Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@14:17:20 GMT

نسخ خطی کتابخانه مرکزی اردبیل حفاظت می شود

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۷۱۱۸۵

نسخ خطی کتابخانه مرکزی اردبیل حفاظت می شود

اردبیل - ایرنا - مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل گفت: پنج نفر از کتابداران این استان دوره آموزش مربوط به نسخ خطی ، دوره های فهرست نویسی، نگهداری و بهره برداری از بخش نسخ خطی را فرا گرفته اند تا بازسازی و نگهداری از این کتب تسریع شود.

رباب عزیزخانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با اختصاص اعتبار مناسب، مراحل نگهداری، آفت زدایی و سایر اقدامات مورد نیاز در این استان انجام شود تا این گنجینه های قدیمی مورد استفاده محققان و پژوهشگران قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین اظهار داشت: در سال جاری بخش نسخ خطی کتابخانه مرکزی اردبیل با فن آوری های نوین الکترونیکی و کتابخانه ای تجهیز شد.
او افزود: بیش از 165 نسخه کتب خطی، چاپ سنگی و سربی در کتابخانه مرکزی اردبیل نگهداری می شود که از این تعداد 44 نسخه خطی و 119 نسخه چاپ سنگی و سربی است.
عزیزخانی گفت: امسال 400 میلیون ریال برای تجهیز این بخش از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای اختصاص یافته بود که از این محل تجهیزات الکترونیکیاز جمله دوربین دیجیتالی و اسکنر مخصوص برای تهیه نسخه های کاغذی و قفسه های ریلی برای بهره برداری از این بخش خریداری شد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل درباره فهرست نویسی این کتاب ها نیز افزود: این مراحل با مشارکت کتابخانه های عمومی استان آذربایجان شرقی صورت گرفت.
6018/6016

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي كتابخانه اردبيل عزيزخاني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۱۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ صلح و سازش مردم یزد باید مستند شود

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، علیرضا حسین بیگی در دیدار با مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان گفت: سابقه ۲۲ ساله تاسیس شوراهای حل اختلاف در استان یزد نیاز به مستند سازی توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان دارد.

وی افزود: فرهنگ صلح و سازش یزدی ها یکی از جلوه های ویژه در پرونده های شوراهای حل اختلاف است که قابلیت ثبت به صورت تاریخ شفاهی و مکتوب و اشاعه آن به کشور را دارد.

کد خبر 6093162

دیگر خبرها

  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • حاکمیت ناپایداری‌های جوی تا اواخر هفته در اردبیل
  • ضرورت توجه به اعتلای فرهنگ عمومی تکریم در جامعه
  • دومین سامانه بارشی در راه آسمان اردبیل
  • هفته بارانی پیش روی اردبیلی ها
  • فرهنگ صلح و سازش مردم یزد باید مستند شود
  • تجلیل از برگزیدگان دومین دوسالانه نشان هدهد سفید در گیلان
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • نجات ۹ قطعه کبک وحشی از شکارچیان متخلف در سقز
  • راه‌اندازی کتابخانه تخصصی ارتباطات در تبریز