Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@04:00:18 GMT

نسحه مقابله با جنگ نرم استفاده از مفاهیم قرآنی است

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۷۳۷۸۱

نسحه مقابله با جنگ نرم استفاده از مفاهیم قرآنی است

معاون هماهنگ کننده ارتش در اختتامیه هجدهمین دوره مسابقات قرآن کریم ارتش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، امیر دریادار حبیب الله سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش در مراسم اختتامیه هجدهمین دوره مسابقات قرآن کریم ارتش با گرامی داشت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی گفت:  وقتی ازادگان در عراق بودند، در حقیقت عراقی ها اسیر ما بودند و آنها نتوانستند بر تفکرات ما غلبه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه اسرا سختی های زیادی را در راه میهن اسلامی متحمل شدند، افزود: اولین اسیر ما وقتی به اسارت رفت فرزندش دندان نداشت و پس از 18 سال اسارت وقتی بازگشت فرزندش دندانپزشک شده بود و این اسیر کسی نبود جز شهید حسین لشکری که به دلیل جراحت های سنگین خیلی دوام نیاورد و به جمع شهدا پیوست.

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به اینکه دشمنان هیچگاه پس از پیروزی انقلاب از پا نشسته اند و همواره در پی رسیدن به اهداف پلید خود بودند اظهار کرد: دشمنان هیچگاه نمی خواستند انقلاب توسعه و رشد یابد. دشمنان پس از پیروزی انقلاب با دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی تلاش در تضعیف نظام کردند و پس از آن ترور را در سطح جامعه از اقشارعادی تا مسولین انجام دادند، اما ملت ایران همچنان مقاومت کردند و پیروز شدند.
وی با اشاره به آغاز جنگ تحمیلی و پشتیبانی و حمایت دشمنان از صدام تصریح کرد: در ۳۱ شهریور دشمنان صدام را تا بن دندان مسلح کردند اما با گذشت ۸ سال از جنگ تحمیلی باز نتوانستند انقلاب را شکست بدهند و باز هم ما پیروز شدیم و اکنون پس از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب تهدیدات دشمن علیه ما شدت یافته است.

دریادار سیاری ادامه داد: دشمن نمی خواهد درک کند که ایران زیر بار استعمار و هژمونی دیگران نمی رود آنها می خواهند بر همه به نوعی حکومت و کنترل داشته باشند و همچنان بر اهداف خود پافشاری می کند و اهداف خود را رها نکرده است.
 وی با اشاره به اینکه امروز ما با سه نوع تهدید مواجه هستیم، گفت: تهدید نظامی سخت، جنگ نرم، تحریم سه نوع تهدیدی هستند که با آن نخواهیم. در تهدیدات نظامی اگر ما آمادگی مقابله با دشمنان را نداشته باشیم مطمئن باشید که آنها به ما حمله می کنند و اگر حمله نکردند توان بازدارندگی ما نشان می دهد که نمی توانند حمله کنند، زیرا نمی داند اگر حمله کند، پایان آن چیست.


وی با بیان اینکه یقین بدانید دشمن رعایت حال ما را نمی کند، افزود: دشمن از اقدام نظامی وحشت دارد اما این تهدید همیشه برای ما وجود دارد و نسخه ما در مقابل این تهدیدات ، بالا بردن آمادگی و توان نظامی است، اما آنچه در کنار توان نظامی و رزمی مهم است معنویت و اعتقاد و ایمان بالاست، و اگر هر چقدر هم مجهز باشیم اما ایمان نداشته باشیم نمی توانیم در برابر دشمن مقاومت کنیم.
امیر سیاری خاطر نشان کرد: رهبر انقلاب بارها در بیانات خود نسبت به ناتو فرهنگی وجنگ نرم اشاره کردند. ابزار دشمن در جنگ نرم رسانه است که با استفاده از ماهواره ، کانالهای تلویزیونی می خواهد بر ما پیروز شود، اما نسحه مقابله با جنگ نرم دشمن استفاده از مفاهیم قرآنی و ارزشهای انقلابی است، یادمان باشد اثر مفاهیم قرآن بر زندگی ما مهم و عمل به مفاهیم قرآن در جنگ نرم دشمن مهم است و دشمن در جنگ نرم کوتاه نمی آید.


 امیر سیاری تصریح کرد: دشمن در نهایت با بکار بردن انواع تحریم می خواهد آسیب پذیری ما را بالا ببرد و بر ما پیروز شود و لازمه پیروزی ما بیداری و بصیرت است و نباید تحت تاثیر عملیات روانی دشمن باشیم تا دشمن با شکست مواجه شود.

پایان پیام/49

منبع: شبستان

کلیدواژه: خشکسالی داعش سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار خراسان جنوبي بیرجند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ازدواج عراق دریادار سیاری مسابقات قرآن ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۳۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، رئیس دانشگاه معارف اسلامی در نشست خبری گفت: همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب در سالن شهید سلیمانی این دانشگاه چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود. 

حجت الاسلام والمسلمین روح الله شاکری بر وظیفه دانشگاه‌ها در تامین منابع جامع علمی برای دانشجویان و پژوهشگران تاکید کرد و گفت: به عنوان دانشگاه معارف اسلامی وظیفه داریم از ظرفیت اندیشمندان صاحب فکر استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه نسبت به شخصیت علمی و قرآنی مقام معظم رهبری غفلت صورت گرفته است خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اسلامی از سال ۴۳ تفسیر قرآن را در سطوح بالا تدریس می‌کرده اند و در تبیین دین بسیار موفق بوده و قدرت ارتباط گیری بالایی خصوصا با جوانان دارند و نگاه دینی ایشان منبعی جامع برای جوانان و دانشگاهیان خواهد بود. 

رئیس دانشگاه معارف اسلامی از پذیرش ۱۴۶ مقاله در این همایش خبر داد و گفت: در کنار ارسال مقالات شاهد ارسال چکیده مقاله‌ها نیز بوده‌ایم که در پایان همایش یک جلد از آنها منتشر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری با بیان اینکه این پژوهش‌ها می‌تواند نگرش‌های علمی و قرآنی رهبر انقلاب اسلامی را در فضای علمی و دانشگاهی کشور گسترش دهد، عنوان کرد: به همین منظور نشست‌های متعددی با مسئولین استانی برگزار شده است که حدود ۸۰ مقاله از این بستر دریافت شد.

دیگر خبرها

  • دهه کرامت فرصتی برای مقابله با توطئه دشمنان است
  • نیروهای مسلح ایران دشمنان را به فرسودگی کشاندند
  • همدلی نیروهای مسلح مثال‌زدنی است
  • انقلاب اسلامی دشمنان را مستهلک کرده است
  • صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در بوکان برگزار شد
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • دشمنان آگاهانه برای تجزیه ایران می‌جنگند
  • رادان : اقدام ما در مقابله با بی حجابی کاملاً قانونی است
  • اقدام ما در مقابله با بی‌حجابی کاملاً قانونی است
  • رادان: اقدام ما در مقابله با بی‌حجابی کاملاً قانونی است