Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@15:06:49 GMT

امید و نشاط اجتماعی عامل عمده کاهش معضلات است

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۷۳۴۹۲

امید و نشاط اجتماعی عامل عمده کاهش معضلات است

مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ایجاد امید اجتماعی عامل عمده کاهش رفع معضلات است افراد باید به آینده امید داشته باشند زیرا جامعه نا امید جامعه ای افسرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، دکتر محمد مهدی احمدی، مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز(25مرداد) در دیدار با مدیرکل و روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: فعالیت مطلوب در حوزه کاری نقش بسزایی در نگاه افراد دارد؛ لذت فعالیت در حوزه فرهنگ خاص کسانی است که شیفته خدمت به فرهنگ کشور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ضرورت اعمال سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پرهیز از فردگرایی و تصمیمات عجولانه، جدی بودن در اعمال سیاست ها، صداقت و یکرنگی در کارفرهنگی هنری را برای تک تک همکاران مجموعه لازم دانست و افزود: کارکنان، کارگزاران و مدیران دستگاه فرهنگی باید دیدگاه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را به عنوان متولی سیاستگذاری بدانند و خوب اعمال کنند به گونه ای که تناقض میان فعالیت استان ها و وزارتخانه وجود نداشته باشد.

 

مشاور وزیر افزود: تفاوت مقوله فرهنگ بادیگر حوزه ها این است که بین شغل و شاغل تناسب وجود دارد و مخاطب این حوزه انسان و اندیشه است نه ابزار بی احساس و فاقد درک. فقط با تعامل مطلوب و با اخلاق و محبت می توان در حوزه فرهنک تلاش کرد، صبوری درتعامل با مخاطبان و هنرمندان یکی از ابزارهای مهم این تعامل است باید با برنامه و تعریف هدف مقصد را مشخص و فعالیت کرد.

 

احمدی اظهار کرد:‌ فعالیت بدون هدف و برنامه موجب بی نظمی است و در بی نظمی رویداد ها و پدیده های با کیفیت خود را نمایان نخواهند کرد؛ هدف دو اثر دارد: نمایان شدن خروجی و قضاوت و ارزیابی کار توسط خود و دیگران؛  در این راستا مجموعه فرهنگ و ارشاد در دو جت حرکت می کند رفع مشکلت فرهنگی و رفع معضلات فرهنگی و تمام فعالیت ها در این دو قالب و چارچوب است پس این دو شاخص به خوبی باید مد نظر باشد.

 

مدیر کل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: مشکلات فرهنگی شامل فضاهای فرهنگی است که باید به سمت ایجاد این فضاها رفت و گام برداشت در بخش معظلات فرهنگی که شامل ناهنجاری ها، اعتیاد، طلاق و دروغ است برای این مهم باید برنامه ریزی بلند مدت میان مدت و کوتاه مدت و کارهای پژوهشی انجام شود.

 

وی بر ضرورت اصلاح فرهنگ عمومی تاکید کرد و افزود: برای رسیدن به اهداف، همت جمعی، گروهی و هم افزایی لازم است که تعامل با همه نهادها و دستگاه های مرتبط از اهمیت بسزایی برخوردار است.

 

مشارو وزیر ادامه داد:  ایجاد فکر و وادار کردن افراد جامعه به فکر پیرامون معضلات از طریق آمار و تعامل می تواند در رفع معضلات مفید باشد؛  ریشه یابی معضلات و علل و عوامل آن در نزدیک شدن به هدف در کاهش آسیب های اجتماعی موثر است در این راستا چهار عامل ایجاد امید اجتماعی، نشاط اجتماعی و اعتماد سازی به عنوان راه حل اصلی معضلات است.

 

احمدی گفت:‌ ایجاد امید اجتماعی اولین راه کاهش رفع معضلات است افراد باید به آینده امید داشته باشند جامعه ناامید جامعه ای افسرده است، جامعه بانشاط عقلانیت برآن حاکم است و جامعه بی نشاط دارای رفتار غیرمعقول است نشاط درانسان رضایت می آورد و انسان را به آینده نزدیکتر می کند.

 

وی ضمن ابراز خرسندی از نامگذاری خیابانی در شهرستان شازند به عنوان خیابان «هنر»، به تعریف و اجرای «گذر هنر » اشاره کرد و گفت: در این گذر همه ی هنرها از جمله قصه گویی، نمایش های خیابانی، خوشنویسی، نمایشگاه های هنری متناسب با سلیقه مخاطب در راستای ایحاد نشاط اجتماعی تعریف شود.

 

دکتر احمدی اعتماد سازی را سرمایه بزرگی دانست و خطاب به روسا و متولیان فرهنگی گفت: نگذارید اعتماد هنرمندان و فرهنگیان از شما کاهش یابد، با هنرمندان ارتباط بگیرید مدارا کنید و به مخاطبین بها دهید؛ دیدار مردمی از تاکیدات وزیر ارشاد است.

 

در ادامه این جلسه هر یک از روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد، رئیس دانشگاه علمی کاربردی واحد هنر، رئیس فرهنسگرای آیینه،‌ معاونان اداری مالی و فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی به بیان نظرات و مسایل مربوط به حوزه کاری خود پرداختند.

 

لازم به ذکر است، دکتر احمدی قبل از برگزاری جلسه با حضور در اتاق یکایک کارکنان اداره کل از نزدیک با آنان دیدار و گفتگو کرد.

 

پایان پیام/87

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان خشکسالی روزنامه های ورزشی ورزش ایران فوتبال ایران سیاسی اخبار مساجد مسجد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشاور وزیر ارشاد محمد مهدی احمدی کاهش آسیب های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۳۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت خبرنگار سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت

در پیام تسلیت علی سرگزی آمده است: درگذشت خبرنگار پرتلاش وباسابقه روزنامه جمهوری در سیستان و بلوچستان، زنده یاد عباسعلی سرحدی موجب تالم و اندوه بسیار شد.

اینجانب فقدان تاثر بار این خبرنگار گرانقدر را به خانواده محترم ایشان و اصحاب مطبوعات و رسانه بویژه جامعه مطبوعاتی سیستان و بلوچستان تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال برای آن مرحوم، مغفرت الهی و برای بازماندگان صبوری و شکیبایی مسئلت می‌نمایم.

شادروان عباسعلی سرحدی به عنوان سرپرست و خبرنگار باسابقه جمهوری در سیستان و بلوچستان فعالیت داشت که دیروز درگذشت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پیری جمعیت نشاط اقتصادی و اجتماعی را کاهش می‌دهد
  • پیام محمدعلی اسلامی ندوشن به خاتمی چه بود؟ / شاهنامه نمی گذارد ایران در خواب غفلت باقی بماند / ادیبان و فیلسوفان بزرگی که عامل تهاجم فرهنگی اعلام شدند
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  •  استفاده از ظرفیت‌های مردمی بهترین راه برای حل معضلات اجتماعی
  • بهترین راه برای برطرف شدن معضلات اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • تذکر رهبر انقلاب درباره گشت ارشاد و حجاب تایید شد
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت خبرنگار سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت
  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند