Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-07@22:52:27 GMT

۶۰ غیرنظامی و ۱۴۵ نظامی در غزنی کشته شدند

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۶۹۲۱۵

طالبان شب جمعه دست‌کم از سه طرف حملات گسترده‌ای را به شهر غزنی آغاز کردند و بخش‌هایی از این شهر را به تصرف خود درآوردند. تا دیروز جنگ به گونه شدید در این شهر ادامه داشت.

مقام‌های امنیتی در وزارت دفاع و وزارت کشور به بی‌بی‌سی گفتند که اکنون جنگجویان طالبان را از شهر بیرون رانده‌اند.

یک منبع امنیتی که خواست نامش در گزارش درج نشود، می‌گوید در جریان پنج روز جنگ در این شهر دست‌کم ۶۰ غیرنظامی و ۱۴۵ نظامی کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین گفت تلفات مخالفان مسلح در این شهر به ۵۳۳ کشته و زخمی رسیده است.

عارف نوری، سخنگوی والی غزنی نیز امروز چهارشنبه گفت تاکنون ۳۵ جسد غیرنظامی را شناسایی کرده‌اند که اکثریت آنها زنان و کودکان هستند.

اما او تایید می‌کند که آمار تلفات از این رقم بیشتر است.

همچنین این مقام افغان افزود که هیاتی از ریاست جمهوری به غزنی فرستاده شده، تا خسارات و تلفات غیرنظامی بررسی شوند.

در جریان درگیری‌ها در شهر غزنی تمام مغازه‌ها در این شهر بسته و ارتباطات تلفنی قطع شده بود اما امروز شهروندان غزنی می‌گویند زندگی در این شهر به حالت عادی برگشته و تلفن‌ها نیز فعال شده‌اند.

روز گذشته ارسال کمک‌های بشری به شهروندان غزنی نیز آغاز شد. جمعیت هلال احمر و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ محموله‌های کمکی‌شان را روز گذشته به غزنی فرستادند.

ولایت غزنی با ۱۹ شهرستان حدود یک میلیون جمعیت دارد. از این میان پنج شهرستان امن و چهار شهرستان دیگر نیز تا حدودی امن هستند اما بقیه شهرستان‌ها یا در کنترل گروه طالبان است یا جنگجویان این گروه در آنها حضور گسترده دارند.

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: جنگ وزارت دفاع وزارت کشور طالبان کشته و زخمی زنان کودکان ریاست جمهوری جمعیت هلال احمر صلیب سرخ افغانستان جنگ صلیب سرخ طالبان کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۹۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان صدها هزار نفر در خطر است/ تحرکی خطرناک جریان دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، جنبش مقاومت اسلامی حماس طی بیانیه‌ای اعلام کرد: حمله ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه، تشدید خطرناک جنایات علیه زیرساختهای غیرنظامی تحت حمایت بین‌المللی است.

در بیانیه حماس آمده است: هدف از این حمله پیچیده تر کردن بحران انسانی در غزه از طریق بستن گذرگاه و ممانعت از ورود کمکها فوری به آن است.

حماس بیان کرد: این جنایت پس از موافقت حماس با طرح میانجی گران رخ می دهد و نشانگر نیت اشغالگران برای به تعطیلی کشاندن تلاشهای آتش بس و آزادی اسیران و در راستای پیشبرد منافع شخصی نتانیاهو کابینه افراطی او است.

این جنبش از دولت آمریکا و جامعه بین الملل خواست رژیم صهیونیستی را برای توقف حملات به رفح که جان صدها هزار غیرنظامی را تهدید می کند، تحت فشار قرار دهند.

کد خبر 6099521

دیگر خبرها

  • جان صدها هزار نفر در خطر است/ تحرکی خطرناک جریان دارد
  • افزایش شمار تلفات نظامی صهیونیست‌ها در حمله به پایگاه کرم ابوسالم
  • لحظه اصابت موشک به پایگاه نظامیان صهیونیست در کرم ابوسالم
  • ارتش رژیم صهیونیستی درباره تلفات زیاد در کرم شالوم تحقیق می کند
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • ارتش صهیونیستی کشته شدن ۳ نظامی خود را تائید کرد
  • تائید کشته شدن نظامی صهیونیست در حمله مقاومت فلسطین
  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان
  • جزئیات جدید از عملیات دو مرحله‌ای قسام علیه پایگاه کرم ابوسالم
  • پرواز گسترده بالگردها بر فراز پایگاه کرم ابوسالم+ فیلم