Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@22:16:45 GMT

بحران اقتصادی کشور ناشی از ضعف مدیریت داخلی است

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۷۵۵۸۴

بحران اقتصادی کشور ناشی از ضعف مدیریت داخلی است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ابراهیم رضایی پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان خمین، اظهار کرد: آمریکا سعی دارد با استفاده از عوامل نفوذی و کسب اطلاعات داخلی ایران و به دنبال آن تحریم ها و فشارهای اقتصادی نظام انقلاب اسلامی را به چالش بکشاند و یا خواسته های خود را بر ملت ایران تحمیل کند.

وی ادامه داد: در وضعیت کنونی آمریکا با تحریم های جدید خود و فشار اقتصادی سعی دارد ایران را به مذاکره وادارد و برجام را در مذاکرات خود بر ایران تحمیل کند، در این راستا ستاد جنگ اقتصادی علیه ایران سازماندهی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آمریکا با تمام توان و قدرت جنگ اقتصادی را علیه ایران به راه انداخته و مسئولان جمهوری اسلامی برای مقابله با این جنگ نیازمند مدیریت و انسجام و عزم و اراده قوی هستند تا سیاست هایی را متناسب با وضعیت کنونی کشور و اقتصاد تدوین کنند.

رضایی خاطر نشان کرد: دشمن در تلاش است که مانع موفقیت ایران در رشد اقتصادی و کاهش محرومیت شود، اما تنها کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی در این راستا آمریکا را همراهی می کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بانک مرکزی ساماندهی و نظارت بر وضعیت ارزی سکه و طلا و ارزش پول ملی را برعهده دارد، اما بحران های اقتصادی اخیر نشانگر ضعف مدیریت است، به طوری که ظرف دو هفته ارزش پول ملی ۸۰درصد کاهش یافت.

وی ادامه داد: مهمترین و عمده ترین مشکل دولت، مدیریت تمرکزی است و هم گرایی و هماهنگی در پیکره دولت و در بین رده سیاست گذار و مجریان وجود ندارد. عدم همراهی مجریان و مدیران کل با تصمیمات دولت، عامل مهم در عملکرد ضعیف دولت در حوزه های مختلف از جمله اقتصادی است.

رضایی تصریح کرد: علاوه بر عناصر نفوذی که در سیستم راه باز کرده اند که بحران سازی در شرایط خاص ایجاد می کنند، گروه دیگر منافقان و معترضان در قالب هشت گروه معاند هستند که قصد دارند با ایجاد نارضایتی از وضع موجود، اعتراضات صنفی و درگیری و جنگ داخلی به اهداف خود برسند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: کشور دارای ظرفیت و توان داخلی بسیار برای بهبود وضعیت اقتصادی است و با تکیه بر توان داخلی، نه تنها تحریم ها و فشار اقتصادی دشمن کارساز نخواهد بود، بلکه کشور به لحاظ اقتصادی می تواند در سطح بین المللی و جهانی به شکوفایی برسد، بنابراین نیازمند مدیریت و برنامه ریزی اصولی در این زمینه هستیم.

وی فروش نفت ایران با قیمت ۷۰ دلار، صادرات محصولات غیرنفتی به میزان ۵۰ میلیارد دلار و افزایش تولید بخش کشاورزی را از ظرفیت های مهم اقتصادی عنوان کرد و افزود: خروج از بحران اقتصادی کشور نیازمند و حدت و انسجام و ایجاد روحیه امید در جامعه است و در این زمینه باید از ظرفیت سرمایه گذاران و تولیدکنندگان بهره گیری شود و این قشر مورد حمایت قرار گیرند.

کد خبر 4376451

منبع: مهر

کلیدواژه: اقتصاد نمایندگان مجلس مردم علیه احتکار روز خبرنگار خبرگزاری مهر کرمانشاه بوشهر گرگان شهرکرد مشهد احتکار شیراز بیرجند یاسوج مجلس شورای اسلامی سانحه تصادف مرند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۵۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران «مدافعان صف مقدم» در جنگ اقتصادی هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله «احمد جنتی» دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه امروز (چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) این شورا سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس را گرامی داشت و اظهار کرد: این اتفاق که در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب رخ داد و اتفاقاتی مانند آن که به اشکال مختلف تکرار شده کینه‌توزی آمریکا با ایران اسلامی را بر همگان ثابت کرده است.

وی افزود: البته شکست‌های مکرر آمریکا از ملت بزرگ ایران تأییدکننده این حقیقت است که اگر ملتی برای خدا قیام کند، قدرت‌های استکباری هرگز نمی‌توانند آن را شکست دهند.

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه ماجرای طبس یکی از بزرگترین شکست‌های توطئه‌های آمریکا علیه انقلاب اسلامی ایران است و از معجزه‌های بزرگ عصر حاضر برای اهل عبرت به حساب می‌آید، گفت: واقعه این روز، تذکری برای اثبات قدرت لایزال الهی و سستی مکر و حیله دشمنان خداست.

وی در ادامه به متولیان فرهنگی و رسانه‌ای کشور توصیه کرد تا برای آشنایی جوانان با تاریخ انقلاب برنامه‌ریزی کنند و در این باره افزود: ماجرای طبس یکی از اتفاقات مهم در تاریخ انقلاب اسلامی است که باید در عرصه داخلی و بین‌المللی و به جهانیان معرفی شود.

آیت‌الله جنتی همچنین به حسب روز منتسب به وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به بیان سخنی از امام هادی (ع) که خطاب به ایشان بود، مبنی بر اینکه «انت ولینا حقاً؛ تو دوست‌دار و یاور حقیقی ما هستی» پرداخت و عنوان کرد: این توصیف از زبان امام معصوم نشانگر جایگاه برجسته این بزرگوار است.

وی افزود: حضرت عبدالعظیم (ع) در دورانی بسیار سخت و پُر مخاطره برای گسترش معارف ناب اسلام مجاهدت کردند و از این جهت، الگویی مناسب در عرصه جهاد تبیین هستند.

دبیر شورای نگهبان همچنین با اشاره به هفته کار و کارگر که از امروز آغاز می‌شود، گفت: در فرهنگ متعالی اسلام، کار و تلاش یک ارزش است و این موضوع باید در جامعه ما نمود بیشتری داشته باشد.

وی تاکید کرد: در جنگ اقتصادی بزرگی که دشمنان علیه مردم ایران به راه انداخته‌اند، کارگران، مدافعان صف مقدم هستند و مشارکت با انگیزه این قشر شریف، حقیقتاً دفاع مقدس از عزت ملی و لازمه شکست نقشه‌های ناجوانمردانه دشمنان است.

کد خبر 6087568 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • نقش نخبگان داخلی در حراست هوشمند از آسمان کشور ارزنده است
  • نقش متخصصان داخلی در حراست هوشمند از آسمان کشور ارزنده است
  • مدیریت بحران شهرستان تفتان در خصوص وضعیت جوی اخطاریه صادر کرد
  • مدیران درگیر بحران‌های تصنعی نشوند/ از مطالبه‌گران منصف استقبال می‌کنیم
  • مسئله‌گی حجاب؛ از بحران داخلی تا بشارت تمدنی
  • شهرداری قزوین پاسخگوی مکاتبات شورا درباره جذب نیروی غیرقانونی باشد
  • آخرین وضعیت بارش‌ها، سیلاب و آب‌گرفتگی در اصفهان / تداوم بارش‌ها در استان
  • بحران فرونشست در ۳۵۹ دشت ایران
  • کارگران «مدافعان صف مقدم» در جنگ اقتصادی هستند
  • آخرین وضعیت شهرستان‌های اصفهان پس از بارش‌های رگباری شب گذشته