Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@20:38:43 GMT

جذب گردشگر درمانی نشانگر توانایی بالای پزشکان است

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۷۵۸۶۸

جذب گردشگر درمانی نشانگر توانایی بالای پزشکان است

اراک - ایرنا - نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: جذب گردشگر در حوزه درمان از خارج از کشور نساگر توانایی بالای جامعه پزشکی ایران است.

به گزارش ایرنا، «علی اکبر کریمی» روز پنجشنبه در آیین تجلیل از جامعه پزشکی استان مرکزی در سالن کوه نور اراک، افزود: جامعه پزشکی ایران در زمره بزرگترین افتخارات است و این قشر در بالاترین سطوح تخصصی به بیماران خدمات ارائه می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: بخش بهداشت و درمان کشور در زمینه زیرساخت های فیزیکی و تجهیزات با کاستی ها و مشکلاتی همراه است اما در زمینه درمانی کمبودی در کشور احساس نمی شود و نیاز به سفرهای خارجی برای درمان بیماری نیست.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عقب ماندگی در زمینه طرح ها و زیرساخت های درمانی و بهداشتی وجود دارد که امید است با توجه و بهره برداری از طرح های نیمه تمام زمینه ارائه خدمات مطلوب تر به بیماران فراهم شود.
کریمی اظهار داشت: طرح توسعه بیمارستان ولیعصر (عج) بزرگترین طرح وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که باید به سرعت تکمیل شود.
وی بیان کرد: جامعه پزشکی مطالبات گسترده ای از دولت و شرکت های بیمه ای دارند که تلاش هایی در این راستا از جمله امکان ساز و کار استفاده از اوراق و اسناد خرانه انجام شده است.
دیگر نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی هم در این آیین گفت: برنامه تحول سلامت در چند سال گذشته خدمات زیادی را به مردم ارائه کرده و بسیاری از اشکالات این طرح رفع شده و با قدرت بیشتری در حال اجرا و ارائه خدمت است.
سید«مهدی مقدسی» افزود: مطالبات بحق پزشکان در کمیسیون برنامه و بودجه و صحن مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است.
وی بیان کرد: 320 میلیارد ریال اعتبار در چندماه گذشته برای طرح های نیمه تمام بهداشت و درمان استان مرکزی در 2 نوبت تزریق شده است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تکمیل طرح های نیمه تمام درمانی در استان مرکزی امری ضروری است که در ارائه خدمات مطلوب تر به مردم نقش موثری دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیر در این آیین گفت: جامعه پزشکی همه تلاش های خود را برای ارائه خدمت به بیماران به کار گرفته اند اما این قشر دارای مشکلات و مطالباتی هستند که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
«حسن طاهر احمدی» افزود: حفظ شان و حرمت پزشکان در جامعه امری ضروری است زیرا در برخی مواقع این جایگاه حفط نمی شود.
وی بیان کرد: پزشکان مطالبات زیادی از بخش دولتی و خصوصی دارند و در کنار تاخیر طولانی مدت پرداخت ها مالیات های سنگینی پرداخت می کنند.
رئیس نظام پزشکی استان مرکزی ادامه داد: تعداد تخت های بیمارستانی این استان به نسبت شاخص جمعیتی از میانگین کشوری کمتر است که نیاز است پیگیری های لازم صورت گیرد.
دکتر طاهر احمدی اظهار داشت: پیشرفت فیزیکی ساختمان بیمارستان ولیعصر (عج) اراک در سه سال گذشته به عنوان بزرگترین طرح وزارت بهداشت و درمان به 65 درصد رسیده است.
وی تصریح کرد: 800 میلیارد ریال از اعتبارات دولتی قرار بود در سال های 95 و 96 برای تکمیل این بیمارستان اختصاص یابد اما این مهم تاکنون اجرایی نشده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: بانک ملت قول پرداخت 500 میلیارد ریال تسهیلات برای تکمیل این طرح ملی را داده و امید است به این میزان نیز از سوی وزارت بهداشت و درمان منابع مالی اختصاص یابد.
در این آیین از جامعه پزشکی استان مرکزی تقدیر شد.
استان مرکزی با 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
3005/6013/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهداشت و درمان جامعه پزشكي استان مركزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۵۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات خودکشی یک فوق‌تخصص روماتولوژی | سمیرا آل‌سعیدی که بود و چرا دست به خودکشی زد؟

زی‌سان: شماری از پزشکان و رسانه‌ها در ایران، روز جمعه هفتم اردیبهشت، خبر دادند که سمیرا آل‌سعیدی، فوق‌تخصص روماتولوژی، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و معاون بیمارستان امیراعلم تهران، دست به خودکشی زد و جان باخت. امری که نشان می‌دهد موج خودکشی پزشکان، دستیارپزشکان و پرستاران همچنان ادامه دارد.

به گزارش زی‌سان؛ مهدی عبوس، پزشک و فعال صنعت داروی ایران، در شبکه اکس نوشت: «دکتر سمیرا آل‌سعیدی، فوق‌تخصص روماتولوژی از میان ما رفت. ایشان روز قبل، برنامه دارویی خودکشی خود را با رزیدنت‌ها مطرح کرده و آنها موضوع را جدی نگرفته و سر‌به‌سر ایشان هم می‌گذارند. مرحومه به گواهی همکاران، خوش‌اخلاق، فعال و با وجدان کاری بوده و از ایشان یک فرزند به یادگار مانده است... پزشکان بیشتر از سایر اقشار جامعه در معرض تنش و استرس‌های فراوان کاری هستند.»

پس از انتشار این خبر، احمدرضا جمشیدی، رییس بیمارستان شریعتی تهران، بدون اشاره به مرگ خودخواسته سمیرا آل‌سعیدی، در پیامی نوشت: «خبر اندوه‌بار درگذشت دکتر سمیرا آل‌سعیدی، دانشیار روماتولوژی و عضو مرکز تحقیقات روماتولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران، موجب تاثر و تالم جامعه دانشگاهی گردید. دکتر آل‌سعیدی جزو نوابغ و افتخارات دانشگاه بود و از دست دادن ایشان غم بزرگی را بر پیکر دانشگاه و بیمارستان به‌جای گذاشت.»

همچنین وب‌سایت خبرآنلاین در گزارشی درباره خودکشی دکتر آل‌سعیدی نوشت: «سال‌هاست نظام بهداشت و سلامت با مساله خودکشی پزشکان، پرستاران و رزیدنت‌ها مواجه است؛ موضوعی که هر بار با انتشار خبر یک خودکشی دیگر به صدر اخبار برمی‌گردد.»

پیش از این نیز، بیستم فروردین سال جاری، دادستان عمومی و انقلاب شهر دلفان لرستان تایید کرده بود علت جان باختن پرستو بخشی، پزشک متخصص قلب و عروق بیمارستان ابن‌سینا در این شهرستان، خودکشی به‌دلیل مصرف دارو بوده است.

اسفندماه گذشته، وحید شریعت، رییس انجمن علمی روان‌پزشکان ایران، درباره بالا رفتن آمار خودکشی هشدار داد و تاکید کرد که میزان خودکشی به‌طور خاص در میان قشر پزشک و کادر درمان بیش از جمعیت عموم مردم است.

او با بیان اینکه آمار بالای خودکشی پزشک‌ها و دستیارپزشکان، با توجه به مواردی که رسانه‌ای شده‌اند، قابل انکار نیست، افزود که نتایج یک پژوهش آماری در گروه روان‌پزشکی دانشگاه علوم توان‌بخشی و سلامت اجتماعی نشان می‌دهد که حدود ۳۰ درصد دستیاران پزشکی به خودکشی فکر می‌کنند. او اصلی‌ترین دلیل موج ادامه‌دار خودکشی میان کادر درمان را «ناامیدی از آینده» دانست.

به گفته شریعت، بسیاری از پزشکان بعد از سال‌ها تحصیل و سختی‌های فراوان، آینده روشنی را پیش روی خود نمی‌بینند و علاوه بر مشکلات اقتصادی و اجتماعی، با «هجمه‌ها و تصمیمات عجیب‌وغریب و غیرکارشناسی» مواجه می‌شوند. اقداماتی مانند «افزایش غیرکارشناسی و دو برابری ظرفیت پذیرش رشته‌های پزشکی» هم ناامیدی بیشتر این قشر را به‌دنبال دارد.

بهمن‌ماه گذشته، نیما شهریارپور، متخصص طب اورژانس، از افزایش ۵ برابری آمار خودکشی پزشکان در کشور خبر داد. به گفته این پزشک، انجمن روان‌پزشکی سازمان نظام‌پزشکی اخیرا کارگروهی تشکیل داده است تا سلامت روان دستیار پزشکان روان‌پزشکی را بررسی کند. براساس گزارش این کارگروه، آمار خودکشی در جامعه پزشکی ۳.۱ تا ۵ برابر افزایش یافته است.

همچنین براساس آخرین آماری که سازمان نظام روان‌شناسی ایران منتشر کرده است، حدود یک‌سوم افراد جامعه ایران دچار اختلال روان‌شناختی‌اند. همزمان حمید پیروی، نایب‌رییس انجمن پیشگیری از خودکشی ایران، نیز به تجارت‌نیوز گفته است که اختلال روان‌شناختی ایرانی‌ها بیش از ۲ برابر میانگین جهانی است.

tags # خودکشی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • شیراز میزبان رویداد تخصصی بازساختی پزشکی آینده
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ 
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ
  • تحویل ۹۰۰۰ تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال
  • رشته‌های عفونی و خون متقاضی کمتری دارند/ شاهد گسترش مصرف سیگار هستیم
  • رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی: فقط ۱۰ درصد پزشکان از شغل خود راضی هستند
  • جزئیات خودکشی یک فوق‌تخصص روماتولوژی | سمیرا آل‌سعیدی که بود و چرا دست به خودکشی زد؟
  • مسوولان برای درمان سراغ پزشکان معروف می روند
  • ‌رویداد تخصصی بازساختی ـ پزشکی آینده در شیراز برگزار می‌شود