Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-04@11:23:09 GMT

بازرسی خطوط انتقال برق توسط پهپادها

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۷۴۷۱۲

بازرسی خطوط انتقال برق توسط پهپادها


رویداد۲۴ براساس گزارشی که از سوی بلومبرگ NEF‌ منتشر شده است، پهپادها نسبت به نیروی انسانی عموما سریع‌تر و کم هزینه‌تر هستند و می‌توانند به مکان‌هایی بروند که ممکن است برای کارکنان ایمن نباشد. با کاهش هزینه‌ها و افزایش قابلیت‌ها، پهپادها نشت خطوط لوله گاز طبیعی را شناسایی کرده، به بازرسی خطوط انتقال و توزیع نیروگاه‌های برق و ارزیابی نیروگاه‌های حرارتی کمک می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه عواملی مانند محدودیت عمر باتری و سیستم‌هایی که به آن‌ها در جلوگیری از برخورد با موانع هنگام پرواز کمک می‌کنند باعث محدودیت فعالیت پهپادها می‌شود اما محققان در تلاش برای مفیدتر کردن آن‌ها هستند.

نیروگاه‌های برق می‌توانند از پهپادها برای بازرسی خطوط انتقال و توزیع برق استفاده کنند. پهپادها در تعمیر شبکه برق پورتوریکو پس از طوفان ماریا که سال گذشته این جزیره را درنورید موثر بودند. پهپادها می‌توانند به شرکت‌های معدنی نیز کمک کرده و نشست خطوط لوله گاز را شناسایی کنند و در داخل نیروگاه‌ها امنیت را فراهم کرده و داخل نفتکش‌ها را بازرسی کنند.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 رویداد24 خطوط برق پهباد انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۴۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر پهپادها جنایت جدید ضدبشری اسرائیل در غزه را فاش کرد+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه الجزیره به تصاویری از یک پهپاد اسرائیلی دست یافته که نشان می‌دهد نظامیان اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه از یک فلسطینی به عنوان سپر انسانی استفاده کرده و او را به داخل مدرسه‌ای در این منطقه فرستاده‌اند.

طبق این تصاویر، دو پهپاد اسرائیلی این فلسطینی را که از او به عنوان سپر انسانی استفاده شده بود، زیر نظر داشتند.

این تصاویر همچنین نشان می‌دهد که تانک‌های اسرائیلی ماه دسامبر گذشته در یکی از مدارس محله شجاعیه مستقر شدند و اقدام به خاک‌برداری و تخریب گورستان التوانسته در مرکز این محله کردند.

این تصاویر از یک پهپاد اسرائیلی به دست آمده که در محله شجاعیه توسط مقاومت سرنگون شده بود.

کد خبر 6095466 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • تصاویر پهپادها جنایت جدید ضدبشری اسرائیل در غزه را فاش کرد
  • تصاویر پهپادها جنایت جدید ضدبشری اسرائیل در غزه را فاش کرد+ فیلم
  • جابجایی خطوط انتقال آب شرب تبریز واقع در تقاطع باسمنج
  • اتصال خط انتقال مخزن و ایستگاه پمپاژ مجتمع ارسی خوی
  • انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲/ طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد
  • سرقت از خطوط لوله نفت ایران کاهش یافت​
  • افزایش یک‌هزار کیلومتری طول خطوط لوله انتقال نفت در سال جاری
  • طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد/ انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲
  • صادرات نفت خام با خط لوله نداریم
  • سختی کار نفتی‌ها