته رهنمایی انتشارات کانون پرورش فکری جدیدترین مجموعه ای است که برای کودکان و نوجوان کار نشر را راهبردی می کند و در این حوزه می توان از تصویرگران کرمانی استفاده کرد.
وی با اشاره به نقش تصویرگران کتاب کودک و نوجوان گفت: به همان اندازه که نویسندگان به حوزه ادبیات کودک کمک می کنند تصویرگران هم با کار خود می توانند در این حوزه نقش آفرینی موثری را داشته باشند.
نمایشگاه آثار منتخب تصویرگری دو سالانه براتیسلاوا عصر امروز (چهارشنبه )با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در موزه معاصر صنعتی کرمان گشایش یافت.
در این نمایشگاه 42 اثر از تصویرگران ایرانی و اسلواک که تاکنون موفق به دریافت جایزه این مسابقه شده‌اند ،در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفته که از میان این آثار 29 تصویرگری از اسلواک و 13 اثر از ایران است.
دوسالانه‌ تصویرگری براتیسلاوا مهمترین رویداد در زمینه‌ تصویرگری کتاب کودک و نوجوان است که با پشتیبانی یونسکو و همکاری شعبه های ملی دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان در کشور اسلواکی برگزار می شود.
استان کرمان بعد از کردستان دومین میزبان این نمایشگاه است که از 24 تا 30 مردادماه جاری در موزه هنرهای معاصر دایر است.
دوسالانه تصویرگری براتیسلاوا زیر نظر دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) هر دو سال یک بار در شهر براتیسلاوا در کشور اسلواک برگزار می‌شود و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان نماینده ایرانی این مسابقه در هر دوره با اعلام فراخوان به ناشران و جمع‌آوری آثار برگزیده تصویرگران ایرانی اقدام به برگزاری نشست داوری با حضور تصویرگران و کارشناسان برگزیده این حوزه می‌کند.
9895/ 5054
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت استان کرمان جامعه کودک و نوجوان محرم یونسکو رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۷۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ حوزه فناوری مهم برای ترویج کارآفرینی و دانش بنیان در میان دانشجویان

یکی از فعالان حوزه کارآفرینی "علوم کشاورزی"، "زیست فناوری"، "نانو" و "علوم زیست پزشکی" را از جمله حوزه های مستعد برای توسعه نوآوری و مقوله کارآفرینی و دانش بنیانی در کشور می‌داند که می‌توان در قالب پایان نامه‌های دانشگاهی اقدام به کارآفرینی در قشر دانشجویان کرد.

مهیار رفیعی فعال کارآفرینی کشور در حوزه‌های کشاورزی و زیست فناوری و دارو در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: موضوع کارآفرینی و دانش بنیان از مهمترین رویکردهای حال حاضر کشور است که با در نظر گرفتن راهبردی بودن این حوزه، نیاز است تا چنین موضوعاتی مورد توجه سازمان‌های ذیربط و مراکز علمی قرار گیرد.

وی افزود: در حال حاضر دانشجویان آن طور که باید از بحث کارآفرینی و دانش بنیان اطلاعی ندارند و بیشتر آنها از مراحل و روال صحیح ارائه ایده تا دانش بنیان شدن، ناآگاه هستند.

رفیعی یکی از راه حل‌های پیش رو برای گسترش و پیشرفت دانش بنیانی و توسعه کارآفرینی در بین دانشجویان را تشویق آنها به سمت نوآوری و ایده‌های نوآورانه در راستای برطرف کردن نیازهای اساسی کشور دانست و یادآور شد: این امر باید از سوی دانشگاه‌ها و در قالب حمایت از پایان نامه‌ها صورت گیرد.

این فعال حوزه کارآفرینی تاکید کرد: از سوی دیگر برای ترویج کارآفرینی در کشور نیاز است تا ایجاد هسته‌های فناور خلاق و روال صحیح شکل گیری آنها به عنوان یکی از سنجه‌های مهم برای پایش وضعیت دانش بنیانی کشور مورد نظر قرار گیرد. عدم توجه به شکل گیری هسته‌های فناور و عدم حمایت آنها موجب خواهد شد که کسب و کارهای نوپا و استارت‌آپی با موفقیت همراه نباشد.

وی "علوم کشاورزی"، "زیست فناوری"، "نانو" و "علوم زیست پزشکی" را از جمله حوزه‌های مستعد برای توسعه نوآوری و مقوله کارآفرینی و دانش بنیانی در کشور عنوان کرد و یادآور شد: در همین راستا باید تعاملات بین سازمانی بیشتر شود ضمن آنکه به دانشگاه‌ها به عنوان نیروی محرکه تولیدملی و دانش بنیان باید نگاه ویژه صورت گیرد تا شاهد رونق کارآفرینی و دانش بنیان در سطح کشور باشیم ضمن آنکه فعالیت هم راستا و همگام دستگاه‌های ذی‌ربط نیز می‌تواند نقش چشمگیری در اعتلا دانش بنیانی و رونق تولید ملی داشته باشد.

رفیعی تاکید کرد: بطور حتم حمایت از موضوع کارآفرینی و دانش بنیان موجب پیشرفت کشور در اکثر زمینه‌ها، رونق اقتصاد ملی و خودکفایی در تولید محصولات راهبردی می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارگان‌زدگی؛ گریبان‌گیر نمایشگاه کتاب است
  • معناهای آشکار و پنهان در پوستر نمایشگاه امسال کتاب تهران
  • کتاب من امام صادق (ع) را دوست دارم روانه بازار نشر شد
  • استقبال کودکان و نوجوانان از آثار مرتبط با امام جعفر صادق (ع)
  • جایگاه میرنوروز از نگاه ملی مغفول مانده است
  • ناشران خارجی به نمایشگاه آمدند
  • عرضه دو تک نگاری خبرنگار ایرانی از افغانستان در نمایشگاه کتاب
  • ۴ حوزه فناوری مهم برای ترویج کارآفرینی و دانش بنیان در میان دانشجویان
  • در مجلس آینده تضارب آرا وجود خواهد داشت
  • برنامه‌های جدید کانون پرورش فکری برای بچه‌ها