Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان توجه به توسعه فرهنگی در روستاها را از برنامه های مهم دبیرخانه دانست و گفت: ۴۵ کتابخانه روستایی استان تجهیز می شوند.

مهدی بیکی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: توسعه روستاها باید در بخش های مهم اقتصادی و فرهنگی مورد توجه قرار گیرد تا توازن اقتصادی و فرهنگی در کشور صورت پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه مهاجرت از روستاها به شهرها یکی از آسیب های اجتماعی است که هم روستاها را مورد تهدید قرار می دهد و هم شهرها را دچار آسیب می کند، افزود: یکی از مهمترین علل آن عدم توجه و حمایت از اقتصاد روستایی، نبود امکانات رفاهی و خدماتی در روستاها و عدم برنامه های فرهنگی و هنری در روستاها است.

 

بیکی با اشاره به اینکه توجه به بخش فرهنگی و هنری روستاها می تواند خطرات مهاجرت را کم کند، تصریح کرد: دبیرخانه کانون های مساجد نیز یکی از برنامه های مهمی که در دستور کار همیشگی خود دارد توجه به توسعه فرهنگی در روستاهاست که کتابخانه ها نیز جزء یکی از مهمترین ارکان توسعه فرهنگی است.

 

وی با بیان اینکه توزیع کتاب و تجهیزات کتابخانه ای یکی از مهمترین بسترهای مناسب ترویج فرهنگ کتابخوانی در روستاهاست، اظهارداشت: دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بنا دارد حدود 45 کتابخانه روستایی را تجهیز کند.

 

پایان پیام/83

منبع: شبستان

کلیدواژه: خشکسالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبرگزاری شبستان مساجد مسجد گلستان ازدواج روزنامه های ورزشی ورزش ایران فوتبال ایران تجهیز کتابخانه توسعه فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۴۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آغاز شد

زهرا آب‌سوران مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی گفت: با تشکیل دبیرخانه استانی جشنواره نوزدهم ۲۰ اثر به این دبیرخانه ارسال شد که پس از پایش، ۱۰ گروه نمایشی طی روز‌های هشتم و نهم اردیبهشت در سالن آمفی تئاتر مجتمع شهید فرخی ارومیه به رقابت می‌پردازند.

وی ادامه داد: مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی با هدف عمومی و مردمی‌سازی نمایش در جامعه و فضا سازی و ارتقای ظرفیت نمایش به عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی و با شعار «این صحنه خانه ماست» برگزار خواهد شد.

مدیرکل کانون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی گفت: این استان ماه‌ها قبل آمادگی برگزاری این جشنواره را داشت و در این راستا تلاش شد تا داورانی از جنس هنر و تجربه برای داوری این رقابت‌های هنری انتخاب شوند.

وی اضافه کرد: دبیرخانه جشنواره؛ عباس پویان، فاطمه برمال و سمیه حسین نژاد به عنوان داوران مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری معرفی کرده است.

نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طی روز‌های هشتم و نهم اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • ضرورت راه اندازی کتابخانه سیار در روستاها
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • کتابخانه سیار، روشی خلاق برای ترویج کتابخوانی